Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Competiţia regională de fotbal, Special Olympics

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”,

Competiţia regională de fotbal, Special Olympics

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MEN in CAERI (Calendarul Activitatilor Educative Regionale şi Interjudetene) 2018 la poziția 1676, domeniul sportiv.

Proiectul se derulează în perioada aprilie 2018 - noiembrie 2018 şi cuprinde două competiţii regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și al Fundatiei Special Olympics România, după cum urmează: în 17 mai 2018: competiţia regională de fotbal, Special Olympics, abilităţi individuale, iar în 15 noiembrie 2018: competiţia regională de baschet Special Olympics, abilităţi individuale
Scopul proiectului este dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la competiţiile sportive regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia se adresează proiectul sunt copiii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din șapte judeţe: Bihor, Cluj, Arad, Sălaj, Satu Mare, Timiș și Hunedoara. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cât şi din centre de plasament/plasament familial.
La competiţia regională de Fotbal, Special Olympics, abilități Individuale, care a avut loc joi, 17 mai 2018, pe terenul de sport al CSEI Nr. 1 Oradea au participat 17 delegaţii formate din câte patru copii/tineri cu cerinţe educative speciale și unu-doi profesori antrenori/coordonatori din cinci dintre județele partenere: Bihor, Arad, Cluj, Timiș și Hunedoara, în total 70 de copii/tineri și 40 de profesori/antrenori de la: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cristal Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont  Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont, structura Tileagd, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, structura Salonta, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Bonitas  Oradea, Școala Gimnazială Nr.11 Oradea, Școala Gimnazială Oșorhei, Asociaţia Down Oradea, Asociația CES Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Rudofl Steiner Hunedoara, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Maria" Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Arad, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Constantin Pufan Timișoara.
Impactul educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!", rostit în deschiderea competiției de elevul Hamza Sebastian, din clasa a VI-a A.
Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Parteneri implicaţi în acest proiect, alături de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Fundaţia Special Olympics România și școlile participante sunt: Direcția Județeană de Tineret și Sport Bihor -  supervizor al competițiilor de profil, Asociaţia CES - Colaborăm Educăm - care oferă sprijin logistic și financiar evenimentelor, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" - care oferă la nevoie locația și arbitraj pentru evenimentele sportive, Universitatea din Oradea, Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie - implicată prin intermediul studenților voluntari în organizarea și arbitrajul evenimentului,  Palatul Copiilor și Elevilor Oradea.
Pentru noi toți, participanții sunt câștigători, dar pentru a respecta și regulamentul CAERI o comisie de arbitraj formată din profesori de educație fizică: prof. Adrian Omuţ, CSEI Nr.1 Oradea; prof. Ramona Bondar, CSEI Nr.1 Oradea; prof. Florin Indrie - CN Mihai Eminescu, Oradea; prof. Florin Urs - Scoala Gimnazială Lugaşu de Jos/Liceul Teoretic Lucian Blaga Oradea; prof. Tiberiu Sâncelean - LTS Nr.1 Oradea; prof. Anca Arsân-CSEI Cluj-Napoca și prof. Mariana Crișan - LS „Sf.Maria" Arad au ierarhizat participanții.
În cadrul festivității de premiere, d-nele directori ale școlii organizatoare și sportiva Simona Kadas, mereu alături de această competiție le-au înmânat diplome, medalii si mici surprize, oferite cu sprijinul sponsorilor: Carrefour, Treira SRL și Asociația CES.
Pe lângă asta, pe parcursul desfășurării evenimentului, cei mici au beneficiat de tot felul de surprize: Florina, studentă la kinetoterapie a ajutat toți participanții să se încălzească pentru probele sportive prin exerciții amuzante și atractive; nou înființata echipă de majorete a școlii, formată din Andreea și Georgiana, a animat atmosfera, iar la final, pentru ca acest concurs este o continuă probă de prietenie, toată lumea s-a prins într-o horă, pe acordurile de vioară, tobă și acordeon ale formației de instrumentiști de la Palatul Copiilor și Elevilor, aflați în școală pentru o activitate în cadrul Săptămânii ,,Să știi mai multe, să fii mai bun". De asemenea, d-na inspector pentru învățământul special, prof. Alina Vese, ne-a onorat cu prezența pe parcursul zilei.
Coordonatori la nivelul instituției ai acestui proiect sunt: prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ și prof. kinetoterapeut Lavinia Omuț de la CSEI Nr. 1 Oradea, supervizați de inspectori de specialitate de la ISJ Bihor.
Felicitări întregii echipe pentru organizare: prof. Lavinia Omuţ, Teodora Pantazi, Silvia Ficuț, Ionela Strațomir, Anca Duluş - Gaboraş, Carmen Ilisie, Anca Tirla, Rodica Haş, Mirela Herlaş, Ramona Kiss, Daniela Calamar, toți de la CSEI Nr.1 Oradea, prof. Lucian Stance, LPS ,,Bihorul" Oradea, Claudiu Damian, ISJ Bihor, Gabriela Popa, CSEI „Constantin Pufan" Timisoara, Marin Ilisie Ormenișan, CSEI ,,Rudolf Steiner" Hunedoara și Lavinia Balaci, CSEI Arad.
Prof. Adrian Omuţ, coordonator de proiect
Prof. Teodora Pantazi, director
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Competiţia regională de fotbal, Special Olympics.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:39:18 Ora de vară a Europei de Est