Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Aud şi uit, văd şi ţin minte, fac şi înţeleg”(proverb chinezesc)

,,Şcoala altfel”, la ,,Ioan Slavici” Oradea

,,Aud şi uit, văd şi ţin minte, fac şi înţeleg”(proverb chinezesc)

Pentru Şcoala Gimnazială ,,Ioan Slavici" Oradea, săptămâna 23-27 aprilie 2018 a fost săptămâna creativităţii, a unităţii, a dăruirii de sine, a armoniei şi a experimentării unor înalte trăiri moral-creştine.

Elevii au fost angrenaţi în multe activităţi ludice cu caracter interdisciplinar la care au participat deopotrivă cadre didactice şi părinţi. Într-o atmosferă prietenească s-au derulat activităţi captivante pentru toţi participanţii.
Se cunoaşte faptul că jocul răspunde unei necesităţi biologice a copilului, dar şi unei nevoi de socializare şi relaţionare cu ceilalţi. Activitatea obişnuită de la şcoală, rutina zilnică, stresul temelor, a testelor etc., nu-i conferă copilului libertatea deplină pentru relaţionarea şi socializarea de care ar avea nevoie sau pe care şi-ar dori-o; de aceea ieşirea din acest context luminează perspectiva copilului, îi aduce libertate de gândire şi exprimare, imaginaţia lui capătă culoare, el devenind creativ şi entuziasmat de ceea ce face. Participarea părinţilor la aceste activităţi n-a creat inhibiţie de exprimare în rândurile elevilor ci a acţionat ca un stimulent, copiii fiind mândri să-şi valorifice potenţialul creativ, să răspundă la întrebări dificile şi să rezolve situaţiile problemă create într-adins de cadrul didactic pentru a le stimula gândirea. Copiii nu s-au simţit stingheriţi de prezenţa părinţilor atunci când trebuia să-şi mărturisească sentimente sau  să-şi exprime dorinţe.
Precizăm câteva activităţi desfăşurate doar într-o singură zi, din cadrul acestei săptămâni cu elevi din ciclul primar. Astfel,  activitatea cu titlul ,,Micul creştin" a inclus două jocuri ludice prin care s-a urmărit stimularea interesului pentru cunoaşterea animalelor şi cunoaşterea responsabilităţii omului faţă de creaţia lui Dumnezeu.
Primul joc a avut ca titlu ,,Să cunoaştem animalele". Elevii au fost grupaţi în patru echipe cu nume de animale (Delfinii, Iepuraşii, Ursuleţii, Leii), apartenenţa la grupă fiind în funcţie de asemănările pe care considerau că le au cu animalele respective. Fiecare echipă şi-a desenat pe fişa primită blazonul echipei. Părinţii au ajutat copiii la realizarea blazonului echipei. Au fost împărţite sarcini de lucru, cum ar fi: scrieţi cât mai multe însuşiri ale animalului pe care-l reprezentaţi, realizaţi un desen cu animalul respectiv în mediul său natural de viaţă, prezentaţi curiozităţi despre animalul pe care-l reprezentaţi. A fost uimitor faptul că elevii au prezentat multe curiozităţi despre animale, spre surprinderea plăcută a părinţilor şi cadrelor didactice.
Liderul echipei a prezentat răspunsurile şi fiecare echipă a evaluat răspunsurile celorlalte echipe. Evaluarea s-a realizat cu multă obiectivitate, copiii dovedind cunoştinţe în domeniile prezentate.
Al doilea joc a avut ca titlu ,,Trei adevăruri şi-o minciună". Un reprezentant din fiecare echipă a spus patru propoziţii despre sine din care trei adevărate şi una falsă. Celelalte echipe au avut sarcina să depisteze minciuna, fiecare din cele trei echipe având dreptul la o singură încercare. Echipele care recunoşteau minciuna au fost câştigătoare. S-au purtat discuţii despre minciună şi urmările ei pe fondul unor studii de caz prezentate de părinţi. S-a citat din Sfânta Scriptură, din cartea Proverbele lui Solomon, despre minciună, omul mincinos şi consecinţele minciunii pentru cei care o practică.
O altă activitate  care s-a bucurat de o participare extrem de entuziastă şi benefică a fost aceea cu titlul ,,Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta", jucându-se  sceneta cu acelaşi nume. Înainte de prezentarea scenetei, elevii au fost provocaţi să-şi reamintească Cele zece porunci şi să răspundă la întrebări privind contextul dării Legii, motivul dării Legii şi folosul cunoaşterii şi împlinirii acesteia de către om. S-a insistat pe porunca a IV-a care face referire la cinstirea părinţilor şi promisiunea lui Dumnezeu pentru cei care împlinesc această poruncă.
Elevii din trupa de teatru ,,Actorii", care activează în cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!" au prezentat sceneta în faţa părinţilor, a cadrelor didactice şi a colegilor din clasele primare. Transmiterea mesajului prin arta teatrală,  privind cinstirea pe care copiii o datorează părinţilor a  stimulat în mod vădit la elevi gândirea proprie privind atitudinea atât faţă de Dumnezeu cât şi faţă de părinţi.
Ca şi cadru didactic aş sugera să se acorde mai mult timp acestui tip de activitate deoarece transmiterea şi însuşirea unui mesaj este facilitată mult de arta dramatică; de asemenea  implicarea părinţilor în  activităţi de tipul socio-emoţional alături de elevi şi profesori este deosebit de benefică pentru toţi cei implicaţi şi apoi ,, a educa un om doar din punct de vedere intelectual, nu şi moral, înseamnă a educa o ameninţare pentru societate"(Theodore Roosevelt).
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Aud şi uit, văd şi ţin minte, fac şi înţeleg”(proverb chinezesc).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:03:49 Ora de vară a Europei de Est