Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Ziua școlii

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Elevii școlii noastre încă de săptămâna trecută au sărbătorit ,,Ziua școlii" în cadrul săptămânii ,,Școala altfel" prin diferite manifestări: activităţi sportive, ieșiri școlare, ateliere de creaţie, concursuri variate și activități care de care mai atrăgătoare.

Pentru a convinge că spiritul școlii a rămas tânăr, doamna director adjunct, prof. Carmen Galutz, împreună cu prof. Eva Palyi, consilierul educativ, alături de  echipa de organizare formată din: prof. Copil Daniela, Margareta Markovits și bibliotecar Mariana Lup a organizat un concurs de talente (a III-a ediție), la care au participat concurenți mici și mari, începători sau experimentați într-o ,,unitate în diversitate" spre deliciul publicului. Concursul de pictură a fost organizat pe cicluri de învățământ.
Amintind de versurile poetului Nicolae Labiș din celebra sa „Luptă cu inerţia", prin vocile prezentatorilor, Truia Patricia și Mag Sebastian din clasa a VIII-a D, elevii au argumentat că ,,nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa" (Ferdinand I).
Au fost adresate cuvenite mulțumiri dascălilor minunați care sunt ,,nevoiți a se reinventa" pentru fiecare ciclu de învățământ, dar păstrează un echilibru ,,între severitate și blândețe" și nu în ultimul rând, părinților și bunicilor ,,care dau aripi viselor" celor mici. Investiția de suflet a tuturor a meritat, așa cum au dovedit atât creațiile plastice expuse în urma concursului de desen, cât și momentele artistice care au urmat.
În școala în care se învaţă printre altele și lecţia comunicării, a deschiderii spre cei din jur, copiii sunt invitați să-și afirme talentele pe care le au, să-și dezvolte personalitatea, cântând, dansând, desenând, explorându-şi sensibilitatea.
Juriul concursului a fost compus din președinte, doamna director prof. Șaitoș Alina Loredana și cinci membri: director adjunct prof. Lucaciu Ramona, prof. Ciogu Zoia, înv. Kor Maria, înv. Carmen Nica și eleva Pălii Mara, din clasa a VII-a D.
În urma concursului de desen, doamna director adjunct, prof. Galutz Carmen, a înmânat diplome participanților, iar câștigătorii au fost: Vesa Daria și Blaga Paul din clasa I A, Hanga Matei din clasa a II-a E, Popa Andrada și Tiano Rebeca din clasa a III -a C, Lucaci Miriam din clasa a III-a E, Ciordaș Damaris din clasa a IV-a D, Szucs Karina și Vernon Mara din clasa a IV-a A. La clasele V-VIII au câștigat: Indrieș Antonia din clasa a V-a C, Abrudan Carla din VI-a C, Szegecs Victoria și Laboș Carina din  aVI-a D și Popa Diana a VIII-a D.
La concursul de talente copiii s-au exprimat artistic prin: canto, gimnastică ritmică, dans de societate, dans modern, interpretare instrumentală la flaut, la pian, interpretare dramatică și canto popular. S-au evidențiat elevii: Ghib Denisa din clasa a VI-a A și Ghib Lorena din clasa a II-a E la canto popular, Miclăuş Mădălin din clasa a VI-a A la pian, alături de surioara lui, Miclăuș Alexandra din clasa a III-a E, Varga Carla, clasa a III-a A împreună cu Varga Rareş din clasa a IV-a A și Arad Ştefania din clasa a IV-a A la dans și Szecsanszky Evelyn din clasa a VIII-a B. Eleva Galutz Giulia din cls. a VI-a C ne-a convins de adevărul din  piesa ,,Beautiful".
Au cucerit juriul și publicul: Popa Raluca din clasa a II-a E, Ivanov Rareș din clasa a IV-a C  și Alb Alexia din clasa a IV-a D.  Publicului i s-a oferit cel mai frumos premiu, spectacolul.
Consilier educativ, prof. Eva Palyi
bibliotecar, Mariana Lup
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 12:28:35 Ora de vară a Europei de Est