Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Ziua școlii

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare

Elevii școlii noastre încă de săptămâna trecută au sărbătorit ,,Ziua școlii" în cadrul săptămânii ,,Școala altfel" prin diferite manifestări: activităţi sportive, ieșiri școlare, ateliere de creaţie, concursuri variate și activități care de care mai atrăgătoare.

Pentru a convinge că spiritul școlii a rămas tânăr, doamna director adjunct, prof. Carmen Galutz, împreună cu prof. Eva Palyi, consilierul educativ, alături de  echipa de organizare formată din: prof. Copil Daniela, Margareta Markovits și bibliotecar Mariana Lup a organizat un concurs de talente (a III-a ediție), la care au participat concurenți mici și mari, începători sau experimentați într-o ,,unitate în diversitate" spre deliciul publicului. Concursul de pictură a fost organizat pe cicluri de învățământ.
Amintind de versurile poetului Nicolae Labiș din celebra sa „Luptă cu inerţia", prin vocile prezentatorilor, Truia Patricia și Mag Sebastian din clasa a VIII-a D, elevii au argumentat că ,,nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa" (Ferdinand I).
Au fost adresate cuvenite mulțumiri dascălilor minunați care sunt ,,nevoiți a se reinventa" pentru fiecare ciclu de învățământ, dar păstrează un echilibru ,,între severitate și blândețe" și nu în ultimul rând, părinților și bunicilor ,,care dau aripi viselor" celor mici. Investiția de suflet a tuturor a meritat, așa cum au dovedit atât creațiile plastice expuse în urma concursului de desen, cât și momentele artistice care au urmat.
În școala în care se învaţă printre altele și lecţia comunicării, a deschiderii spre cei din jur, copiii sunt invitați să-și afirme talentele pe care le au, să-și dezvolte personalitatea, cântând, dansând, desenând, explorându-şi sensibilitatea.
Juriul concursului a fost compus din președinte, doamna director prof. Șaitoș Alina Loredana și cinci membri: director adjunct prof. Lucaciu Ramona, prof. Ciogu Zoia, înv. Kor Maria, înv. Carmen Nica și eleva Pălii Mara, din clasa a VII-a D.
În urma concursului de desen, doamna director adjunct, prof. Galutz Carmen, a înmânat diplome participanților, iar câștigătorii au fost: Vesa Daria și Blaga Paul din clasa I A, Hanga Matei din clasa a II-a E, Popa Andrada și Tiano Rebeca din clasa a III -a C, Lucaci Miriam din clasa a III-a E, Ciordaș Damaris din clasa a IV-a D, Szucs Karina și Vernon Mara din clasa a IV-a A. La clasele V-VIII au câștigat: Indrieș Antonia din clasa a V-a C, Abrudan Carla din VI-a C, Szegecs Victoria și Laboș Carina din  aVI-a D și Popa Diana a VIII-a D.
La concursul de talente copiii s-au exprimat artistic prin: canto, gimnastică ritmică, dans de societate, dans modern, interpretare instrumentală la flaut, la pian, interpretare dramatică și canto popular. S-au evidențiat elevii: Ghib Denisa din clasa a VI-a A și Ghib Lorena din clasa a II-a E la canto popular, Miclăuş Mădălin din clasa a VI-a A la pian, alături de surioara lui, Miclăuș Alexandra din clasa a III-a E, Varga Carla, clasa a III-a A împreună cu Varga Rareş din clasa a IV-a A și Arad Ştefania din clasa a IV-a A la dans și Szecsanszky Evelyn din clasa a VIII-a B. Eleva Galutz Giulia din cls. a VI-a C ne-a convins de adevărul din  piesa ,,Beautiful".
Au cucerit juriul și publicul: Popa Raluca din clasa a II-a E, Ivanov Rareș din clasa a IV-a C  și Alb Alexia din clasa a IV-a D.  Publicului i s-a oferit cel mai frumos premiu, spectacolul.
Consilier educativ, prof. Eva Palyi
bibliotecar, Mariana Lup
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea a împlinit 88 de ani de la înființare.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:03 Ora standard a Europei de Est