Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Proiect de dezvoltare comunitară în Tărian

Primarul Ioan Pașca și problema romilor din Tărian

Proiect de dezvoltare comunitară în Tărian

Centrul Creștin Betania, Dorcas Aid Romania, Primăria din Girișu de Criș și Școala Gimnazială Nr. 1 din Tărian au organizat joi, 7 iunie 2018, la Căminul Cultural din Tărian premierea copiilor și elevilor romi; un lucru bun, un fapt mai puțin obișnuit sau poate mai puțin cunoscut (mediatizat) în alte localități din județul Bihor.

Așadar, dacă tot se face și se face bine, cu eficiență, nu strică să se și cunoască. Nu spre laudă, ci pur și simplu pentru informarea comunității.
Aflăm de la doamna Ioana Ghiurău, coordonator proiecte în cadrul Centrului Creștin Betania că în anul 2012, Centrul Creștin Betania, în parteneriat cu Dorcas Aid Romania, Școala Gimnazială Tărian și Primăria Girișu de Criș, a implementat primul proiect educațional de trei ani orientat spre copiii care provin din familii defavorizate. ,,Proiectul a crescut și s-a dezvoltat, iar în anul 2016, am continuat cu un nou proiect, mai larg de această dată, care pe lângă partea adresată copiilor, s-a orientat și spre părinții acestora. Astfel s-a început o clasă de alfabetizare pentru adulți care a funcționat doi ani. De asemenea, oferim consiliere familiilor pe mai multe domenii: igienă, sănătate, îmbunătățirea condițiilor de trai, obținerea unui loc de muncă etc. Inițial, scopul proiectului a fost incluziunea socială a copiilor care provin din familii defavorizate social și reducerea abandonului școlar. Acum, după cinci ani de proiect, suntem bucuroși să vedem că abandonul s-a diminuat, practic nu mai există în cadrul copiilor care sunt cuprinși în proiect, iar numărul absențelor școlare a scăzut foarte mult.
Programul after school face ,,minuni"
Pentru cine este organizat programul after school la Tărian și în Girișu de Criș, aflăm tot de la interlocutorul nostru, doamna Ioana Ghiurău. Programul after school se adresează copiilor din familii defavorizate, care au nevoie de ajutor la efectuarea temelor, dar și copiilor analfabeți, cu vârsta cuprinsă între 7 și 14 ani.
Ce le oferă programul?
 Suport educațional, zilnic, câte două ore după școală, o masă caldă zilnic, posibilitatea participării la întâlniri săptămânale, de tip club, în care copiii învață și deprinderi de viață: bune maniere, principii de igienă, principii de morală creștină, cântece și jocuri recreative, o tabără de vară pentru copiii cu frecvența foarte bună și rezultate școlare îmbunătățite.
,,Cu ajutorul lui Dumnezeu, am încheiat încă un an școlar (anul școlar 2017-2018). La fiecare sfârșit de an școlar, sărbătorim împreună cu copiii, cadrele didactice implicate în proiect și părinții, rezultatele obținute. Este un prilej de bilanț, bucurie și socializare", ne-a spus doamna Ioana Ghiurău.
,,Am început prin a dărui. Te ajutăm, dar ajută-te și singur!"
La premierea de joi, au fost prezenți ca de fiecare dată, când se poate, după cum ne asigură coordonatorul de proiect, și domnul primar Ioan Pașca și doamna director Adriana Paul. Atât domnul primar cât și doamna director au vorbit direct, deschis, sincer și cu înțelepciune, apreciind și lăudând progresele, angajarea și implicarea, bunăvoința, dar nu au ocolit nici problemele care încă mai persistă și care trebuie înlăturate, combătute.
,,Am început prin a dărui. Am desfășurat și desfășurăm o muncă susținută de la om la om, cu fiecare familie în parte. Am dorit să afle și să vadă că noi vrem să-i ajutăm în fel și chip, cum putem, cu blândețe și înțelegere, cu bunătate, cu vorbă bună, dar și financiar, după posibilități, însă așteptăm și din partea lor înțelegere și implicare. Eu am un principiu: Te ajutăm, dar ajută-te și singur! Fă-ți ordine și disciplină în propria-ți casă și familie!"
Se pare că principiul domnului primar Ioan Pașca dă roade, ca și proiectele derulate de Centrul Creștin Betania, după cum aveam să aflăm și din cuvântul doamnei director Adriana Paul. Se înregistrează progrese, chiar dacă ștacheta se ridică mereu și în ceea ce privește prezența copiilor la școală și la alte activități, dar și în ceea ce privește disciplina și chiar nivelul de instruire și educare.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiect de dezvoltare comunitară în Tărian.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 30 noiembrie 2022