Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Simpozionul internaţional cu tema „Evaluarea - componenta principală a sistemului educațional polițienesc”

La Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea,

Simpozionul internaţional cu tema „Evaluarea - componenta principală a sistemului educațional polițienesc”

În perioada 25 - 27.06.2018, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea s-a desfăşurat a 11-a ediţie a Simpozionului internaţional de prezentări știinţifice cu tema „Evaluarea - componenta principală a sistemului educațional polițienesc".

La activitate au participat delegaţii ale unor instituţii de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor şi a altor forţe din domeniul ordinii şi siguranţei publice din ţară şi din străinătate. Delegațiile participante au reprezentat Moldova, Slovacia, Ucraina, Ungaria si Bosnia-Herțegovina.
Simpozionul s-a desfăşurat pe parcursul a două zile, și ca de fiecare dată, pe lângă delegațiile instituțiilor din străinătate  care colaborează cu Şcoala „Avram Iancu", au participat reprezentanţi ai Corpului Naţional al Poliţiştilor şi reprezentanţi ai principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România.
Organizatorul evenimentului, Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, a participat cu o delegaţie formată din zece persoane, condusă de directorul şcolii, domnul
comisar-şef de poliţie Ionel Hotnoga.
Simpozionul internaţional se află la cea de a 11-a ediţie, iar tematica abordată s-a referit de această dată la evaluarea procesului de învățământ ca o componentă esențială care furnizează informații despre calitatea și funcționalitatea procesului instructiv-educativ.
 În cele două zile, toate delegaţiile prezente au prezentat modul cum se realizează evaluarea pregătirii viitorilor poliţişti din cadrul instituţiei pe care o reprezintă. Fiecare expunere a fost urmată de un timp pentru discuţii pe baza celor prezentate, iar activitatea şi-a propus să creeze mediul interinstituţional care să faciliteze schimbul de idei şi de experienţă pe tema unui subiect de interes pentru orice sistem de învăţământ poliţienesc european, respectiv oferirea unor servicii educaţionale, pregătirea unor absolvenţi care să răspundă cerinţelor actuale din structurile operative ale forţelor de ordine publică.
La finalul activității a fost făcută o analiză, în comun, pentru identificarea celor mai bune idei ale tematicii simpozionului, cu impact direct asupra actului educaţional, cum sunt:
Metode și tehnici de evaluare a performanțelor școlare, clasificări și tipuri de scale de evaluare;
Evaluarea rezultatelor școlare ca proces necesar și obligatoriu și care să răspundă cerințelor legislative existente la nivel național;
Metode orale, scrise și practice de evaluare în cadrul structurilor de învățământ de ordine publică ;
Metode alternative de evaluare întâlnite pe perioada desfășurării studiilor și care abordează atât aspecte practice cât și teoretice.
Comisar-șef de poliţie Micheş Eugen
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul internaţional cu tema „Evaluarea - componenta principală a sistemului educațional polițienesc”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:04 Ora standard a Europei de Est