Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

,,Indiferent ce poziții am avut unii sau alții, este lege și va trebui să o aplicăm

18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut marți, 3 iulie 2018, o conferință de presă în cadrul căreia a vorbit despre cele mai importante modificări propuse de către Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea și adoptate în Camera Deputaților referitoare la Proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor.

„Acum suntem la momentul la care putem spune că optsprezece din cele douăzeci de propuneri făcute de această comisie sunt prinse în cuprinsul legii, iar din lecturarea procedurilor de dezbatere, atât pe comisii cât și în plen, rezultă că inclusiv motivația pe care această comisie a propus-o a fost preluată în această manieră, ceea ce ne bucură. Este un exemplu că așa trebuie făcut, că atunci când apar probleme care ne interesează pe toți, trebuie să comunicăm și să colaborăm unii cu alții, că în fond administrația și asociațiile de proprietari sunt într-o permanentă relație și trebuie să rămână într-o permanentă relație", a spus viceprimarul Mircea Mălan în deschiderea conferinței. Viceprimarul a mulțumit tuturor președinților și administratorilor care au participat la dezbateri, membrilor comisiei, parlamentarilor care au susținut propunerile, Asociației Municipiilor din România și primarului Ilie Bolojan, în calitate de președinte executiv, pentru sprijinul acordat.
Viceprimarul Mircea Mălan a precizat că este vorba de un act normativ care urmează să fie promulgat, după care va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. După această dată, în termen de 12 luni, toate asociațiile de proprietari trebuie să fie constituite și să funcționeze pe baza noului act normativ. De asemenea, acestea trebuie să adopte și un regulament al asociației de proprietari. Acolo unde nu există încă o asociație de proprietari dar sunt minimum trei proprietari într-un condominiu, aceștia, în mod obligatoriu, trebuie să înființeze o asociație de proprietari.
Ce modificări au fost cuprinse în noua lege
O propunere importantă este cea care privește adăugarea unei noi condiții  pe care trebuie să o îndeplinească administratorul de bloc, respectiv aceea de a prezenta un document suplimentar, și anume un certificat fiscal. Această cerinţă este necesară întrucât există posibilitatea ca persoanele juridice care se atestă să înregistreze datorii fiscale.
Va exista o perioadă de tranziție în ceea ce privește calitatea administratorilor din punct de vedere al atestărilor. În baza regulamentului privind atestarea administratorilor, adoptat de Consiliul Local, se organizează periodic atestări și reatestări, însă toate aceste atestări noi, precum și cele deja existente își vor pierde valabilitatea pentru că, în maximum un an de la intrarea în vigoare a legii, atestatul pentru administratorul de bloc se va  emite în baza următoarelor documente: certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, cazierul judiciar și cazierul fiscal, acesta din urmă înlocuind obligația de a depune polița de asigurare profesională.
O altă modificare propusă de Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea este reducerea pragului de 3000 de lei la 2000 de lei în ceea ce privește datoria proprietarului față de asociație. Conform variantei finale, adoptate în Camera Deputaților, administratorul sau președintele asociației de proprietari este obligat să solicite notarea în cartea funciară a debitelor care sunt mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară. Notarea datoriei în cartea funciară va asigura întoarcerea banilor la asociația de proprietari, această datorie devenind opozabilă pentru oricine dorește să cumpere sau pentru oricine dorește încheierea unui alt tip de raport juridic cu acel imobil.
„După intrarea în vigoare a acestei legi și în această perioadă ne vom întâlni cu președinții și administratorii asociațiilor de proprietari, vom analiza și vom dezbate împreună conținutul acestei legi, pentru că acum, îndiferent ce poziții am avut unii sau alții, este lege și va trebui să o aplicăm", a spus viceprimarul Mălan. (B.P.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:50:27 Ora standard a Europei de Est