Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul de prevenire a consumului de droguri „Roşu, galben... antidrog”

C.P.E.C.A. Bihor derulează şi în acest sezon estival

Proiectul de prevenire a consumului de droguri „Roşu, galben... antidrog”

În perioada iulie - septembrie 2018 Agenţia Naţională Antidrog, prin specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (C.P.E.C.A.) Bihor, în parteneriat cu Şcoala Auto „Dorina", Şcoala Auto „GES" şi Şcoala Auto ,,Decebal" din Oradea implementează activităţile proiectului de prevenire a consumului de droguri, destinat viitorilor conducători auto, intitulat ,,Roşu, galben... antidrog".

Scopul proiectului îl constituie prevenirea consumului de alcool si alte substanțe stupefiante în rândul a 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 - 40 ani şi a 20 instructori auto cu vârsta cuprinsă între 28 - 50 ani, subsumat obiectivului din cadrul Planului de Acţiune al Strategiei Naţionale Antidrog 2017 - 2020: „Reducerea influenţei factorilor de risc şi dezvoltarea influenţei factorilor de protecţie la categoriile profesionale ce sunt predispuse consumului de droguri, corelat cu nivelul de responsabilitate socială şi particularităţile acestora. Activitatea 1. Implementarea unor proiecte locale de prevenire a consumului de droguri legale şi ilegale adresate diverselor categorii socio-profesionale".
De asemenea, printre obiectivele specifice ale proiectului se numără: Informarea unui număr de 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 - 40 ani în cadrul a 12 ore de teorie derulate în cadrul scolilor auto asupra riscurilor bio - psiho - sociale la care se supun prin consumul de alcool și substanțe stupefiante, prezentarea unor elemente de legislație specifice consumului de alcool și alte substanțe stupefiante la volan unui număr de 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 și 40 ani, precum şi Instruirea unui număr de 20 de instructori auto cu vârsta cuprinsă între 28 - 50 ani cu privire la problematica consumului de droguri la volan și aspecte legate de profilul fizic și psihic al consumatorului de droguri.
Activităţile proiectului se desfăşoară în cadrul orelor de legislaţie, având un număr de beneficiari direcţi format din  100 de viitori conducători auto şi 20 de instructori de conducere.
Acest proiecte reprezintă un alt pas în efortul Agenţiei Naţionale Antidrog de a informa, educa şi conştientiza populaţia generală cu privire la consecinţele consumului de droguri asupra individului.
Agenţia Naţională Antidrog prin centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog este deschisă spre colaborare interinstituţională în vederea prevenirii consumului de droguri, iar acest lucru se poate realiza şi prin derularea de proiecte comune cu participarea şi sprijinul  partenerilor instituţionali publici sau privaţi. (C.M.)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:46:36 Ora de vară a Europei de Est