Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Profesorul reflexiv”…

Cursul internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă

,,Profesorul reflexiv”…

Miercuri, 18 iulie 2018, s-a încheiat în Cetatea Oradea prima temă a Cursului internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, intitulată simplu și concis ,,Profesorul reflexiv".

Urmează celelalte două teme: ,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie), respectiv ,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018).
La final, toți participanții au primit flori și diplome din partea organizatorilor, care au fost înmânate de conducătorii cursului, doamna Simona Laurian-Fitzgerald și domnul Carlton J. Fitzgerald.
Ce înseamnă profesorul reflexiv? Care sunt calitățile profesorului reflexiv?
Într-o discuție avută cu cei doi conducători de curs, răspunzând la cele două întrebări, domniile lor aveau să facă un rezumat, o sinteză a celor trei zile de curs.
,,Profesorul reflexiv trebuie să creadă în anumite lucruri, și anume: că toți elevii din clasa lui pot să învețe și să creadă că sarcina lui este să-i facă pe toți copiii să învețe, asta înseamnă diferențiere în învățare! Și să creadă că învățarea și predarea nu sunt despre el, despre profesorul de la catedră, nu este despre teste, despre cum dau bine sau nu dau bine. Este clar că-ți ajuți copilul așa cum este el, copilul care se luptă să învețe...
Trebuie să-i aducem pe toți pe calea învățării. Cei care au nevoie de ajutor trebuie să-l oferi chiar de la început și pe măsură ce progresează să le lași independența de a se afirma. Până la urmă, când ajung oameni împliniți, toți aparțin societății. Nu poți să ai oameni care nu sunt funcționali. Sarcina noastră este să-i ajutăm să învețe. Flexibilitatea trebuie să se manifeste în tot ce faci, în gândire, cum predai, cum evaluezi, cum privești elevii, să-l înțelegi pe fiecare din perspectiva lui. Te pui în locul lui, uneori. Păstrezi distanța ca profesor, dar când trebuie să te joci, să te joci. Reflexibilitate înseamnă toată această arie...
,,Pornim de la ideea că toți elevii au nevoie de noi"
Ce-am făcut noi la acest curs este să-i ajutăm pe colegii noștri, pe profesori, să se gândească la ceea ce fac la oră. Să gândească care este efectul produs de predarea lor asupra elevilor. Și să-i învețe pe elevi să facă același lucru, să reflecte asupra propriei învățări...
Unii elevi trebuie să fie mai mult provocați, antrenați în învățare, alții trebuie să revizuiască mai mult materialul, să stea să-și fixeze cunoștințele.
Scopul final este ca toți elevii să învețe materialul propus spre învățare. Scopul este să reflectăm cine are nevoie de mai mult ajutor și cum putem oferi acel ajutor într-o clasă, iar pentru cei care sunt foarte buni, cum îi provocăm pe aceștia să-și depășească limitele, să ajungă și mai departe. Pornim de la ideea că toți elevii au nevoie de noi. Și, fiecare trebuie să-și atingă potențialul maxim pe care-l poate avea. Iar sarcina profesorului este să-l ajute să ajungă acolo.
Concepte noi. Designul universal de învățare
Cei doi specialiști în științele educației nu au ezitat să ne vorbească și despre conceptele noi prezentate cu acest prilej, iar unul dintre acestea este ,,designul universal de învățare".
,,Există un concept care se numește designul universal de învățare. Și în mod activ, pro activ, trebuie să ridicăm barierele care apar în cale învățării, astfel încât elevii să poată să învețe. Sunt trei principii în acest concept. Unul este atunci când prezentăm materialul elevilor. Îl prezentăm în modalități diferite, pentru ca toți să înțeleagă, Unii învață dacă citesc, alții dacă fac ceva, unii dacă văd sau aud. Un alt lucru la care să ne gândim este bagajul lor de cunoștințe. Al doilea principiu este ce fac elevii atunci când interacționează cu materialul pe care l-am prezentat, și cum ne arată, cum ne demonstrează că știu să facă sau cunosc acele informații. E aceeași idee de a le oferi posibilitatea să prezinte materialul, abilitățile pe care le au, în modalități multiple: pot să-l citească, să scrie răspunsuri, să lucreze ceva fizic, să asculte unii de alții, să lucreze în grup, să împărtășească idei. Pot să facă o compunere, să facă o lucrare, un proiect, să facă un material vizual, colaj, o imagine, un poster, pot să prezinte oral, pot să creeze o machetă. Iar al treilea principiu este cum îi ajutăm pe elevi să ne demonstreze ceea ce știu și ceea ce pot să facă. Și asta trebuie să înțeleagă profesorii că e nevoie de a evalua elevii în mod diferit. Sunt testele tradiționale, cu care suntem toți obișnuiți, dar se pot adăuga proiecte, unde trebuie să aplice cunoștințele în practică.
,,Scopul educației este să-i ajutăm pe elevi să se integreze și să muncească în lumea reală"
Pentru că scopul învățării este să transforme și să transfere cunoștințele învățate la școală în realitate. Să facă experimente, proiecte, prezentări, ca să demonstreze că au înțeles materialul și că pot să folosească cunoștințele pentru a face ceva cu aceste cunoștințe. În final, scopul educației este să-i ajutăm pe elevi să se integreze și să muncească în lumea reală".
Cursul continuă cu alte două teme
Considerăm foarte utile și benefice aceste cursuri pe care le susține un expert în educație, un practician, un specialist dăruit, făcut să-i învețe pe cei care, la rândul lor, îi învață pe alții.
Așa după cum am spun în deschiderea acestui articol, în perioada următoare, doamna Simona Laurian-Fitzgerald și domnul Carlton J. Fitzgerald vor vorbi despre: ,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie), respectiv ,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018).
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Profesorul reflexiv”…

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:07:15 Ora de vară a Europei de Est