Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

,,Profesorul reflexiv”…

Cursul internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă

,,Profesorul reflexiv”…

Miercuri, 18 iulie 2018, s-a încheiat în Cetatea Oradea prima temă a Cursului internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, intitulată simplu și concis ,,Profesorul reflexiv".

Urmează celelalte două teme: ,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie), respectiv ,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018).
La final, toți participanții au primit flori și diplome din partea organizatorilor, care au fost înmânate de conducătorii cursului, doamna Simona Laurian-Fitzgerald și domnul Carlton J. Fitzgerald.
Ce înseamnă profesorul reflexiv? Care sunt calitățile profesorului reflexiv?
Într-o discuție avută cu cei doi conducători de curs, răspunzând la cele două întrebări, domniile lor aveau să facă un rezumat, o sinteză a celor trei zile de curs.
,,Profesorul reflexiv trebuie să creadă în anumite lucruri, și anume: că toți elevii din clasa lui pot să învețe și să creadă că sarcina lui este să-i facă pe toți copiii să învețe, asta înseamnă diferențiere în învățare! Și să creadă că învățarea și predarea nu sunt despre el, despre profesorul de la catedră, nu este despre teste, despre cum dau bine sau nu dau bine. Este clar că-ți ajuți copilul așa cum este el, copilul care se luptă să învețe...
Trebuie să-i aducem pe toți pe calea învățării. Cei care au nevoie de ajutor trebuie să-l oferi chiar de la început și pe măsură ce progresează să le lași independența de a se afirma. Până la urmă, când ajung oameni împliniți, toți aparțin societății. Nu poți să ai oameni care nu sunt funcționali. Sarcina noastră este să-i ajutăm să învețe. Flexibilitatea trebuie să se manifeste în tot ce faci, în gândire, cum predai, cum evaluezi, cum privești elevii, să-l înțelegi pe fiecare din perspectiva lui. Te pui în locul lui, uneori. Păstrezi distanța ca profesor, dar când trebuie să te joci, să te joci. Reflexibilitate înseamnă toată această arie...
,,Pornim de la ideea că toți elevii au nevoie de noi"
Ce-am făcut noi la acest curs este să-i ajutăm pe colegii noștri, pe profesori, să se gândească la ceea ce fac la oră. Să gândească care este efectul produs de predarea lor asupra elevilor. Și să-i învețe pe elevi să facă același lucru, să reflecte asupra propriei învățări...
Unii elevi trebuie să fie mai mult provocați, antrenați în învățare, alții trebuie să revizuiască mai mult materialul, să stea să-și fixeze cunoștințele.
Scopul final este ca toți elevii să învețe materialul propus spre învățare. Scopul este să reflectăm cine are nevoie de mai mult ajutor și cum putem oferi acel ajutor într-o clasă, iar pentru cei care sunt foarte buni, cum îi provocăm pe aceștia să-și depășească limitele, să ajungă și mai departe. Pornim de la ideea că toți elevii au nevoie de noi. Și, fiecare trebuie să-și atingă potențialul maxim pe care-l poate avea. Iar sarcina profesorului este să-l ajute să ajungă acolo.
Concepte noi. Designul universal de învățare
Cei doi specialiști în științele educației nu au ezitat să ne vorbească și despre conceptele noi prezentate cu acest prilej, iar unul dintre acestea este ,,designul universal de învățare".
,,Există un concept care se numește designul universal de învățare. Și în mod activ, pro activ, trebuie să ridicăm barierele care apar în cale învățării, astfel încât elevii să poată să învețe. Sunt trei principii în acest concept. Unul este atunci când prezentăm materialul elevilor. Îl prezentăm în modalități diferite, pentru ca toți să înțeleagă, Unii învață dacă citesc, alții dacă fac ceva, unii dacă văd sau aud. Un alt lucru la care să ne gândim este bagajul lor de cunoștințe. Al doilea principiu este ce fac elevii atunci când interacționează cu materialul pe care l-am prezentat, și cum ne arată, cum ne demonstrează că știu să facă sau cunosc acele informații. E aceeași idee de a le oferi posibilitatea să prezinte materialul, abilitățile pe care le au, în modalități multiple: pot să-l citească, să scrie răspunsuri, să lucreze ceva fizic, să asculte unii de alții, să lucreze în grup, să împărtășească idei. Pot să facă o compunere, să facă o lucrare, un proiect, să facă un material vizual, colaj, o imagine, un poster, pot să prezinte oral, pot să creeze o machetă. Iar al treilea principiu este cum îi ajutăm pe elevi să ne demonstreze ceea ce știu și ceea ce pot să facă. Și asta trebuie să înțeleagă profesorii că e nevoie de a evalua elevii în mod diferit. Sunt testele tradiționale, cu care suntem toți obișnuiți, dar se pot adăuga proiecte, unde trebuie să aplice cunoștințele în practică.
,,Scopul educației este să-i ajutăm pe elevi să se integreze și să muncească în lumea reală"
Pentru că scopul învățării este să transforme și să transfere cunoștințele învățate la școală în realitate. Să facă experimente, proiecte, prezentări, ca să demonstreze că au înțeles materialul și că pot să folosească cunoștințele pentru a face ceva cu aceste cunoștințe. În final, scopul educației este să-i ajutăm pe elevi să se integreze și să muncească în lumea reală".
Cursul continuă cu alte două teme
Considerăm foarte utile și benefice aceste cursuri pe care le susține un expert în educație, un practician, un specialist dăruit, făcut să-i învețe pe cei care, la rândul lor, îi învață pe alții.
Așa după cum am spun în deschiderea acestui articol, în perioada următoare, doamna Simona Laurian-Fitzgerald și domnul Carlton J. Fitzgerald vor vorbi despre: ,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie), respectiv ,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018).
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Profesorul reflexiv”…

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).