Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Despre ,,cășuirea limbii române”

Revista de cultură ,,Curtea de la Argeș”, nr. 8 / 2018

Despre ,,cășuirea limbii române”

În cuvântul de deschidere (editorial), domnul redactor-șef Gheorghe Păun, academician, matematician și român, prin excelență, puțin cam mult revoltat, aduce în discuție și face vorbire despre ,,cășuirea limbii române".

Am pus mâna pe DEX, am apelat și la Google, dar degeaba, pe acolo nu s-a auzit încă de ,,cășuire". Cât despre ,,cășuirea e un simptom de lene mintală"... asta e și mai tare, domnule academician! Cu experții și expertiza (lor), cu managementul și conducerea ne-am (mai) obișnuit. Cât privește (pseudo)amicii, nu vă faceți griji, oricum ei se fac și se desfac fără voie, și fără număr (și oricum sunt o cantitate neglijabilă)!
Mulțumim pentru pozele (6) de la Curte (cu Monumentul lui Mihai Eminescu), domnule redactor-șef!
Toate-s vechi și nouă toate... până și legile despre care scria Mihai Eminescu în ,,Timpul" din 28 noiembrie 1881.
Tot în pagina a II-a citim:,,Poziția Academiei Române față de Proiectul Ministerului Educației Naționale: Strategia Națională de Educație Parentală”   (Pe data de 6 iulie 2018, Biroul Prezidiului Academiei Române a făcut public următorul comunicat, accesibil la http://acad.ro/mediaAR/pctVedereAR/2018/d0706-PozitiaAR-SEP.pdf:)
,,Proiectul Ministerului Educației Naționale, de legiferare a unui sistem de educație parentală fără niciun specific românesc, cu implicații enunțate explicit împotriva familiei tradiționale, ca nucleu al vieții sociale, culturale, morale și creștine, milenare a românilor, presupune o educație uniformă a copiilor, fără diferențe de sex, de particularități antropologice și psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic. Proiectul echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri totalitare internaționaliste sau globaliste, de obținere a ceea ce s-a numit mereu „omul nou", fără familie, fără naționalitate, fără țară, fără identitate.
În anul Centenarului Marii Uniri a românilor, când se face și bilanțul realizărilor de excepție ale românilor, educați în spiritul tradițiilor noastre, renunțarea la aceste tradiții ar însemna un act de trădare națională".
Citiți tot comunicatul în pag. 2, la adresa cunoscută: www.curteadelaarges.ro
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 17 decembrie 2025 la 07:11:31 Ora standard a Europei de Est