Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Se pot depune dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat

De la 1 august

Se pot depune dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat

Direcția Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei Oradea aduce la cunoștința publicului faptul că în perioada 1 august - 28 septembrie 2018 se pot depune la Centrul de Relații cu Publicul (Piramidă) din cadrul Primăriei Oradea dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat administrat de Municipiul Oradea prin Direcția Patrimoniu lmobiliar în baza HCL nr. 733 din 26.07.2018.

Dosarul pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat trebuie să cuprindă documentele prevăzute în Anexa 3 la HCL nr. 733 din 26.07.2018
Dosarele incomplete și cele depuse după termen vor fi respinse.
Solicitanții care au avut dosare depuse în anii anteriori și nu au primit repartiție au posibilitatea depunerii unui dosar în sesiunea 2018. Dosarele depuse în anii anteriori nu se iau în considerare.
Pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe din fondul locativ de stat, destinate închirierii în municipiul Oradea, dosarele vor fi analizate de Comisia de analiză a solicitărilor de locuințe fond de stat și locuințe aflate în proprietatea privată a municipiului Oradea, administrate prin Direcția Patrimoniu lmobiliar, cu respectarea criteriilor de acces și a criteriilor de selecție prin punctaj prevăzute în Anexele 1 și 2 la HCL nr. 733 din 26.07.2018. (B.P.)
 
 Cele 10 criterii de acces la o locuință din fondul locativ de stat
1.Titularul cererii să fie major;
2.Titularul cererii să fie cetăţean român cu domiciliul în municipiul Oradea;
3.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu dețină și să nu fi înstrăinat o locuință proprietate personală sau coproprietate după data de 1 ianuarie 1990;
4.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu dețină și să nu fi înstrăinat o suprafață de teren construibil mai mare de 250 mp, după data de 1 ianuarie 1990;
5.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu beneficieze și să nu fi beneficiat de sprijinul statului în credite și execuție pentru realizarea unei locuințe;
6.Titularul cererii sau un alt membru major al familiei acestuia să facă dovada realizării unui venit stabil prin contract de muncă/ adeverință de venit/ cupon de pensie/ convenție civilă/ PFA sau alte documente doveditoare, în vederea achitării chiriei lunare și a cheltuielilor aferente locuinței. Pentru îndeplinirea acestui criteriu nu sunt considerate eligibile veniturile din drepturi de asistență socială ori declarații pe proprie răspundere;
7.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu deţină, în calitate de chiriaş, o altă locuinţă din fondul locativ de stat sau o locuință aflată în proprietatea Municipiului Oradea;
8.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere nu au fost evacuați ori nu au fost nevoiți să predea, din propria culpă, o locuință aflată în proprietatea Statului Român sau în proprietatea municipiului Oradea;
9.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț, soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu ocupe abuziv un imobil proprietatea Statului Roman/ proprietatea municipiului Oradea;
10.Titularul cererii și membrii familiei  acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia) precum și alte persoane aflate în întreținere să nu figureze cu debite restante faţă de bugetul local.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:17:42 Ora standard a Europei de Est