Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Cu pași mici spre descoperiri mari”

S-au împrietenit cu știința

Proiectul „Cu pași mici spre descoperiri mari”

„Totul a început când doamna învățătoare, eu și un grup mic din clasă ne-am dus la o expoziție de roboți și chimie. A fost minunat și am învățat multe lucruri interesante.”, scrie Turcuț Alexandru, elev care cu mândrie pășise în clasa a III-a.

Se întâmpla în luna septembrie a anului 2017, la „Gala Științescu”, când, alături de cei care fuseseră implicați direct în acțiunile derulate prin „Fondul Științescu” (un program de finanțare pentru proiecte educaționale care încurajează pasiunea pentru științe și tehnologie a copiilor și tinerilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani implementat în Bihor de Fundația Comunitară Oradea, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Romanian-American Foundation, a partenerilor locali și a donatorilor individuali), ne găseam și noi, „Curioșii”, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, care am auzit despre acest program și doream să aflăm mai multe.
Nu doar că am văzut multe lucruri grozave, ci ni s-a și strecurat în suflet dorința ca ediția a II-a a Fondului Științescu să ne aibă și pe noi pe lista celor „activi”.
Așa s-a născut proiectul „Cu pași mici spre descoperiri mari”, care a avut ca scop corelarea experimentele științifice derulate cu paliere ale vieții, stimularea cunoașterii unor domenii neexplorate prin obiectele de învățământ, precum și valorizarea de-a lungul activităților a peer-learning-ul (învățare colegială).
Elevii de clasa a III-a s-au întâlnit relativ puțin până la această vârstă cu „științele exacte” – exceptând „matematică și explorarea mediului”, obiect de studiu care, pentru mulți dintre copii nu întotdeauna este prea spectaculos.
Sub sloganul „Curioșii află, activii înțeleg, pasionații descoperă!”, într-o activitate gen „fără catalog”, într-un mediu mai puțin formal – a nu se înțelege „fără reguli”, școlarii au participat la multe activități de tip interdisciplinar, care au venit în întâmpinarea curiozității în ceea ce privește „prietenia cu știința”.
Experimentele „spectaculoase” care au fost făcute cu această ocazie au stimulat dorința de cunoaștere, de „deslușire” a tainelor naturii, de parcurgere – chiar dacă doar „cu pași mici” - drumul spre „marile descoperiri”.
Am început cu ceea ce se întâlneau copiii în viața de zi cu zi – cum să scoatem petele din hăinuțe – de cele mai multe ori la prima purtare, cum să fim colaboratorii bunicii la bucătărie, învățând-o și noi câteva trucuri.
Am trecut apoi la treburi mai „serioase”: am vrut să vedem cum energia electrică, cea electrostatică și magnetică sunt „motorul vieții”. I-am luat părtași și pe Soare și Vânt, mulțumindu-le pentru energia regenerabilă pe care Omenirea încă nu știe s-o prețuiască destul, dar ei, „Curioșii” mei, au promis c-o vor face.
Microscopul ne-a introdus în lumea minusculă, iar telescopul ne-a descoperit grandoarea Universului.
Atelierele în care au  trecut la robotică au fost la mare căutare. Micii mei „ingineri” au construit, după schița dată, o serie de roboței, pe care apoi i-au testat cu multă plăcere.
Am „cercetat” și-n domeniul construcțiilor, aflând despre materialele de construcție, despre modul în care pot fi ridicate materiale grele, finalizând cu construcția unei arcade.
Părinții elevilor au fost extrem de încântați de această activitate, considerând-o ca binevenită, prin care copiii să facă primii pași spre experiența științifică sub o formă atât de interesantă.
În echipa de proiect, alături de profesorii Donca Maria și Donca Gheorghe au mai fost și inimoși părinți ai copiilor din clasă, respectiv  medicii Achim Florin, Gavița Florentina, Szabo Alina, biologul
Toronilă Carmen-Ana, precum și inginerul Turcuț Nicolae.
Munca n-a fost ușoară de-a lungul proiectului, dar satisfacțiile au fost pe măsură.
„Nu știu ce vom mai face, dar sunt sigură că va fi ceva grozav și științific. IUBESC ȘTIINȚA!” (Tămășan Isabela).
„Proiectul este ceva minunat. Mai ales dacă lucrezi la proiectul „Științescu”. La prima oră din acest proiect am avut fluturi în stomac, dar apoi mi-a trecut, văzând cât de fascinant este” (Petrea Rareș).
„Proiectul ,,Cu pași mici spre descoperiri mari” sau așa-numitul Proiect Științescu este cel mai interesant lucru din clasa a III-a sau, poate, chiar din toți anii de școală” (Lupău Alin).
 
S-au împrietenit cu știința, și nu e puțin lucru!
Cu microbul științei în sânge, elevii doamnei profesor dr. Maria Donca pot ajunge departe, iar noi (le) dorim să-i (re)descoperim peste ani printre personalitățile de Marcă ale României, chiar dacă în Anul Centenarului Marii Uniri, ei erau ,,Curioșii” din clasa a III-a a Colegiului Național ,,Iosif Vulcan” din Oradea, pasionați de tot ce mișcă sub soare, obiecte ,,banale”, dar care le pun probleme, atrăgându-le atenția!
Cu pași mici, din aproape în aproape, ei pot realiza, precum bulgărele în rostogolire, salturi mari, realizări nebănuite.
Obiectivele și scopul fiind realizate, de-acum, câștigul e al celor activi, iar noi le dorim ca energiile să se înmulțească, să sporească inspirația și să nu sece izvorul!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (39 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul „Cu pași mici spre descoperiri mari”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:12:04 Ora de vară a Europei de Est