Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mobilităţi în Europa ale elevilor VET

Proiect Erasmus nr. 2017-RO01-KA102-036292

Mobilităţi în Europa ale elevilor VET

Proiectul a fost câștigat de Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" din Beiuș în 2017 și se derulează în perioada 9.10.2017 - 8.10.2018.

Cele trei obiectivele generale ale proiectului
Asigurarea de oportunități egale pentru toți elevii și creșterea egalității de șanse la un învățământ de calitate, prin încurajarea participării la acest proiect a elevilor cu oportunități reduse, proveniți  din zone rurale dezavantajate din punct de vedere economic.
Creșterea interesului elevilor față de carieră prin transformarea formării profesionale inițiale într-o opțiune de învățare la locul de muncă, eficientă și atractivă pentru elevii VET, astfel încât să scădem absenteismului și să reducem la mai puțin de 8% fenomenul de abandon școlar care se manifestă în rândul elevilor care provin din mediul rural și din medii economice dezavantajate.
Realizarea și consolidarea unei rețele de parteneriat internațional stabilă cu companii de profil, asociații profesionale și instituții de învățământ VET în vederea extinderii dimensiunii europene în educație prin implementarea de mobilități în scop educațional.
Participanții la proiect sunt persoane aflate în formare profesională inițială din cadrul școlii noastre. Grupul țintă din care au fost selectați  elevii:  clasa a X-a G învățământ profesional,  calificarea - Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație; clasa a X-a H învățământ profesional, calificarea - Brutar-patiser-preparator produse făinoase; clasa a X-a B învățământ liceal - calificarea Tehnician în activități de comerț.
Cele 40 de mobilități au avut loc în Montijo, Portugalia, partenerii fiind Școala profesională privată EPM-AFPDM, cu care avem un cadru stabil de cooperare pe termen lung și cu care am încheiat un MoU (Memorandumm de înțelegere) până în 2020 și șase agenți economici de profil.
Organizaţiile partenere: Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș - organizaţia beneficiară, coordonatorul proiectului și organizație de trimitere, Restaurantul Montiprato, Restaurantul Mare Cheia, Restaurantul Porque Nao, Restaurantul Alternativa, Hipermarket E.Leclerc, Brutăria Padria Da Atalaia, Escola Professional - Associação Para a Formação Profisisonal E Desenvolvimento do Montijo (AFPDM)  - organizația intermediară care asigură toate condițiile de tip holsting, asigură vizitele culturale și facilitează parteneriatele cu companiile și agenții economici din zonă.
Activitățile de mobilități au avut loc pe parcursul a trei fluxuri cu durata de 19 zile de activitate și două zile de călătorie
Fluxul 1: 15 elevi din clasa a X-a B,Tehnician în activități de comerț, perioada 19.03.2018 - 6.04.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerul de practică Hipermarket E.Leclerc.  
Fluxul 2: 10 elevi din clasa a X-a H învățământ profesional, Brutar-patiser-preparator produse făinoase, perioada 9.04.2018 -27.04.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerii de practică: Brutăria Padria Da Atalaia și Hipermarket E.Leclerc.
Fluxul 3: 15 elevi din clasa a X-a G învățământ profesional, Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație, perioada 30.04.2018 - 18.05.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerii de practică: Restaurantul Montiprato, Restaurantul Mare Cheia, Restaurantul Porque Nao, Restaurantul Alternativa.
Înainte de derularea mobilităților elevii au beneficiat de pregătire pedagogică, pregătire culturală și pregătire lingvistică (pe platforma lingvistică OLS).
La finele mobilităților elevii participanți au realizat evaluarea finală pentru cursul de limba engleză pe platforma lingvistică OLS, și au efectuat și raportarea finală individuală.
Rezultatele obținute
40 de elevi au dobândit unitățile de învățare din programa modulului CDL prevăzută în planurile de învățământ. Unitățile de învățare au fost stabilite împreună cu partenerii de practică prin Acordul de învățare.
Elevii participanți la stagii de formare prin mobilități au învățat să lucreze în echipă, astfel vor realiza o bună tranziţie de la şcoală la locul de muncă şi au dobândit și competențe transversale multilingvistice şi digitale
Calitatea serviciilor de formare profesională oferite de şcoală s-a  îmbunătățit
S-a întărit capacitatea transnaţională a organizaţiilor partenere
Impactul acestui proiect este reducerea absenteismului şi a abandonului școlar, pentru anul școlar viitor, îmbunătăţirea gradului de inserție pe piaţa muncii a absolvenților școlii
Beneficiul pe termen lung este plusul de valoare adăugat prin proiecte, ofertei educaţionale, asigurarea sustenabilităţii  în comunitate, în regiune şi în cadrul bazinului de recrutare a elevilor
Elevii participanți au primit Certificatul de participare și Documentul Europass Mobility, un document care înregistrează cunoştinţele şi competenţele dobândite într-o altă ţară europeană.
responsabil proiect,
prof. ing. Monnenciu Rodica
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mobilităţi în Europa ale elevilor VET.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 23:20:40 Ora de vară a Europei de Est