Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Speranță pentru educația românească

La Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita

Speranță pentru educația românească

Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita a reușit, încă o dată, să iasă din anonimat, obținând o finanțare de 48.045 EUR din partea Comisiei Europene, pentru implementarea proiectului ,,S.P.E.R.- Speranță pentru Educația Românească" (2018-1-RO01-KA101-047947), prin programul Erasmus+.

Proiectul s-a născut din dorința profesorilor colegiului nostru de a reînvia în inimile tuturor actorilor implicați în educație speranța într-o școală mai bună.
Proiectul se va derula în perioada 1.09.2018 - 31.08.2020, cu scopul dezvoltării competențelor profesorilor de a utiliza metode inovative de predare și management al clasei, prin raportarea la nevoile copiilor și la exigențele europene.
Pentru realizarea obiectivelor proiectului și obținerea impactului scontat,  21 de cadre didactice, din școala noastră,  vor participa la patru cursuri de formare, în străinătate și o activitate de job shadowing (vizită într-o școală de peste hotare), după cum urmează:
1.Cursul ,,Stimularea creativității și a inovării în sala de clasă"-  Lisabona, Portugalia;
2.Cursul ,,Soluții de managementul clasei pentru profesori: noi strategii de motivare a elevilor, de cooperare și evaluare"- Nafplio, Grecia;
3.Cursul ,,Școala fericită - educație pozitivă pentru dezvoltarea bunăstării psihice și a abilităților de viață ale elevilor"- Florența, Italia;
4.Cursul ,,Există o aplicație pentru asta! Explorarea celor mai bune aplicații pentru predare/învățare"- Dublin, Irlanda;
5.Activitatea de job shadowing se va desfășura la Institutul ,,Cesare Giulio Viola", Taranto, Italia, unde profesorii noștri  vor realiza un schimb de experiență și bune practici și vor dezvolta un  plan de cooperare viitoare cu școala parteneră.
Prin derularea activităților proiectului, ne propunem ca, până la finalizarea acestuia, în 2020, toți profesorii și toți elevii școlii noastre să beneficieze de rezultatele obținute.
Avem convingerea faptului că dezvoltarea profesională și personală a cadrelor didactice se va răsfrânge în mod direct și pozitiv asupra întregului demers didactic, contribuind la îmbunătățirea rezultatelor elevilor, la creșterea motivației și a satisfacției de zi cu zi, a tuturor părților implicate în educația școlii, la crearea unui mediu educațional pozitiv, sustenabil și motivant, la creșterea prestigiului instituției și la dezvoltarea dimensiunii europene a educației oferite de colegiul nostru.
Acest comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului,  iar Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în acest comunicat.
Loredana Braia
coordonator proiect

 

Trimite email
vineri, 26 decembrie 2025 la 08:33:53 Ora standard a Europei de Est