Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Speranță pentru educația românească

La Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita

Speranță pentru educația românească

Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita a reușit, încă o dată, să iasă din anonimat, obținând o finanțare de 48.045 EUR din partea Comisiei Europene, pentru implementarea proiectului ,,S.P.E.R.- Speranță pentru Educația Românească" (2018-1-RO01-KA101-047947), prin programul Erasmus+.

Proiectul s-a născut din dorința profesorilor colegiului nostru de a reînvia în inimile tuturor actorilor implicați în educație speranța într-o școală mai bună.
Proiectul se va derula în perioada 1.09.2018 - 31.08.2020, cu scopul dezvoltării competențelor profesorilor de a utiliza metode inovative de predare și management al clasei, prin raportarea la nevoile copiilor și la exigențele europene.
Pentru realizarea obiectivelor proiectului și obținerea impactului scontat,  21 de cadre didactice, din școala noastră,  vor participa la patru cursuri de formare, în străinătate și o activitate de job shadowing (vizită într-o școală de peste hotare), după cum urmează:
1.Cursul ,,Stimularea creativității și a inovării în sala de clasă"-  Lisabona, Portugalia;
2.Cursul ,,Soluții de managementul clasei pentru profesori: noi strategii de motivare a elevilor, de cooperare și evaluare"- Nafplio, Grecia;
3.Cursul ,,Școala fericită - educație pozitivă pentru dezvoltarea bunăstării psihice și a abilităților de viață ale elevilor"- Florența, Italia;
4.Cursul ,,Există o aplicație pentru asta! Explorarea celor mai bune aplicații pentru predare/învățare"- Dublin, Irlanda;
5.Activitatea de job shadowing se va desfășura la Institutul ,,Cesare Giulio Viola", Taranto, Italia, unde profesorii noștri  vor realiza un schimb de experiență și bune practici și vor dezvolta un  plan de cooperare viitoare cu școala parteneră.
Prin derularea activităților proiectului, ne propunem ca, până la finalizarea acestuia, în 2020, toți profesorii și toți elevii școlii noastre să beneficieze de rezultatele obținute.
Avem convingerea faptului că dezvoltarea profesională și personală a cadrelor didactice se va răsfrânge în mod direct și pozitiv asupra întregului demers didactic, contribuind la îmbunătățirea rezultatelor elevilor, la creșterea motivației și a satisfacției de zi cu zi, a tuturor părților implicate în educația școlii, la crearea unui mediu educațional pozitiv, sustenabil și motivant, la creșterea prestigiului instituției și la dezvoltarea dimensiunii europene a educației oferite de colegiul nostru.
Acest comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului,  iar Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în acest comunicat.
Loredana Braia
coordonator proiect

 

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 19:42:33 Ora de vară a Europei de Est