Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultate foarte bune la Evaluarea Națională” (prof. Melinda Tănase)

,,Realizarea noastră cea mai mare:

Rezultate foarte bune la Evaluarea Națională” (prof. Melinda Tănase)

,,Am avut o generație extraordinar de motivată (mobilizată), încât aproape 50 la sută au obținut note peste 9 la limba română, la Evaluarea Națională.

Dacă este să o luăm pe media de admitere, la nivel de comună, nu avem sub 6 (din cei 29 de absolvenți - n.n.), ne-a spus ieri (miercuri, 5 septembrie 2018) doamna director Melinda Tănase.
La limba română, nu avem note sub 7. Avem aproape 50 la sută peste 9, iar ceilalți sunt de la 7 la 9; ceea ce pentru mine, ca profesor de limba română, este extraordinar", a adăugat doamna director.
Aflăm apoi că nici la matematică (,,Spaima" gimnaziștilor!) nu s-a stat rău: un singur 4.50, iar celelalte note au fost peste 5. ,,Nu am avut note de 1, 2 și 3.
Aceasta este realizarea noastră cea mai mare, din vară, surpriza plăcută pe care ne-au făcut-o absolvenții noștri".
Felicitări, absolvenților din acest an ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Nojorid! În egală măsură, îi felicităm și pe profesorii lor, pe cei care se fac ,,vinovați" de aceste rezultate frumoase!
Să mai spunem că ei nici măcar nu au susținut Evaluarea Națională ,,acasă", la ei în școală, ci la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, alături de colegi din alte șase școli.
Permutări... și un gard de separare a școlarilor de preșcolari la Leș
Ne-am aflat ieri (miercuri), la Școala Gimnazială Nr. 1 din Nojorid pentru a lua pulsul pregătirilor pentru noul an școlar care a început (pentru cadrele didactice) la 1 septembrie.
Doamna director ne-a întâmpinat cu bucurie, dându-ne de veste despre isprava bravilor absolvenți ai școlii despre care tocmai ați citit.
,,La structura de la Leș încă se mai lucrează până vineri. Am avut o reabilitare a fostei clădiri a claselor de gimnaziu care va deveni clădirea claselor primare, cu săli mai spațioase. S-au schimbat lambriurile, podelele, ușile, toate ușile și ferestrele sunt termopan; acoperișul e nou-nouț, și la Grădiniță s-au făcut reparații, la acoperiș, s-a montat o chiuvetă mică pentru preșcolari, s-au montat calorifere. În acest moment se execută un gard de delimitare care va separa curtea școlii de curtea grădiniței..." Am mai aflat că la structura de la Livada s-a amenajat un teren de sport sintetic în curtea școlii, cu gazon artificial. Ne-a mai explicat doamna director cât de dificilă e naveta elevilor din șase localități la școala coordonatoare. Mai are pe suflet managerul general o dorință: să doteze 10 săli de clasă (din cele 23), 13 sunt dotate, cu sisteme de videoproiecție în combinație cu laptop-uri...
Vom încheia afirmând că dascălii și elevii din Nojorid confirmă și întăresc regula de aur: Dacă vrei, poți!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rezultate foarte bune la Evaluarea Națională” (prof. Melinda Tănase).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:17:18 Ora de vară a Europei de Est