Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Antologie cu peste 3.000 de sonete

Poeta Mihaela Dindelegan a creat în trei ani o

Antologie cu peste 3.000 de sonete

Cea mai vastă Antologie de sonete din România aparţine poetei Mihaela Dindelegan şi a văzut lumina tiparului în aceste zile, la Editura Primus Oradea.

Redactată în două volume a peste 800 de pagini fiecare, Antologia conţine 3031 de sonete, din care unele duble, triple sau cvadruple. Cel dintâi volum a fost tipărit cu sprijinul Direcţiei de Dezvoltare şi Implementare Proiecte Bihor, lucrarea fiind o încununare a creaţiei lirice din anii 2016 - 2018 a poetei Mihaela Dindelegan.
În cele două volume, autoarea realizează o amplă selecţie, înnobilând conţinutul unora dintre sonetele deja publicate, la care a adăugat altele noi, precum şi câteva sonete născute din remodelarea unor poezii tipărite anterior anului 2016. Potrivit textului din prefaţa primului volum, semnat de prof. univ. dr. Valentin Chifor, lirismul autoarei se situează la interferenţa între biografism şi reflecţii existenţiale, fiind un lirism care „sfinţeşte, ocroteşte fiinţa, omenescul ei".
Respectând în mare parte cronologia creaţiei din cei trei ani de construcţii lirice turnate în forma sonetului, poeta ne introduce într-un univers plin de vitalitate, în care forţa creativă se naşte şi se dezvoltă chiar şi în cele mai ostile împrejurări. De pe coperta IV a Antologiei de sonete aflăm că, în realitate, primele 12 volume aparţinând Mihaelei Dindelegan au fost scrise în proză, nefiind însă publicate, şi reprezintă studii şi analize din perspectivă teologică asupra vieţii, autoarea fiind licenţiată în teologie la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.
Preocupările ei de natură existenţială se regăsesc, amplificate şi aprofundate, în sonetele care alcătuiesc cele două volume de antologie. Pe parcursul acestora se poate observa linia ideatică a autoarei, care merge de la dependenţa totală de Dumnezeu şi absolutizarea dragostei faţă de El într-un sacrificiu de sine necondiţionat, spre o detaşare tot mai radicală, dezvoltată pe fondul nedreptăţilor generate tocmai în contextul acestui sacrificiu. Explicaţia o aflăm tot de pe coperta IV a Antologiei, unde ne este descoperit faptul că primele 8.000 de poezii scrise de Mihaela Dindelegan i-au fost furate, iar autoarea a fost ani de zile ţinta atacurilor denigratoare ale hoţilor. Tortura psihică la care a fost supusă a cuantificat revolta nedisimulată a autoarei împotriva Răului, poeta incluzându-l în focul purificator al judecăţii Cuvântului chiar şi pe Dumnezeu, pe care îl prezintă în final într-o lumină existenţială nouă.
După cum remarca scriitoarea şi criticul literar Cezarina Adamescu, nota definitorie a sonetelor Mihaelei Dindelegan este dată de autenticitate. Într-o societate dominată de postmodernism şi de ideea că tot ceea ce a fost important de spus s-a consemnat deja, poeta Mihaela Dindelegan aduce prin sonetele sale o viziune revoluţionară asupra concepțiilor religioase ale lumii, în baza căreia Viaţa - ca Existenţă în sine - îşi reglează singură conturile, impunând inclusiv asupra divinităţii Dreptatea ca regulă şi normă vitală. Potrivit autoarei, un Dumnezeu care nu înfăptuieşte dreptatea chiar şi în mijlocul familiei Sale, nu poate să fie cu adevărat Dumnezeu! Păstrând un optimism debordant, poeta găsește de fiecare dată resurse spirituale pentru reintegrarea vieţilor purificate într-o Existenţă unitară guvernată de Dragoste.
Reamintim faptul că în limba română mai există o antologie de sonete, realizată de poetul Radu Cârneci în anul 2007, antologie care include 1360 de poeme aparţinând unui număr de 454 de autori.
Roxana Popescu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:52:16 Ora de vară a Europei de Est