Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primul magazin KiK a fost inaugurat, vineri, la Oradea

Retailerul german de îmbrăcăminte KiK se lansează pe piața din România

Primul magazin KiK a fost inaugurat, vineri, la Oradea

KiK, unul dintre cei mai mari discounteri de îmbrăcăminte din Germania, cu o rețea de peste 3.500 de magazine în Europa, a inaugurat primul său magazin din România, vineri, 21 septembrie 2018, la Oradea, în urma unei investiții de peste 150.000 de euro.

Odată cu intrarea pe piața din România, KiK țintește extinderea pe plan local prin deschiderea de alte 10 unități până la finalul anului 2018. Compania vizează expansiunea în orașe cu populație de minimum 15.000 de locuitori, dar și în orașe mari, cum ar fi București. Următoarele deschideri anul acesta sunt planificate în Piatra Neamţ, Botoşani, Sighetu Marmaţiei și Brăila. Magazinele KiK includ o gamă variată de produse, de la haine de calitate germană pentru toate vârstele și mărimile, până la articole decorative pentru casă, accesorii, jucării și produse de papetărie. Obiectivul discounterului german este ca produsele KiK să ajungă în fiecare dulap de haine din Europa.
„Ne bucurăm să venim la Oradea cu primul magazin KiK din România și avem convingerea că brandul nostru va fi foarte bine primit de locuitori și nu numai. Potențialul economic al orașului și dezvoltarea susținută din ultimii ani ne-au motivat să alegem acest oraș drept reper pentru lansarea pe piața românească a brandului nostru. KiK se poziționează în sectorul de discount, însă nu este un furnizor de fast fashion. Prețurile noastre avantajoase au la bază în primul rând un mix al mai multor aspecte: planificarea pe termen lung a achizițiilor, o logistică inteligentă, o pondere ridicată de produse de bază disponibile pe tot parcursul anului. Astfel, la KiK fiecare client poate achiziționa o ținută completă cu mai puțin de 150 de lei", a declarat Raluca Hartmann, director general, KiK România.
Situat în cadrul galeriilor comerciale Prima Shops din Oradea, magazinul KiK se întinde pe o suprafață de aproximativ 550 mp. Cu ocazia deschiderii oficiale, în 21 și 22 septembrie, toate produsele din magazin au prețuri reduse cu 10%.
Ca furnizor de produse textile de bază, KiK oferă clienților un sortiment de produse cuprinzător, care integrează calitatea la prețuri avantajoase. Clienții sunt așteptați în magazinul KiK din Oradea zilnic, în intervalul orar 9.00-21.00, în cadrul Prima Shops Retail Park.
Despre KiK
KiK este unul dintre cei mai mari discounteri de modă din Germania, ce deține o rețea vastă de magazine la nivel european. Oferta de produse a brandului este reprezentată în proporție de 70% de segmentul de textile, fiind completată de alte articole precum accesorii de interior, cadouri, jucării și produse de papetărie. KiK este furnizor de textile de bază, întrucât sortimentul preponderent constă în articole basic, ușor de combinat în orice ținută, care constituie dotarea de bază a oricărui dulap cu haine.
În prezent, KiK operează în peste 3.500 de magazine în Europa dintre care 2.600 sunt în Germania. Brandul este prezent și în Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croația, Olanda, Slovenia, Slovacia, Italia și, din 2018, în România. Peste 25.000 de angajați contribuie la succesul KiK, care țintește extinderea rețelei la 5.000 de magazine la nivel european.
Cu o creștere anuală de aproximativ 200 de magazine, KiK se numără printre companiile cu cea mai mare expansiune din Europa.

Oana Iancu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primul magazin KiK a fost inaugurat vineri, la Oradea.

Trimite email
duminică, 21 decembrie 2025 la 07:39:39 Ora standard a Europei de Est