Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mesajul rectorului Ioan Dzițac pentru anul universitar 2018-2019

Universitatea Agora din Oradea

Mesajul rectorului Ioan Dzițac pentru anul universitar 2018-2019

Suntem onorați să vă invităm la festivitatea de deschidere a anului universitar 2018 - 2019 la Universitatea Agora din municipiul Oradea. Evenimentul va avea loc luni, 1 octombrie 2018, ora 16.
Vă așteptăm cu drag!

Dragi studenți, stimați colegi,
În anul universitar 2017-2018 Universitatea Agora din Oradea (UAO) a funcționat cu două facultăți (la fel cum va funcționa și în 2018-2019):
1) Facultatea de Științe Juridice și Administrative, cu două specializări de licență (Drept, Poliție locală) și două programe de masterat (Științe penale și criminalistice, Cercetări penale criminalistice);
2) Facultatea de Științe Economice, cu două specializări de licență (Management, Contabilitate și informatică de gestiune) și un program de masterat (Managementul resurselor umane).
Absolvenții promoției 2018 au susținut examene de licență, respectiv de disertație, cu rezultate bune și foarte bune.
În privința calității procesului de învățământ, a consistenței cercetării științifice și eficienței activității manageriale în perioada 2011-2017, în anul universitar 2017-2018 UAO a fost evaluată de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) și a obținut  re-acreditarea instituțională periodică pentru următorii 5 ani cu calificativul ÎNCREDERE.
În prezent toate programele de studii de licență și masterat sunt acreditate de către ARACIS și confirmate prin Hotărârile de Guvern: H.G. nr. 158/29.03.2018 -publ. în M.Of. nr. 313/10.04.2018 (licență) și H.G. nr. 185/04.04.2018 -publ. în M. Of. nr. 323/12.04.2018 (masterat).
După cum am mai spus și cu alte ocazii, fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate mândri, păstrând proporțiile, cu unele performanţe greu de atins chiar de unele instituții academice cu tradiție și de dimensiuni mai mari: 5 centre de cercetare (din care două internaționale), o editură și o tipografie, 5 reviste științifice internaționale în limba engleză (din care una ISI - cu factor de impact 1,29 și două incluse în BDI), 5 conferințe internaționale în limba engleză, un simpozion studențesc internațional, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, 3 săli cu table smart pentru cursuri /videoconferințe, 3 amfiteatre cu peste 100 de locuri, platformă de e-learning funcțională și peste 10 proiecte POS-DRU finalizate.
Prestigiul național și internațional de care se bucură Universitatea Agora din municipiul Oradea este confirmat în timp prin calitatea absolvenților săi, cât și prin relațiile de colaborare cu instituții similare din România, Europa, China, India și din SUA.
Doar în anul universitar ce tocmai a trecut am avut peste 60 de musafiri la ICCCC2018, prestigioși oameni de știință din 20 de țări: Algeria, Chile, China, Columbia, Ecuador, Franța, Ungaria, India, Israel, Lituania, Mexic, România, Rusia,  Arabia Saudită, Serbia, Spania, Turcia, Emiratele Arabe Unite, UK și SUA. http://univagora.ro/en/icccc2018/
În luna octombrie veți avea ocazia să urmăriți alte două evenimente științifice importante, la care vom avea invitați de prestigiu (academicieni din România și Republica Moldova):
1)12th Agora International Law Conference, AILC 2018 -,,Prospects and Challenges of 21st Century Law" October 18-19, 2018: http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2018/
2) Simpozionul Internațional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2018, ediția a IV-a, 18-20 octombrie 2018, http://univagora.ro/ro/conferinte/bacstud2018/
Universitatea Agora oferă o educație temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparență și legalitate.
Îmi exprim speranța că profesorii vor pune accentul pe aspectul formativ al procesului de predare-învățare (raționament critic) și nu pe cel informativ (memorarea), utilizând, împreună cu partenerii lor, studenții, platforma Moodle a Universității Agora: http://moodle.univagora.ro/
Misiunea universității este de a deschide mintea studenților, de a-i învăța cum să învețe singuri într-o societate extrem de dinamică și tot mai complexă sub aspectul cunoașterii și tehnologiei.
Regretatul academician Solomon Marcus (1925-2016), Doctor Honoris Causa al Universității Agora (2015), ne-a lăsat următoarea moștenire înțeleaptă:
„Avem cele zece porunci. În complementaritate cu ele, propun zece nevoi umane. Ele își au rădăcinile în copilărie. Ar fi trebuit să facă obiectul educației și învățării, la toate vârstele. Dar nu prea se întâmplă acest lucru.
1. Nevoia de a da un sens vieții, la nivel elementar
2. Nevoia de împrospătare
3. Nevoia de întrebare și de mirare
4. Nevoia de îndoială și de suspiciune
5. Nevoia de greșeală și de eșec
6. Nevoia de joc
7. Nevoia de identitate
8. Nevoia de omenesc și de omenie
9. Nevoia de cultură
10. Nevoia de transcendență
Desigur, nu sunt acestea singurele nevoi umane. Dar sunt dintre cele mai importante și dintre cele mai neglijate. Trăim acum un moment al unui nou început. Voi, oameni ai școlii și ai universității, voi elevi și studenți, voi, părinți ai elevilor și studenților, voi, oameni de cultură, intelectuali, ce ar fi să valorificăm a doua nevoie evocată mai sus și să ne împrospătăm?"
Mult succes tuturor în anul universitar 2018-2019!
Rector,
Prof.univ.dr. Ioan Dzițac

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 23:00:44 Ora standard a Europei de Est