Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

De Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala ,,Dacia” au fost înmânate diplome Cambridge

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

Miercuri (26 septembrie 2018), în și de Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, au fost înmânate diplome Cambridge, celor care au participat în 18 mai 2018 la testările Cambridge Young Learners, susținute în centrul de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

,,Sunt foarte mândră de rezultatele deosebite obţinute de elevii şcolii noastre la testările Cambridge Young Learners. Şcoala Gimnazială „Dacia" organizează aceste testări din 2009, an în care instituţia de învăţământ a devenit centru de examinare. 90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi", iar restul au obținut 14 şi 13 ,,scuturi". În spatele performanţelor acestor copii stau nenumărate ore de pregătire, perseverenţa, ambiţia, seriozitatea, consecvenţa la învăţătură și pasiunea pentru limba engleză. Participând la aceste teste, elevii se obişnuiesc cu structura examenelor, a probelor, învaţă să-şi stăpânească  emoțiile, capătă mai multă încredere  în sine, iar motivația învățării în continuare a limbii engleze crește vizibil. Examenele Cambridge le oferă părinților o evaluare externă, făcută de altcineva decât de profesorul de la clasă; aceasta fiind o bună  modalitate de verificare a cunoştinţelor şi de monitorizare a progresului", a spus doamna profesor de engleză Sarca-Crișan Raluca.
Alături de doamna profesor Raluca  Sarca-Crișan, cea care se face ,,vinovată" de aceste rezultate excepționale, la festivitatea de ieri, au participat doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan, examinator Cambridge, reprezentant al Consiliului Britanic în România, domnul director, prof. dr. Florian Hava, alți profesori și părinți. Vorbitorii i-au felicitat, deopotrivă, pe cei 23 de elevi participanți la testele din luna mai, dar și pe părinții acestora, pentru susținere.
,,Doresc să precizez: Consiliul Britanic din România care administrează și examenele Cambridge este centru cultural, iar anul acesta împlinește 80 de ani de existență în România (din 1938). Vă asigur, stimați părinți și dragi elevi, că acest examen este foarte obiectiv, la care nu poți să ai pile sau să fii depunctat pentru că domna are ceva cu tine. Vă felicit pentru rezultatele excepționale pe care le-ați obținut, dar și pe părinții care vă susțin. Pe lângă diplome, vă voi înmâna și câte un pliant care se adresează părinților, ajutați-i să descifreze ce scrie pe pliant", a conchis doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan.
La rându-i, domnul director i-a felicitat pe elevi, declarându-se încântat de rezultate: ,,Sunt deosebit de încântat, având în vedere rezultatele pe care le-ați obținut. 90 la sută cu maximum de puncte înseamnă că s-a muncit serios, cu responsabilitate și cu dăruire. Avem copii deștepți, dar și familii care îi susțin în această activitate, iar a fi centru Cambridge nu este la îndemâna oricui. Trebuie să luptăm pentru acest lucru și să nu abandonăm. Vreau să-i mulțumesc doamnei prof. univ. dr. Liana Gherdan pentru susținere și doamnei Raluca pentru munca depusă. Mă bucur să ieșim în față cu acești copii extraordinari. Felicitări, încă o dată, și mult succes".
Poate doriți să-i cunoașteți pe cei 23 de învingători (pentru că nu toți au fost prezenți la festivitate): Diana Bianca Frone, Alexandru Patric Ghiurău, Dragoș Ionescu, Leia Moș, Alexandru Nagy, Gabriel Nagy, Alexandru George Olău, Alexandru Cristian Orban, Ștefan Alexandru Pașca, Raul Andrei Purza, Crina Maria Prună, Alexandru Ionuț Santău și Ianis Bogdan Vesa (starters); Denisa Iasmina Avram, Vlad Băican, Diana Ștefana Curț, Lavinia Maria Curț, Anastasia Maria Irimie, Antonia Maria Ianc, Bogdan Adrian Retek, Elena Timiș și Adrian Radu Zdrehuș (movers).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (45 de poze), accesați Galeria foto: ,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:01:14 Ora de vară a Europei de Est