Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

De Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala ,,Dacia” au fost înmânate diplome Cambridge

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

Miercuri (26 septembrie 2018), în și de Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, au fost înmânate diplome Cambridge, celor care au participat în 18 mai 2018 la testările Cambridge Young Learners, susținute în centrul de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

,,Sunt foarte mândră de rezultatele deosebite obţinute de elevii şcolii noastre la testările Cambridge Young Learners. Şcoala Gimnazială „Dacia" organizează aceste testări din 2009, an în care instituţia de învăţământ a devenit centru de examinare. 90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi", iar restul au obținut 14 şi 13 ,,scuturi". În spatele performanţelor acestor copii stau nenumărate ore de pregătire, perseverenţa, ambiţia, seriozitatea, consecvenţa la învăţătură și pasiunea pentru limba engleză. Participând la aceste teste, elevii se obişnuiesc cu structura examenelor, a probelor, învaţă să-şi stăpânească  emoțiile, capătă mai multă încredere  în sine, iar motivația învățării în continuare a limbii engleze crește vizibil. Examenele Cambridge le oferă părinților o evaluare externă, făcută de altcineva decât de profesorul de la clasă; aceasta fiind o bună  modalitate de verificare a cunoştinţelor şi de monitorizare a progresului", a spus doamna profesor de engleză Sarca-Crișan Raluca.
Alături de doamna profesor Raluca  Sarca-Crișan, cea care se face ,,vinovată" de aceste rezultate excepționale, la festivitatea de ieri, au participat doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan, examinator Cambridge, reprezentant al Consiliului Britanic în România, domnul director, prof. dr. Florian Hava, alți profesori și părinți. Vorbitorii i-au felicitat, deopotrivă, pe cei 23 de elevi participanți la testele din luna mai, dar și pe părinții acestora, pentru susținere.
,,Doresc să precizez: Consiliul Britanic din România care administrează și examenele Cambridge este centru cultural, iar anul acesta împlinește 80 de ani de existență în România (din 1938). Vă asigur, stimați părinți și dragi elevi, că acest examen este foarte obiectiv, la care nu poți să ai pile sau să fii depunctat pentru că domna are ceva cu tine. Vă felicit pentru rezultatele excepționale pe care le-ați obținut, dar și pe părinții care vă susțin. Pe lângă diplome, vă voi înmâna și câte un pliant care se adresează părinților, ajutați-i să descifreze ce scrie pe pliant", a conchis doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan.
La rându-i, domnul director i-a felicitat pe elevi, declarându-se încântat de rezultate: ,,Sunt deosebit de încântat, având în vedere rezultatele pe care le-ați obținut. 90 la sută cu maximum de puncte înseamnă că s-a muncit serios, cu responsabilitate și cu dăruire. Avem copii deștepți, dar și familii care îi susțin în această activitate, iar a fi centru Cambridge nu este la îndemâna oricui. Trebuie să luptăm pentru acest lucru și să nu abandonăm. Vreau să-i mulțumesc doamnei prof. univ. dr. Liana Gherdan pentru susținere și doamnei Raluca pentru munca depusă. Mă bucur să ieșim în față cu acești copii extraordinari. Felicitări, încă o dată, și mult succes".
Poate doriți să-i cunoașteți pe cei 23 de învingători (pentru că nu toți au fost prezenți la festivitate): Diana Bianca Frone, Alexandru Patric Ghiurău, Dragoș Ionescu, Leia Moș, Alexandru Nagy, Gabriel Nagy, Alexandru George Olău, Alexandru Cristian Orban, Ștefan Alexandru Pașca, Raul Andrei Purza, Crina Maria Prună, Alexandru Ionuț Santău și Ianis Bogdan Vesa (starters); Denisa Iasmina Avram, Vlad Băican, Diana Ștefana Curț, Lavinia Maria Curț, Anastasia Maria Irimie, Antonia Maria Ianc, Bogdan Adrian Retek, Elena Timiș și Adrian Radu Zdrehuș (movers).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (45 de poze), accesați Galeria foto: ,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:28:20 Ora standard a Europei de Est