Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ceremonia de deschidere a avut loc la Teatrul ,,Regina Maria”

1 octombrie, un nou început de an universitar la Universitate din Oradea

Ceremonia de deschidere a avut loc la Teatrul ,,Regina Maria”

În anul Centenarului Marii Uniri, 2018, Universitatea din Oradea a ținut să deschidă noul an universitar la Teatrul ,,Regina Maria", prilej cu care au fost marcați și cei 55 de ani neîntrerupți de învățământ superior în Oradea.

Învățământul românesc și valorile naționale
Despre învățământul românesc și valorile naționale a vorbit în discursul său președintele Senatului Universității, domnul profesor univ. dr. Sorin Curilă.
,,Învățământul românesc a urmat transformările sistemului politic de pe teritoriul național. Astfel, în perioada medievală s-a manifestat o lipsă de preocupare din partea autorităților pentru a dezvolta educația, o mare parte a populației rămânând analfabetă.
Construcția unui sistem educațional românesc a început odată cu procesul de formare a Statului român modern. Educația în acele vremuri era pentru ,,privilegiați" fiindcă pentru a ajunge la forme superioare de învățământ erau necesare anumite resurse materiale, pe care în general românii nu le aveau.
S-a trecut, după primul război mondial la integrarea diferitelor sisteme educaționale, sistemul nostru atingând un nivel important prin accederea unui număr mare al populației la o formă organizată de învățământ.
După cel de-al doilea război mondial sistemul românesc a căpătat o tentă specifică regimului comunist bazată pe îndoctrinarea populației, trecând însă după anul 1965 printr-o reformă care prevedea studiul limbilor străine și al științelor exacte, ca formă de bună practică ce a dus la dezvoltare culturală și socio-economică în regiunea Europei de Vest.
După anul 1989, învățământul românesc este într-o etapă de redefinire, fiecare nivel având forma de funcționare reglementată prin Legea Educației Naționale.
Astăzi învățământul românesc modern, și mă refer acum în mod special la învățământul superior, este spațiul demnității și al libertății promovând valoarea și corectitudinea. Universitatea trebuie să pregătească tinerii printr-un sistem educațional modern, pedagogic, pentru a putea reacționa la problemele actuale ridicate de societatea românească. Aceasta înseamnă deschidere către nou atât în plan socio-economic, cât și în plan cultural, dar și în cel al valorilor naționale.
Ne preocupă primordial pregătirea profesională a tinerilor studenți
Universitatea noastră, continuatoarea unor tradiții academice multiseculare în Oradea, face față acestor provocări. Ne preocupă primordial pregătirea profesională a tinerilor studenți, dar totodată, cultivăm respectul față de valorile naționale românești. Astfel, trebuie să le arătăm tinerilor care sunt reperele poporului român.
Sistemul pe care îl promovăm cuprinde pământul țării, pe care s-au format poporul român și limba română, Familia românească, familie tradițională întemeiată prin căsătoria liber consimțită dintre un bărbat și o femeie, așa cum a lăsat-o pe Pământ bunul Dumnezeu, Religia și biserica și Școala românească. Totodată le vorbim tinerilor despre Cultura națională, unitară, care aparține modelului european; Folclor și tradiții, Eroi, Imn, Drapel și Stemă. Prin toate aceste componente încercăm să definim pentru tinerii studenți, patrimoniul național, tineri care la rândul lor se manifestă deschis și vin spre noi cu sinceritatea lor în abordarea realităților vieții.
La mulți ani România, La mulți ani Universitatea din Oradea!"

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:23:33 Ora de vară a Europei de Est