Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Diseminare proiect Erasmus KA 2 LIFE

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Ieri (miercuri, 3 octombrie 2018), Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a desfășurat conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ KA 2 LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".

Activitatea face parte din programul săptămânii proiectului (1-5 octombrie 2018), săptămână care cuprinde activități variate cu elevi și profesori dintre care amintim: activități de stimulare senzorială, activități sportive, activități la tabla SMART și activități de meloterapie.
Proiectul amintit cu numărul de referință 2016-1-HU01-KA219 -022994 2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene cu un buget de 22.310 de euro, proiect coordonat de Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Budapesta, Ungaria, noi (C.Ş.E.I. Nr. 1 Oradea) fiind parteneri, alături de instituții din Turcia - Suadiye Ortaokulu, Suadiye - Kartepe,  Italia- I.C. Francesco Petrarca și Spania - Colegio Publico Ocejon, Guadalajara, Castilla-la Mancha, Catania, Sicilia.
Obiectivele proiectului vizează: dezvoltarea/învățarea unor noi metode pedagogice aplicate de profesorii participanți la proiect în educarea elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament; crearea unor condiții educaționale mai bune pentru elevii noștri, pentru a avea mai mult succes la școală și ulterior pe piața europeană a muncii; dezvoltarea competențelor TIC și a celor de comunicare într-o limbă străină; observarea procesului de predare în diferite țări; participarea profesorilor la training-uri, schimburi de experiență și idei într-o cooperare internațională; transmiterea și aplicarea în practică a experienței/bunelor practici de către profesorii participanți la mobilitățile proiectului; instituirea unui sistem funcțional în scopul detectării timpurii a elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament.
Pe parcursul derulării proiectului (noiembrie 2016 - octombrie 2018) s-au derulat următoarele activități: lansarea proiectului - 5 octombrie 2016; reuniune transnațională în Turcia, noiembrie 2016; activitate artistică organizată de Ziua persoanelor cu dizabilități, 3 decembrie 2016; confecționarea felicitărilor de Crăciun pentru parteneri; curs de limbă engleză, decembrie 2016 - februarie 2017; activitate pentru preșcolari și elevii din ciclul primar - Ne jucăm cu plastilină; confecționare de mărțișoare și felicitări pentru mama; transmiterea noilor metode învățate colegilor care nu au participat la evenimente de formare transnațională; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, cinci zile), martie 2017 în Italia; perfecționare profesională și shadowing la locul de muncă; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, tot cinci zile), în luna octombrie 2017, în România; schimb cu grupuri de elevi (cinci zile), în luna aprilie 2018, în Spania; activități sportive în parteneriat cu elevi și profesori de la Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu și Liceul Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu" Oradea; ateliere creative intitulate: My life și My life and Life is more than I suppose to be; ateliere de meloterapie; activități dedicate Zilei Europei, realizare produse proiect (tricouri, căni, sacoșe), activitate desfășurată în parteneriat cu elevi de la Liceul de Arte Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Primară Chijic și Liceul Ortodox ,,Roman Ciorogariu" Oradea; activități de stimulare senzorială; activități la tabla SMART. Dintre produsele finale realizate în cadrul acestui proiect amintim: Pagina de Facebook a proiectului, Blogul proiectului, Logoul proiectului, Calendarul proiectului, Pliantul proiectului, Panoul și posterul proiectului, Roll-up, banner, agenda, memory stik, pix și notes.
La activitatea de diseminare de ieri, desfășurată la Butoiul de Aur, am fost onorați de prezența la activitate a reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Bihor (inspectorii școlari Daniela Sopota, Elena Moțoc-Chivari, Alina Vese și Florin Negruțiu), ai Consiliului Județean Bihor, Casei Corpului Didactic Bihor și ai altor parteneri, ai unor coordonatori de proiecte europene din școli și grădinițe, de prezența conducerii școlii și a membrilor echipei de proiect, dar și a altor parteneri de proiecte din municipiu și județ.
În numele conducerii școlii și al echipei de proiect, mulțumim din suflet partenerilor de proiect de peste hotare, sponsorilor noștri europeni, tuturor colegilor și partenerilor.
Prof. Elena Erdeli, coordonator de proiect
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (50 de poze), accesați Galeria foto: ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:46:27 Ora de vară a Europei de Est