Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Diseminare proiect Erasmus KA 2 LIFE

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Ieri (miercuri, 3 octombrie 2018), Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a desfășurat conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ KA 2 LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".

Activitatea face parte din programul săptămânii proiectului (1-5 octombrie 2018), săptămână care cuprinde activități variate cu elevi și profesori dintre care amintim: activități de stimulare senzorială, activități sportive, activități la tabla SMART și activități de meloterapie.
Proiectul amintit cu numărul de referință 2016-1-HU01-KA219 -022994 2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene cu un buget de 22.310 de euro, proiect coordonat de Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Budapesta, Ungaria, noi (C.Ş.E.I. Nr. 1 Oradea) fiind parteneri, alături de instituții din Turcia - Suadiye Ortaokulu, Suadiye - Kartepe,  Italia- I.C. Francesco Petrarca și Spania - Colegio Publico Ocejon, Guadalajara, Castilla-la Mancha, Catania, Sicilia.
Obiectivele proiectului vizează: dezvoltarea/învățarea unor noi metode pedagogice aplicate de profesorii participanți la proiect în educarea elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament; crearea unor condiții educaționale mai bune pentru elevii noștri, pentru a avea mai mult succes la școală și ulterior pe piața europeană a muncii; dezvoltarea competențelor TIC și a celor de comunicare într-o limbă străină; observarea procesului de predare în diferite țări; participarea profesorilor la training-uri, schimburi de experiență și idei într-o cooperare internațională; transmiterea și aplicarea în practică a experienței/bunelor practici de către profesorii participanți la mobilitățile proiectului; instituirea unui sistem funcțional în scopul detectării timpurii a elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament.
Pe parcursul derulării proiectului (noiembrie 2016 - octombrie 2018) s-au derulat următoarele activități: lansarea proiectului - 5 octombrie 2016; reuniune transnațională în Turcia, noiembrie 2016; activitate artistică organizată de Ziua persoanelor cu dizabilități, 3 decembrie 2016; confecționarea felicitărilor de Crăciun pentru parteneri; curs de limbă engleză, decembrie 2016 - februarie 2017; activitate pentru preșcolari și elevii din ciclul primar - Ne jucăm cu plastilină; confecționare de mărțișoare și felicitări pentru mama; transmiterea noilor metode învățate colegilor care nu au participat la evenimente de formare transnațională; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, cinci zile), martie 2017 în Italia; perfecționare profesională și shadowing la locul de muncă; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, tot cinci zile), în luna octombrie 2017, în România; schimb cu grupuri de elevi (cinci zile), în luna aprilie 2018, în Spania; activități sportive în parteneriat cu elevi și profesori de la Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu și Liceul Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu" Oradea; ateliere creative intitulate: My life și My life and Life is more than I suppose to be; ateliere de meloterapie; activități dedicate Zilei Europei, realizare produse proiect (tricouri, căni, sacoșe), activitate desfășurată în parteneriat cu elevi de la Liceul de Arte Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Primară Chijic și Liceul Ortodox ,,Roman Ciorogariu" Oradea; activități de stimulare senzorială; activități la tabla SMART. Dintre produsele finale realizate în cadrul acestui proiect amintim: Pagina de Facebook a proiectului, Blogul proiectului, Logoul proiectului, Calendarul proiectului, Pliantul proiectului, Panoul și posterul proiectului, Roll-up, banner, agenda, memory stik, pix și notes.
La activitatea de diseminare de ieri, desfășurată la Butoiul de Aur, am fost onorați de prezența la activitate a reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Bihor (inspectorii școlari Daniela Sopota, Elena Moțoc-Chivari, Alina Vese și Florin Negruțiu), ai Consiliului Județean Bihor, Casei Corpului Didactic Bihor și ai altor parteneri, ai unor coordonatori de proiecte europene din școli și grădinițe, de prezența conducerii școlii și a membrilor echipei de proiect, dar și a altor parteneri de proiecte din municipiu și județ.
În numele conducerii școlii și al echipei de proiect, mulțumim din suflet partenerilor de proiect de peste hotare, sponsorilor noștri europeni, tuturor colegilor și partenerilor.
Prof. Elena Erdeli, coordonator de proiect
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (50 de poze), accesați Galeria foto: ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:19:30 Ora standard a Europei de Est