Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Contribuția bisericii și a teologiei ortodoxe pentru unitatea de credință și neam”

Tema Congresului facultăților de teologie ortodoxă, desfășurat la Oradea

,,Contribuția bisericii și a teologiei ortodoxe pentru unitatea de credință și neam”

Facultatea de Teologie Ortodoxă ,,Episcop dr. Vasile Coman" de la Universitatea din Oradea a găzduit marți (9 octombrie 2018) cel de-al VIII-lea Congres al facultăților de teologie ortodoxă din cadrul Patriarhiei Române, cu participarea decanilor și directorilor de școli doctorale din cele 15 facultăți de teologie ortodoxă din țară.

De la ora 9.00, a avut loc un Te Deum la Capela Facultății, iar la ora 10.00, Deschiderea oficială a Congresului, în Aula Magna.
În prezidiul manifestării, alături de gazdele universitare, domnul rector Constantin Bungău, președintele Senatului universitar, domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă și de decanul Facultății, domnul prof. univ. dr. Dumitru Megheșan, au fost invitați: domnul prefect Ioan Mihaiu, P.S. dr. Visarion, episcopul Tulcii, P.S. dr. Sofronie Drincec, episcopul ortodox al Oradiei, pr. conf. univ. dr. Nicușor Beldiman, părintele consilier al preafericitului părinte patriarh Daniel, pr. prof. univ. dr. Ștefan Bughiu și pr. prof. univ. dr. Vasile Răducă, ambii de la Facultatea de Teologie din București.
,,Inima teologiei românești în aceste zile bate la Oradea, a spus în deschidere decanul Facultății de Teologie Ortodoxă ,,Episcop dr. Vasile Coman", moderatorul evenimentului, care a continuat prin a preciza scopul reuniunii: ,,ca să găsim noi metode, ca să discutăm, ca să găsim oportunități pentru optimizarea învățământului teologic universitar ortodox din Patriarhia Română și, în același timp, să întărim misiunea bisericii noastre ortodoxe de la nord la sud, de la est la vest, bine știind că ceea ce se petrece aici este spre binele bisericii noastre străbune". ,,Teologia ortodoxă academică trebuie să susțină mai intens lucrarea misionară a bisericii în societate"
Pr. conf. univ. dr. Nicușor Beldiman, părintele consilier al preafericitului părinte patriarh Daniel, a prezentat mesajul preafericitului părinte patriarh Daniel, intitulat ,,Teologia ortodoxă academică trebuie să susțină mai intens lucrarea misionară a bisericii în societate", iar cel de-al VIII-lea congres poartă titlul ,,Contribuția bisericii și a teologiei ortodoxe pentru unitatea de credință și neam". Am mai aflat apoi că în programul congresului este prevăzută, pe lângă susținerea referatelor pe teme de actualitate, întrunirea colegiului decanilor, precum și întâlnirea directorilor școlilor doctorale de la facultățile teologice ortodoxe din țară. ,,Este nevoie să evidențiem valorile permanente ale credinței și culturii românești, mai ales în cadrul unui dialog național și internațional, unind în mod creator și înțelept tradiția cu noutatea, informarea intelectuală cu formarea spirituală ca bază a unei teologii dinamice și misionare", se precizează în încheierea mesajului transmis de preafericitul părinte patriarh Daniel.
A fost aprobată înființarea unei școli doctorale cu profil teologic la Oradea
Din cuvântul preasfințitului părinte episcop Sofronie Drincec, am aflat că din luna iulie (2018), prin ordin de ministru, și la Universitatea din Oradea, a fost aprobată înființarea unei școli doctorale cu profil teologic. Tot preasfințitul părinte episcop ne-a informat despre ,,Sărbătorirea Centenarului României Mari", miercuri, 10 octombrie la Muzeul Memorial ,,Aurel Lazăr", cu dezvelirea a două plăci comemorative și vernisajul expoziției ,,Bihorul „... la spargerea lumii".
,,Oradea se poate mândri cu o universitate puternică"
Prezentând cartea de vizită a Universității din Oradea, domnul profesor univ. dr. ing. Constantin Bungău, rectorul Universității, a afirmat: ,,Oradea se poate mândri cu o universitate puternică"(14.000 de studenți la licență și master, 15 facultăți, 52 de domenii de studii și 1.400 de cadre didactice, 117 specializări, 66 de domenii de master și 14 domenii de doctorat). Pentru Universitatea din Oradea, anul 2018 reprezintă 238 de ani de învățământ superior la Oradea, 100 de ani ai României Unite, 95 de ani de la înființarea învățământului superior teologic ortodox la Oradea, și 55 de ani de învățământ superior continuu sub egida Universității din Oradea", a mai spus domnul rector, citând(u-se) din prefața Monografiei ,,95 de ani de învățământ teologic academic orădean".  
,,Implicarea bisericii ortodoxe în aceste evenimente a avut un singur scop: unitatea națională a românilor"
În cuvântul său, președintele Senatului universitar, domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă s-a referit la mesajul părintelui patriarh Daniel la ,,Contribuția bisericii și a teologiei ortodoxe pentru unitatea de credință și neam" (titlul congresului), după care a concluzionat: ,,Afirm cu tărie că implicarea bisericii ortodoxe în aceste evenimente a avut un singur scop: unitatea națională a românilor".
,,Mă alătur celor care apreciază rolul și misiunea facultății de teologie..."
Și domnul prefect Ioan Mihaiu s-a referit în intervenția sa la tema congresului, considerând-o actuală și esențială pentru neamul românesc. ,,În această perioadă, societatea noastră are nevoie mai mult ca niciodată de unitate. Ceea ce dumneavoastră propuneți aici este chiar deviza a ceea ce ar trebui să marcheze neamul nostru. Ca prefect (...) mă alătur celor care apreciază rolul și misiunea facultății de teologie care este identică cu cea a venerabilei Academii Teologice și anume de a promova principiile moral creștine, de a le reinstaura în conștiința oamenilor și în viața societății, știind încă de la început că aceste principii fac parte constitutivă din crezul și mentalitatea poporului român".
Păstrând tonul și registrul, vom încheia cu aprecierea domnului decan Dumitru Megheșan: ,,Facultatea de Teologie Ortodoxă ,,Episcop dr. Vasile Coman" am putea să o numim facultate misionară, care veghează asemenea unei candele ca tradiția noastră bimilenară, tezaurul primit de la Mântuitorul (...) să rămână integru, așa cum l-am primit și noi".
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (35 de poze), accesați Galeria foto: ,,Contribuția bisericii și a teologiei ortodoxe pentru unitatea de credință și neam”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:11:58 Ora de vară a Europei de Est