Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Experienţă practică în IT – garanţie pentru o carieră de succes”

De ErasmusDays, la C.N. „Avram Iancu” Ştei, a avut loc lansarea proiectului

„Experienţă practică în IT – garanţie pentru o carieră de succes”

Vineri, 12 octombrie, cu ocazia ErasmusDays 2018, la Colegiul Naţional „Avram Iancu" din Ştei, a avut loc lansarea proiectului „Experienţă practică în IT - garanţie pentru o carieră de succes" din cadrul Programului Erasmus+, Proiecte de mobilitate în domeniul învăţământului profesional şi tehnic (VET).

 Gazdele evenimentului au fost domnii directori, prof. Cristian Andru şi Emanuel Coroiu, în calitate de responsabil de proiect, respectiv responsabil cu monitorizarea și evaluarea proiectului. Acestora li s-au alăturat alți membri ai echipei de proiect, și anume, ec. Tuduce Dana - responsabil financiar, prof. Bara Adela - responsabil formarea profesională, prof. Frai Cornelia - responsabil pregătirea lingvistică, prof. Coroiu Manuela - responsabil cu transferul şi valorizarea rezultatelor proiectului, prof. Zaha Mihaela - responsabil cu selecția participanților, prof. Niculae Alina - responsabil cu diseminarea, dar şi prof. Ropa Mădălina - responsabil cu pregătirea generală și culturală. De asemenea, la eveniment au fost prezenţi reprezentanţi ai celorlalte unităţi de învăţământ din oraş, şi anume, doamna prof. Viorica Mone, director al Colegiului Tehnic „Unirea" şi doamna prof. Lia Moruţ, director adjunct al Şcolii Gimnaziale „Miron Pompiliu", ai Primăriei, doamna Iudita Palfi, părinţi şi elevi şi numeroase cadre didactice ale colegiului.
Evenimentul a fost deschis de domnul director, prof. Cristian Andru, care a anunţat câştigarea proiectului şi a subliniat importanţa unor astfel de activităţi ca beneficiar direct al altor proiecte desfăşurate de Colegiul Naţional „Avram Iancu". Doamna prof. Mihaela Zaha, consilier educativ, a luat de asemenea cuvântul, vorbind despre faptul că, prin acest proiect, elevii își vor dezvolta capacităţi şi calităţi adaptative la situaţii, medii socio-culturale noi, spiritul de lucru în echipă, de lucru într-un mediu concurenţial la standarde europene şi îmbunătăţirea abilităţilor lingvistice. Doamna prof. Alina Niculae, responsabil de proiecte şi proiecte comunitare, a făcut prezentarea proiectului cu nr. 2018-1-RO01-KA102-048403, ce se va derula de-a lungul anului şcolar 2018-2019.  Grantul de finanțare va fi de 87,926 euro, iar colegiul nostru va avea ca parteneri intermediari: Organization for Promotion of European Issues, Paphos, Cipru şi Associacao Intercultural Amigos Da Mobilidade, Barcelos, Portugalia. La cele două mobilităţi vor participa 16 elevi din clasa a X-a A, specializarea Matematică-Informatică, respectiv 16 elevi din clasa a XI-a A, aceeași specializare, selectaţi în urma unui concurs, aceştia urmând a fi însoţiţi de câte doi profesori.
Obiectivul general al proiectului vizează dezvoltarea competenţelor profesionale definitorii specialității prin exersarea și amplificarea unor concepte de bază ale programării vizuale, identificarea tehnicilor de programare și aplicarea creativă a acestora în rezolvarea de probleme, întreținere și depanare a echipamentelor de calcul și adaptarea la alte programe pe care firmele din domeniu le utilizează având contact cu cele mai noi cunoștințe din domeniu. În prezentarea sa, doamna prof. Alina Niculae a menţionat, de asemenea, rezultatele proiectului, printre care cele mai importante sunt proiectul ,,Calculator+", tutorialul de utilizare și realizare a acestuia, faptul că 32 de elevi obțin experiență practică asupra activității de zi cu zi dintr-o firmă de IT, care le îmbogățește oportunitățile de carieră, iar la finalul mobilităţilor aceştia primesc 16 licențe OLS privind exersarea limbii engleze, cu precădere a termenilor specifici domeniului IT, dar şi recomandări și propuneri de colaborare din partea firmelor de stagiu.
La finalul prezentării a luat cuvântul doamna prof. Adela Bara, membru al echipei de proiect, care a evidenţiat faptul că prin acest proiect beneficiarii direcţi îşi vor dezvolta competențele, cunoștințele și abilitățile practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul accesibilizării accesului pe piața muncii. Au vorbit, de asemenea, doamna prof. Viorica Mone, director al Colegiului Tehnic „Unirea" şi doamna Iudita Palfi, ca reprezentant al Primăriei, felicitând echipa de proiect pentru câştigarea acestuia şi urându-le mult succes în derularea activităţii.
Prof. Irina-Maria Briscan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Experienţă practică în IT – garanţie pentru o carieră de succes”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:39:30 Ora de vară a Europei de Est