Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Zilele Erasmus + la Școala Gimnazială „Avram Iancu”

Vineri,

Zilele Erasmus + la Școala Gimnazială „Avram Iancu”

Vineri, 12 octombrie 2018, Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea a marcat evenimentul de informare și diseminare a proiectelor europene denumit #ERASMUSDAYS, printr-o dezbatere în rândul elevilor școlii, actualii și viitorii beneficiari direcți ai proiectului Erasmus+ de tip K2, intitulat „Snapshots of myself on the European canvas".

Proiectul se va desfășura pe o perioadă de doi ani, între 2018-2020, vizând ca grup-țintă elevii cu vârsta între 12 și 14 ani, și va fi implementat de școala noastră, în calitate de coordonator al proiectului, având ca parteneri patru școli din Bulgaria, Letonia, Polonia și Turcia. Astfel, după o primă selecție a beneficiarilor direcți realizată la începutul lunii, la nivelul școlii, pentru prima mobilitate, cea din Turcia, elevii participanți au împărtășit experiența trăită colegilor mai mici, pe care i-au încurajat să participe la viitoarele selecții, dându-le sfaturi prețioase pentru a trece cu bine de probele selecției. De asemenea, coordonatorul proiectului, prof. Crina - Laura Joldoș, a adus la cunoștința elevilor ce înseamnă un proiect Erasmus+, ce implică acesta, care sunt obiectivele, dar și beneficiile unui astfel de proiect. Dezbaterea a fost de un real succes și de impact în rândul elevilor, aceștia dând curs unor întrebări și răspunsuri care mai de care mai concludente. Lansarea oficială a proiectului urmează să fie făcută spre sfârșitul lunii octombrie.
Prof. Crina - Laura Joldoș,
coordonatorul proiectului
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Zilele Erasmus + la Școala Gimnazială „Avram Iancu”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:16 Ora standard a Europei de Est