Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, membru al organizației internaționale Platform Network

Performanță internațională

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, membru al organizației internaționale Platform Network

În urma unei evaluari pe o periodă de trei ani la nivel internațional a activității educaționale internaționale a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul", Oradea și după o perioadă de un an ca observator, acesta a devenit, începând cu data de 15.09.2018, membru al organizației internaționale Platform Netwotk.

Ce este Platform Network?
Este o reţea informală de cooperare în sectorul Tineretului între regiuni, municipalităţi, ţări din Europa şi a fost iniţiată la Luxemburg în 1986, ajungând azi la a 33-a aniversare. De atunci, rețeaua de platformă a facilitat în fiecare an activitățile de tineret pentru a îndeplini obiectivele mobilității tinerilor și schimbul de experiențe în conformitate cu cerințele Uniunii Europene în ceea ce privește nevoile tinerilor. Țările membre ale acestei platforme sunt: Luxemburg, Germania, Belgia, Slovacia, Cehia, Estonia, Finlanda, Spania, Italia, Grecia, Portugalia, Austria, Polonia, Anglia, Irlanda, iar din acest an România (Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea). Ca observator, pretendent la statutul de membru este în acest an Ungaria.
Cine sunt membrii Platform Network?
Membrii platformei sunt instituții sau organizații educaționale din sectorul Tineretului care reprezintă o țară, o regiune sau o comunitate locală. În principiu, pot exista mai mult de un membru dintr-o ţară, dar nu pe niveluri suprapuse de administrare.
Ce fel de activități desfășoară Platform Network?
Activităţile Platform Network -ului sunt în principal destinate tinerilor cu vârsta cuprinsă între 13-30 și sunt centrate pe nevoile tinerilor europeni. Ca și teme propuse putem  aminti: integrarea, incluziunea, alimentația sănătoasă, importanța practicării sportului, istorie și altele.
Mai multe informații despre această platformă pot fi găsite pe site-ul https://www.platform-network.com/Home.
Acest statut de membru a fost obținut de către Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" în cadrul celei de-a 33-a întâlniri anuale a Platform Network care s-a desfășurat în Vila Nova di Flamanicao, Portugalia în perioada 14-20 septembrie 2018, unde Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a fost reprezentat de prof. Delia Mela, coordonatorul proiectelor internaționale la nivelul instituției.
,,Acest nou statut pe care l-am dobândit ca instituție într-o perioadă de patru ani, trei ani de evaluare și un an ca observator, reprezintă munca extraordinară și calitativă depusă de echipele de proiect implicate în activitățile internaționale ale instituției. Ca membru al acestei platforme internaționale, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" are acces la târgul propunerii de proiecte din cadrul platformei, astfel s-au semnat parteneriate la nivel internațional cu finanțare Erasmus cu mai multe țări, promovând subiecte diverse în cadrul proiectelor care răspund nevoilor tinerilor secolului XXI:  cu Anglia -Time for Tea, Finlanda - Snowmen goes Internationally și cu Germania-Lovis Boat, Civil Rights, un partener mai vechi al instituției în cadrul procesului de evaluare la nivelul platformei, alături de care Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a participat în Prora, Germania la proiectul Erasmus KA1 Open Minds, Open Hearts.
Director,
prof. dr. Ruben Filimon

Trimite email
luni, 29 decembrie 2025 la 01:14:49 Ora standard a Europei de Est