Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda

Noi oportunități pentru învățământul bihorean

Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda

În perioada 8 - 13 octombrie 2018, un grup de elevi și de profesori de la Liceul Teoretic „Arany Janos" și de la Colegiul Național „Teodor Neș", ambele din Salonta, precum și de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" și Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", ambele din Oradea, a avut ocazia de a lua contact în mod nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda, considerate la ora actuală dintre cele mai eficiente din întreaga lume.

Timp de o săptămână, cadrele didactice și elevii implicați în proiect au avut posibilitatea să se întâlnească și să discute cu diferiți actori implicați în crearea și implementarea acestor sisteme performante, precum și cu beneficiarii direcți ai măsurilor luate în educație, elevii estonieni și finlandezi. Liceul Teoretic „Arany Janos" a fost reprezentat de către doamna director Tornai Melinda și de alte trei cadrele didactice, Aszalos Agnes, Domjan Laura și Ștefănuț Alin, iar Colegiul Național „Teodor Neș", de către doamna director adjunct Mitran Alina și de doamna prof. Nagy Zoe. De la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" au fost prezente: doamna director Musca Florina și doamna prof. dr. Bocoi Liliana, iar de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", doamna prof. Delia Mela, coordonator de proiecte și programe la nivelul colegiului.
„Învățarea în context european"
Schimbul de experiență a fost posibil datorită proiectului „Învățarea în context european", finanțat de Direcția Social-Comunitară din cadrul Consiliului Județean Bihor, prin Asociația Pro Lyceum Salonta, precum și datorită Asociației Pro Salonta, Bisericii Reformate din Salonta și  colaborării cu Asociația Educațională Pro Time-R, condusă de Delia Mela.
În timpul vizitei de lucru, participanților bihoreni li s-a oferit o imagine de ansamblu a învățământului din țările vizitate și li s-a permis accesul la toate compartimentele sistemului educațional, de la grădiniță până la universitate și chiar la nivel ministerial. Discuțiile au fost fructuoase și au permis conturarea unei imagini reale a unui sistem eficient și coerent, de care este preocupată întreaga societate din Estonia și Finlanda, educația fiind percepută ca unul dintre factorii esențiali ai dezvoltării umane și sociale.
Cadrele didactice și elevii au putut dialoga în mod deschis cu directorii unităților de învățământ vizitate, precum și cu profesorii și cu elevii din aceste școli și au avut ocazia să participe la diferite lecții, unele de-a dreptul revoluționare, precum învățarea matematicii cu ajutorul tabletelor sau orele de programare de la ciclul gimnazial. 
Delegația din Bihor a avut onoarea de a fi primită în cadrul Ministerului Educației și Culturii din Finlanda și de a-și întregi viziunea asupra sistemului de învățământ din Finlanda și Estonia, prin prezentarea oferită în cadrul acestei instituții cheie în dezvoltarea și în viziunea pe care o propune în legătură cu învățământul.
Școala este responsabilă să anticipeze schimbările din societate și să se schimbe constant
În cursul după-amiezii, elevii și profesorii care au luat parte la această vizită de studiu au fost primiți la Universitatea din Helsinki, de către Juri Lavonen, șeful Departamentului de Educație din cadrul universității, care le-a prezentat câteva dintre ideile care stau la baza învățământului din Finlanda în secolul 21. Astfel, educația este percepută ca un proces în continuă schimbare, motiv pentru care nu există un sistem bun pentru a gestiona tot ceea ce ține de învățământ. Una dintre ideile inovatoare articulate în timpul prezentării a fost aceea că școala este responsabilă să anticipeze schimbările din societate și să se schimbe constant, astfel încât să răspundă nevoilor concrete din lumea înconjurătoare.
Formarea inițială a cadrelor didactice ocupă un loc esențial
Totodată, a fost evidențiat faptul că formarea inițială a cadrelor didactice ocupă un loc esențial în modul în care este gândit sistemul de învățământ din Estonia și Finlanda, alături de o susținere constantă a școlilor de către autoritățile locale și regionale.
Ultima zi a vizitei de lucru a fost dedicată învățării în aer liber, într-un centru care se ocupă cu educația pentru mediul înconjurător, dimensiune importantă a învățării pe întreg parcursul vieții.
Este important ca elevul să se simtă bine la școală și să fie fericit
După cum a reieșit din discuțiile purtate cu oficialii estonieni și finlandezi, o dimensiune esențială a vieții școlare o reprezintă starea de bine a elevilor și a cadrelor didactice. Este important ca elevul să se simtă bine la școală și să fie fericit, aspecte care au putut fi observate de elevii și cadrele didactice care au luat parte la această vizită de lucru.
Concluziile vizitei de studiu au fost expuse în ultima zi a vizitei, în cadrul unor discuții purtate cu Sirje și Georg Aher, partenerii din Estonia ai delegației din Bihor, și s-au referit, în principal, la modul în care este percepută educația în societatea din Estonia și din Finlanda, comparativ cu țara noastră.
Vizita a constituit o bună ocazie de reflecție asupra propriului sistem de învățământ, iar participanții s-au întors îmbogățiți de experiența cunoașterii unor noi sisteme educaționale și pregătiți să transpună o parte din exemplele de bune practici în munca lor de zi cu zi.
Alin Ștefănuț
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 13 iunie 2021