Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda

Noi oportunități pentru învățământul bihorean

Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda

În perioada 8 - 13 octombrie 2018, un grup de elevi și de profesori de la Liceul Teoretic „Arany Janos" și de la Colegiul Național „Teodor Neș", ambele din Salonta, precum și de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" și Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", ambele din Oradea, a avut ocazia de a lua contact în mod nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda, considerate la ora actuală dintre cele mai eficiente din întreaga lume.

Timp de o săptămână, cadrele didactice și elevii implicați în proiect au avut posibilitatea să se întâlnească și să discute cu diferiți actori implicați în crearea și implementarea acestor sisteme performante, precum și cu beneficiarii direcți ai măsurilor luate în educație, elevii estonieni și finlandezi. Liceul Teoretic „Arany Janos" a fost reprezentat de către doamna director Tornai Melinda și de alte trei cadrele didactice, Aszalos Agnes, Domjan Laura și Ștefănuț Alin, iar Colegiul Național „Teodor Neș", de către doamna director adjunct Mitran Alina și de doamna prof. Nagy Zoe. De la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" au fost prezente: doamna director Musca Florina și doamna prof. dr. Bocoi Liliana, iar de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", doamna prof. Delia Mela, coordonator de proiecte și programe la nivelul colegiului.
„Învățarea în context european"
Schimbul de experiență a fost posibil datorită proiectului „Învățarea în context european", finanțat de Direcția Social-Comunitară din cadrul Consiliului Județean Bihor, prin Asociația Pro Lyceum Salonta, precum și datorită Asociației Pro Salonta, Bisericii Reformate din Salonta și  colaborării cu Asociația Educațională Pro Time-R, condusă de Delia Mela.
În timpul vizitei de lucru, participanților bihoreni li s-a oferit o imagine de ansamblu a învățământului din țările vizitate și li s-a permis accesul la toate compartimentele sistemului educațional, de la grădiniță până la universitate și chiar la nivel ministerial. Discuțiile au fost fructuoase și au permis conturarea unei imagini reale a unui sistem eficient și coerent, de care este preocupată întreaga societate din Estonia și Finlanda, educația fiind percepută ca unul dintre factorii esențiali ai dezvoltării umane și sociale.
Cadrele didactice și elevii au putut dialoga în mod deschis cu directorii unităților de învățământ vizitate, precum și cu profesorii și cu elevii din aceste școli și au avut ocazia să participe la diferite lecții, unele de-a dreptul revoluționare, precum învățarea matematicii cu ajutorul tabletelor sau orele de programare de la ciclul gimnazial. 
Delegația din Bihor a avut onoarea de a fi primită în cadrul Ministerului Educației și Culturii din Finlanda și de a-și întregi viziunea asupra sistemului de învățământ din Finlanda și Estonia, prin prezentarea oferită în cadrul acestei instituții cheie în dezvoltarea și în viziunea pe care o propune în legătură cu învățământul.
Școala este responsabilă să anticipeze schimbările din societate și să se schimbe constant
În cursul după-amiezii, elevii și profesorii care au luat parte la această vizită de studiu au fost primiți la Universitatea din Helsinki, de către Juri Lavonen, șeful Departamentului de Educație din cadrul universității, care le-a prezentat câteva dintre ideile care stau la baza învățământului din Finlanda în secolul 21. Astfel, educația este percepută ca un proces în continuă schimbare, motiv pentru care nu există un sistem bun pentru a gestiona tot ceea ce ține de învățământ. Una dintre ideile inovatoare articulate în timpul prezentării a fost aceea că școala este responsabilă să anticipeze schimbările din societate și să se schimbe constant, astfel încât să răspundă nevoilor concrete din lumea înconjurătoare.
Formarea inițială a cadrelor didactice ocupă un loc esențial
Totodată, a fost evidențiat faptul că formarea inițială a cadrelor didactice ocupă un loc esențial în modul în care este gândit sistemul de învățământ din Estonia și Finlanda, alături de o susținere constantă a școlilor de către autoritățile locale și regionale.
Ultima zi a vizitei de lucru a fost dedicată învățării în aer liber, într-un centru care se ocupă cu educația pentru mediul înconjurător, dimensiune importantă a învățării pe întreg parcursul vieții.
Este important ca elevul să se simtă bine la școală și să fie fericit
După cum a reieșit din discuțiile purtate cu oficialii estonieni și finlandezi, o dimensiune esențială a vieții școlare o reprezintă starea de bine a elevilor și a cadrelor didactice. Este important ca elevul să se simtă bine la școală și să fie fericit, aspecte care au putut fi observate de elevii și cadrele didactice care au luat parte la această vizită de lucru.
Concluziile vizitei de studiu au fost expuse în ultima zi a vizitei, în cadrul unor discuții purtate cu Sirje și Georg Aher, partenerii din Estonia ai delegației din Bihor, și s-au referit, în principal, la modul în care este percepută educația în societatea din Estonia și din Finlanda, comparativ cu țara noastră.
Vizita a constituit o bună ocazie de reflecție asupra propriului sistem de învățământ, iar participanții s-au întors îmbogățiți de experiența cunoașterii unor noi sisteme educaționale și pregătiți să transpună o parte din exemplele de bune practici în munca lor de zi cu zi.
Alin Ștefănuț
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Contact nemijlocit cu sistemele de învățământ din Estonia și din Finlanda.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 20 septembrie 2021