Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

#ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+

#ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 12 octombrie 2018, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUSDAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care s-au desfășurat sau se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul a avut o anvergură națională, chiar europeană, desfășurându-se sub înaltul patronaj al dlui Antonio Tajani, președintele Parlamentului European.
Succesul primei ediții #ErasmusDays din 2017 (650 de evenimente, 11 țări implicate, 324 de orașe și 52 de milioane de persoane care au aflat de eveniment prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă) a condus la reprogramarea acestui festival european care reunește și se adresează nu numai participanților la programul Erasmus+ ci și tuturor celorlalți actori interesați de mobilitatea internațională și de cetățenia europeană.
Cu acest prilej, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii liceului, profesori și elevi s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism"
În deschiderea activității, dna prof. Cotca Alina, în calitate de coordonator, a realizat o activitate de diseminare cu privire la proiectul de mobilitate europeană pentru formare profesională (VET) cu titlul ,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism". Proiectul s-a desfășurat pe durata a 12 luni și a presupus o mobilitate pentru 16 elevi, stagiari VET din clasa a XI-a, calificarea tehnician în turism. Perioada de mobilitate a avut loc pe o durată de două săptămâni, în intervalul 12-26 mai 2018, în orașul Barcellos, Portugalia. Parteneri în acest proiect au fost  Associação Intercultural Amigos da Mobilidade (organizația intermediară) și Viagens Abreu  și Barvitur (organizații de primire). Coordonatoarea proiectului a subliniat faptul că proiectul a dublat componenta teoretică a învăţării din ciclul liceal cu o componentă practică, răspunzând nevoii principale a viitorului absolvent de liceu tehnologic de a beneficia de o pregătire de specialitate cât mai apropiată de mediul real, de piaţa muncii.
În continuare, dna profesor Axinte Anamaria, în calitate de însoțitor în cadrul mobilității, a vorbit despre experiența pozitivă pe care a trăit-o în Portugalia și despre șansa unică a elevilor de a dobândi cunoștințe practice în domeniul lor de studiu și de a lua contact direct cu un mediu concurențial internațional. În intervenția lor, elevii Ternovan Eliza, Lazăr Estera și Joița Alin au subliniat și ei beneficiile pe care participarea la acest stagiu de pregătire profesională le-a adus tuturor.
„Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice"
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUDAYS a fost marcat de o altă activitate de diseminare, cea a Proiectului Acțiunea Cheie 1- VET - mobilităţi individuale pentru învăţare cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" 2016-2018, coordonator proiect, dna Săcăcian Dorina.  Dna Neag Alunița, în calitate de membru al echipei de proiect și participant la două din cele patru fluxuri, a vorbit asistenței despre rezultatele acestui proiect desfășurat pe o perioadă de 18 luni, în 4 fluxuri și cu un număr de 60 de elevi și 6 profesori care au participat la mobilități. Au existat câte două fluxuri concomitente în Cipru și Portugalia, în perioada 31.03-14.04.2017, respectiv 20.10-03.11.2017.
Proiectul a avut ca scop îmbunătățirea nivelului de formare profesională a stagiarilor VET și asigurarea dezvoltării personale a acestora pentru o mai bună tranziție de la școală la viața activă, prin efectuarea pregătirii practice în firme moderne, dotate cu tehnologii de ultimă generație, care să-i conecteze pe participanți la exigențele unui loc de muncă european.
Parteneriatul a fost format din Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea beneficiar, P. Kousios Electrical Ltd din Paphos și Barceltehnica Barcelos - organizații de primire și Rivesco Consulting din Paphos - Cipru și Amigos de Mobilidade Barcelos, organizații intermediare. Dna prof. Neag Alunița a subliniat rezultatele acestui proiect valoros. Acestea se referă la competențele profesionale la nivel de vârf în domeniul pregătirii practice specifice circuitelor electronice sau dobândirea certificatului Europass Mobility și a unor certificate de participare la stagiu care să faciliteze mobilitatea participanților și să crească șansele de angajare.
„Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric"
În continuare, dna profesor Alunița Neag a realizat o informare cu privire la noul proiect Erasmus+ de la noi din școală, un proiect tot pe domeniul tehnic. Proiectul VET „Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric" are scopul de a oferi elevilor colegiului nostru o alternativă validă pentru instruirea practică, pentru a crește calitatea formării profesionale, în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate. A fost subliniat faptul că acest nou proiect se adresează elevilor care studiază un alt domeniu tehnic, i.e. domeniul electric și se adresează pentru prima oară și elevilor de la școala profesională. Mobilitățile se vor desfășura în două fluxuri, după cum urmează: fluxul 1 format din 15 elevi și 2 profesori însoțitori în martie 2019, în Cipru și fluxul 2 format din 15 elevi si 2 profesori însoțitori în noiembrie 2019, în Portugalia.
Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero"
La finalul activităților dna profesor Anca Curpaș, în calitate de coordonator a realizat o altă activitate de diseminare cu privire la Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero", proiect care se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție de primire pentru 2 profesori de la o școală parteneră (Escuela Comarcal Arzobispo Morcillo) din localitatea Valdemoro, Spania sosiți la noi în perioada 21-25 mai 2018, pentru activități de tip ,,job shadowing". În cadrul aceluiași proiect, 4 elevi de la instituția parteneră au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în perioada 21 mai - 22 iunie 2018. În acest caz, liceul nostru a avut rolul de instituție intermediară.
Ca și o concluzie, evenimentul #ERASMUSDAYS marcat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a fost unul de succes și a confirmat faptul că experiența proiectelor Erasmus+ este una pozitivă și benefică.
Prof. Cotca Alina, Săcăcian Dorina, Curpaș Anca și Urs Marcela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: #ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:44:11 Ora de vară a Europei de Est