Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Instantaneele mele pe pânzele europene

Conferință de deschidere a proiectului Erasmus+

Instantaneele mele pe pânzele europene

Joi, 25 octombrie 2018, la Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, a avut loc conferința de deschidere a proiectului Erasmus+ de tip K2 intitulat SNAPSHOTS OF MYSELF ON THE EUROPEAN CANVAS (Instantaneele mele pe pânzele europene).

Este vorba despre un proiect de parteneriat de schimb interșcolar realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, pe o perioadă de doi ani, între 2018-2020. Întreg proiectul are o valoare 144640 de euro. Școlile partenere în proiect sunt din Bulgaria, Letonia, Polonia și Turcia, calitatea de  țară coordonatoare având-o România, reprezentată de Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea. La conferință, alături de profesori, părinți și elevi, au mai participat invitați de seamă din Inspectoratul Școlar Județean Bihor, precum: inspectorul școlar general, Alin-Florin Novac-Iuhas, inspectorii pentru proiecte, prof. dr. Elena Moțoc-Chivari, prof. Florin Negruțiu și prof. Raluca Șereș, inspector pentru management, prof. dr. Adelina Iacob, inspector pentru resurse umane, prof. dr. Horea Abrudan și purtătorul de cuvânt, prof. dr. Claudiu Damian. Din partea Primăriei Municipiului Oradea, au participat purtătorul de cuvânt, jurista Anca Grama și consilierul local Adrian Revnic, ambii sunt membri în Consiliul de administrație al școlii. Activitatea a constat în momentul introductiv asigurat de directorul unității de învățământ, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, iar apoi, coordonatorul proiectului, prof. Crina - Laura Joldoș, a prezentat datele proiectului, scopul și obiectivele, echipa de proiect, grupul țintă, rezultatele vizate și impactul preconizat. Proiectul se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 12 și 14 ani, cunoscători ai limbii engleze, oferind egalitate de șanse tuturor.
Scopul vizat este acela de a aduce împreună elevii din diferite țări și categorii sociale pentru a comunica, a coopera și pentru a se aprecia unii pe alții. Dorim, astfel, să consolidăm accesul, participarea și activitățile de învățare ale elevilor într-un mediu nonformal, pe care aceștia să îl îmbrățișeze cu drag. Una dintre prioritățile proiectului o reprezintă sprijinirea școlilor în demersul lor de a oferi o educație de calitate care să asigure succesul tuturor elevilor, indiferent de gradul lor de pregătire. Considerăm că fotografiatul, un subiect aparent lejer, este ușor de realizat de către toți elevii și, prin intermediul lui, putem oferi elevilor cu diverse abilități șansa de  a-și îmbunătăți cunoștințele și motivația. Nu în ultimul rând, unul dintre obiectivele vizate este întărirea profilului nobilei profesii de dascăl, prin îmbunătățirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice și prin sprijinirea lor în gestionarea diversității din clasă. Cât despre activitățile prevăzute de proiect, acestea constă în efectuarea a cinci mobilități pe parcursul celor doi ani, în Turcia (decembrie 2018), în România (aprilie 2019), Polonia (octombrie 2019), Letonia (februarie 2020) și Bulgaria (mai 2020), toate având în centru fotografia, în funcție de fiecare tematică: 1) A day in my life - photography basics/ O zi din viața mea - tehnicile de bază ale fotografiei, 2) My school - color, light and design techniques / Școala mea - tehnici de culoare, luminozitate și design, 3) My town - principles of composition/ Orașul meu - principii de compoziție, 4) My region - capturing motion in pictures/ Regiunea mea - capturarea mișcării în fotografii, 5) My Europe - learning to edit photos/ Europa mea - să învățăm să edităm fotografii.
După prezentarea proiectului, au luat cuvântul inspectorul școlar general, prof. Alin-Florin Novac-Iuhas, consilierul local Adrian Revnic, președintele comitetului de părinți pe școală, lect. univ. dr. Adrian Vușcan și  Andrei Țicra, unul dintre elevii selectați pentru prima mobilitate. Toți au salutat inițiativa doamnei coordonator și și-au manifestat sprijinul și interesul pentru activitățile proiectului.
La finalul evenimentului, membrii grupului vocal al școlii au interpretat piese din repertoriul național și internațional, subliniind latura europeană a proiectului.
Prof. Crina-Laura Joldoș,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Instantaneele mele pe pânzele europene.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:50 Ora standard a Europei de Est