Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Instantaneele mele pe pânzele europene

Conferință de deschidere a proiectului Erasmus+

Instantaneele mele pe pânzele europene

Joi, 25 octombrie 2018, la Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, a avut loc conferința de deschidere a proiectului Erasmus+ de tip K2 intitulat SNAPSHOTS OF MYSELF ON THE EUROPEAN CANVAS (Instantaneele mele pe pânzele europene).

Este vorba despre un proiect de parteneriat de schimb interșcolar realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, pe o perioadă de doi ani, între 2018-2020. Întreg proiectul are o valoare 144640 de euro. Școlile partenere în proiect sunt din Bulgaria, Letonia, Polonia și Turcia, calitatea de  țară coordonatoare având-o România, reprezentată de Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea. La conferință, alături de profesori, părinți și elevi, au mai participat invitați de seamă din Inspectoratul Școlar Județean Bihor, precum: inspectorul școlar general, Alin-Florin Novac-Iuhas, inspectorii pentru proiecte, prof. dr. Elena Moțoc-Chivari, prof. Florin Negruțiu și prof. Raluca Șereș, inspector pentru management, prof. dr. Adelina Iacob, inspector pentru resurse umane, prof. dr. Horea Abrudan și purtătorul de cuvânt, prof. dr. Claudiu Damian. Din partea Primăriei Municipiului Oradea, au participat purtătorul de cuvânt, jurista Anca Grama și consilierul local Adrian Revnic, ambii sunt membri în Consiliul de administrație al școlii. Activitatea a constat în momentul introductiv asigurat de directorul unității de învățământ, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, iar apoi, coordonatorul proiectului, prof. Crina - Laura Joldoș, a prezentat datele proiectului, scopul și obiectivele, echipa de proiect, grupul țintă, rezultatele vizate și impactul preconizat. Proiectul se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 12 și 14 ani, cunoscători ai limbii engleze, oferind egalitate de șanse tuturor.
Scopul vizat este acela de a aduce împreună elevii din diferite țări și categorii sociale pentru a comunica, a coopera și pentru a se aprecia unii pe alții. Dorim, astfel, să consolidăm accesul, participarea și activitățile de învățare ale elevilor într-un mediu nonformal, pe care aceștia să îl îmbrățișeze cu drag. Una dintre prioritățile proiectului o reprezintă sprijinirea școlilor în demersul lor de a oferi o educație de calitate care să asigure succesul tuturor elevilor, indiferent de gradul lor de pregătire. Considerăm că fotografiatul, un subiect aparent lejer, este ușor de realizat de către toți elevii și, prin intermediul lui, putem oferi elevilor cu diverse abilități șansa de  a-și îmbunătăți cunoștințele și motivația. Nu în ultimul rând, unul dintre obiectivele vizate este întărirea profilului nobilei profesii de dascăl, prin îmbunătățirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice și prin sprijinirea lor în gestionarea diversității din clasă. Cât despre activitățile prevăzute de proiect, acestea constă în efectuarea a cinci mobilități pe parcursul celor doi ani, în Turcia (decembrie 2018), în România (aprilie 2019), Polonia (octombrie 2019), Letonia (februarie 2020) și Bulgaria (mai 2020), toate având în centru fotografia, în funcție de fiecare tematică: 1) A day in my life - photography basics/ O zi din viața mea - tehnicile de bază ale fotografiei, 2) My school - color, light and design techniques / Școala mea - tehnici de culoare, luminozitate și design, 3) My town - principles of composition/ Orașul meu - principii de compoziție, 4) My region - capturing motion in pictures/ Regiunea mea - capturarea mișcării în fotografii, 5) My Europe - learning to edit photos/ Europa mea - să învățăm să edităm fotografii.
După prezentarea proiectului, au luat cuvântul inspectorul școlar general, prof. Alin-Florin Novac-Iuhas, consilierul local Adrian Revnic, președintele comitetului de părinți pe școală, lect. univ. dr. Adrian Vușcan și  Andrei Țicra, unul dintre elevii selectați pentru prima mobilitate. Toți au salutat inițiativa doamnei coordonator și și-au manifestat sprijinul și interesul pentru activitățile proiectului.
La finalul evenimentului, membrii grupului vocal al școlii au interpretat piese din repertoriul național și internațional, subliniind latura europeană a proiectului.
Prof. Crina-Laura Joldoș,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Instantaneele mele pe pânzele europene.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:28:35 Ora de vară a Europei de Est