Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, la Liceul Teoretic ,,O. Ghibu” Oradea

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, 20 oct. 2018, în cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!", coordonat de prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, s-a desfăşurat la L.T.,,O. Ghibu" Oradea conferinţa cu titlul ,,Comunicarea în situaţii de criză".

Alături de elevi de la L.T. ,,O.Ghibu" Oradea, în număr de 30, beneficiari direcţi ai proiectului sus-amintit au participat 30 de copii din cadrul A.P.A. Oradea. Invitaţi speciali au fost: doamna  Theodora Puşcaş şi domnul Andrei Puşcaş, în calitate de psihologi, precum şi doamna Sefora Nemţeanu, director A.P.A. Oradea.
,,Iertarea în rândul adolescenţilor"
Conferinţa a debutat cu două piese corale interpretate de corul de copii ,,Ambasadorii speranţei" din cadrul A.P.A. Oradea, după care, într-o atmosferă deosebit de plăcută, s-au derulat lucrările sesiunii pe tema ,,Iertarea în rândul adolescenţilor". Atât părinţii cât şi copiii au manifestat un interes deosebit, interacţiunea publicului cu cei doi psihologi fiind deosebit de benefică şi interesantă. Întrebarea pusă de majoritatea adolescenţilor  prezenţi la conferinţă şi care sunt adoptaţi în diferite familii, a fost: ,,Cum putem ierta părinţii biologici care ne-au abandonat?" De asemenea, o întrebare pusă de mai mulţi copii adoptaţi a fost: ,,Cum putem ierta un profesor care ne jigneşte?" Activitatea psihologilor nu s-a rezumat la o prelegere despre iertare şi beneficiile ei, ci şi la discuţii individuale şi de grup în sălile de clasă puse la dispoziţie de conducerea liceului.
În pauza de masă, cei prezenți s-au bucurat de bucatele oferite de organizatori: gustări reci, dulciuri, ceai și suc. După pauză, activităţile s-au desfășurat pe grupe. Într-o sală de clasă, sub îndrumarea doamnei prof. Jehăleanu Violeta, copiii au decorat un panou cu frunze de toamnă personalizate de ei, mottoul înscris pe panou fiind ,,Întoarceţi faţa către soare şi umbrele vor cădea în urma ta". Prin iertare, individul alege să se întoarcă spre soare și decide să lase în urmă tot ce e umbrit, rece și suferind. Schimbarea în bine a lumii din jurul nostru începe cu schimbarea lumii interioare a fiecăruia dintre noi. Un individ orientat spre soare, spre lumină și pozitivism este un catalizator al schimbării în bine.
Într-o altă sală de clasă, doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, împreună cu un grup de 15 copii din cadrul A.P.A. Oradea şi de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, a susținut activitatea cu tema ,,Iertarea. Nevoia de iertare şi beneficiile ei". A fost definită iertarea, s-a menţionat şi explicat sursa iertării, precum şi nevoia de iertare şi beneficiile ei. S-a explicat diferenţa între iertarea conferită omului de către Dumnezeu şi aceea pe care omul trebuie s-o acorde semenului său. Copiii au fost provocaţi să realizeze legătura între cele două tipuri de iertări având ca referinţă rugăciunea ,,Tatăl nostru". Activitatea s-a încheiat cu un concurs pe tema iertării, finalizat cu premii constând în jucării de pluş, dulciuri şi rechizite şcolare.
Conferinţa s-a încheiat cu prezentarea scenetei ,,Iosif şi fraţii săi". Membrii trupei de teatru ,,Actorii" de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, au transmis prin arta dramatică, un mesaj bogat şi blând despre iertare, care a avut un impact deosebit asupra publicului. În urma acestei reprezentaţii, copiii au fost provocaţi la meditaţii moral-religioase, aceasta facilitând procesul de înţelegere privind nevoia de iertare şi beneficiile iertării pentru părţile implicate.
Prin astfel de evenimente desfăşurate în cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!", ne propunem să venim în întâmpinarea nevoilor semnalate de elevii noştri, încercând rezolvarea oricăror probleme şi conflicte care pot apărea în şcoală sau în familie, de aceea la aceste activităţi sunt invitaţi şi părinţii adoptivi.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:26:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00