Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, la Liceul Teoretic ,,O. Ghibu” Oradea

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, 20 oct. 2018, în cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!", coordonat de prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, s-a desfăşurat la L.T.,,O. Ghibu" Oradea conferinţa cu titlul ,,Comunicarea în situaţii de criză".

Alături de elevi de la L.T. ,,O.Ghibu" Oradea, în număr de 30, beneficiari direcţi ai proiectului sus-amintit au participat 30 de copii din cadrul A.P.A. Oradea. Invitaţi speciali au fost: doamna  Theodora Puşcaş şi domnul Andrei Puşcaş, în calitate de psihologi, precum şi doamna Sefora Nemţeanu, director A.P.A. Oradea.
,,Iertarea în rândul adolescenţilor"
Conferinţa a debutat cu două piese corale interpretate de corul de copii ,,Ambasadorii speranţei" din cadrul A.P.A. Oradea, după care, într-o atmosferă deosebit de plăcută, s-au derulat lucrările sesiunii pe tema ,,Iertarea în rândul adolescenţilor". Atât părinţii cât şi copiii au manifestat un interes deosebit, interacţiunea publicului cu cei doi psihologi fiind deosebit de benefică şi interesantă. Întrebarea pusă de majoritatea adolescenţilor  prezenţi la conferinţă şi care sunt adoptaţi în diferite familii, a fost: ,,Cum putem ierta părinţii biologici care ne-au abandonat?" De asemenea, o întrebare pusă de mai mulţi copii adoptaţi a fost: ,,Cum putem ierta un profesor care ne jigneşte?" Activitatea psihologilor nu s-a rezumat la o prelegere despre iertare şi beneficiile ei, ci şi la discuţii individuale şi de grup în sălile de clasă puse la dispoziţie de conducerea liceului.
În pauza de masă, cei prezenți s-au bucurat de bucatele oferite de organizatori: gustări reci, dulciuri, ceai și suc. După pauză, activităţile s-au desfășurat pe grupe. Într-o sală de clasă, sub îndrumarea doamnei prof. Jehăleanu Violeta, copiii au decorat un panou cu frunze de toamnă personalizate de ei, mottoul înscris pe panou fiind ,,Întoarceţi faţa către soare şi umbrele vor cădea în urma ta". Prin iertare, individul alege să se întoarcă spre soare și decide să lase în urmă tot ce e umbrit, rece și suferind. Schimbarea în bine a lumii din jurul nostru începe cu schimbarea lumii interioare a fiecăruia dintre noi. Un individ orientat spre soare, spre lumină și pozitivism este un catalizator al schimbării în bine.
Într-o altă sală de clasă, doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, împreună cu un grup de 15 copii din cadrul A.P.A. Oradea şi de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, a susținut activitatea cu tema ,,Iertarea. Nevoia de iertare şi beneficiile ei". A fost definită iertarea, s-a menţionat şi explicat sursa iertării, precum şi nevoia de iertare şi beneficiile ei. S-a explicat diferenţa între iertarea conferită omului de către Dumnezeu şi aceea pe care omul trebuie s-o acorde semenului său. Copiii au fost provocaţi să realizeze legătura între cele două tipuri de iertări având ca referinţă rugăciunea ,,Tatăl nostru". Activitatea s-a încheiat cu un concurs pe tema iertării, finalizat cu premii constând în jucării de pluş, dulciuri şi rechizite şcolare.
Conferinţa s-a încheiat cu prezentarea scenetei ,,Iosif şi fraţii săi". Membrii trupei de teatru ,,Actorii" de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, au transmis prin arta dramatică, un mesaj bogat şi blând despre iertare, care a avut un impact deosebit asupra publicului. În urma acestei reprezentaţii, copiii au fost provocaţi la meditaţii moral-religioase, aceasta facilitând procesul de înţelegere privind nevoia de iertare şi beneficiile iertării pentru părţile implicate.
Prin astfel de evenimente desfăşurate în cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!", ne propunem să venim în întâmpinarea nevoilor semnalate de elevii noştri, încercând rezolvarea oricăror probleme şi conflicte care pot apărea în şcoală sau în familie, de aceea la aceste activităţi sunt invitaţi şi părinţii adoptivi.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:04:06 Ora de vară a Europei de Est