Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cum se învață limba germană la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

Felicitări, doamnă profesor Unterlender-Merai Andrea!

Cum se învață limba germană la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

Prin metode moderne și interactive, prin jocuri educative și de societate, prin muncă individuală și în echipă, prin cântece, muzică, jocuri de rol, prin prezentări PowerPoint și referate, prin întrebări quizz, prin activități culturale. Și toate acestea se desfășoară în limba germană, adaptată la nivelul de studiu al fiecărei clase.

 Iată câteva activități din lunile septembrie și octombrie ale anului școlar 2018-2019, sub îndrumarea cadrului didactic coordonator prof. Unterlender-Merai Andrea (profesoară de limba germană modernă a unității).
În data de 26 septembrie s-a desfășurat activitatea Ziua Limbilor Moderne Europene, care a avut ca obiectiv să atragă atenția elevilor asupra importanței învățării limbilor străine și să îi sensibilizeze cu privire la existența și valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa, încurajând învățarea lor. Elevii trebuiau să identifice în limba germană denumirile țărilor și a limbilor vorbite în Uniunea Europeană;  să formeze corect denumiri în limba germană din litere plastice; să ștampileze denumiri de țări/ limbi în germană. După activitate au avut loc discuții, dezbateri despre importanța studierii limbilor străine.
O altă activitate a fost una istorică și de cultură generală, desfășurată în data de 3 octombrie, zi dedicată Germaniei (Ziua Națională a Germaniei), scopul fiind de a conștientiza elevii despre importanța de a cunoaște cultura și istoria Germaniei. Elevii au pregătit pancarte, postere, referate, prezentate la clasă, unde aveau de completat și o fișă de lucru cu întrebări quizz.
5 Octombrie a marcat Ziua Internațională a Profesorului și Ziua Internațională a Educației prin jocuri și cântece la clasă, în limba germană (aveau de alcătuit puzzle, cuvinte din litere, de ștampilat cuvinte, de a găsi animale în carte cu ajutorul tabletei). Jocul didactic prezintă ca notă definitorie îmbinarea armonioasă a elementului instructiv cu elementul distractiv, asigurând o unitate deplină între sarcina didactică și acțiunea de joc.
În data de 12 Octombrie s-a desfășurat activitatea cu titlul „Unsere Stadt Großwardein", ziua orașului nostru, Oradea. După prezentarea PowerPoint cu denumirile în limba germană ale obiectivelor turistice ale orașului, elevii au completat o fișă de lucru cu întrebări quizz și au alcătuit un poster despre cele învățate.
Elevii manifestă interes și creativitate față de activitățile propuse de către profesoară și ca o concluzie putem să spunem cu toți elevii: WIR LIEBEN DEUTSCH!
Prof. Unterlender-Merai Andrea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cum se învață limba germană la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:39 Ora standard a Europei de Est