Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Realizarea unui laborator de informatică nou/modern, cu 35 de posturi pentru era digitalizării

O investiție de 130.000 lei la C.T. ,, Alexandru Roman”, susținută de Holcim România în

Realizarea unui laborator de informatică nou/modern, cu 35 de posturi pentru era digitalizării

Eficientizarea demersului managerial, prin utilizarea unor noi tehnici și metode de predare - învățare-evaluare, un demers în vederea atingerii standardelor și finalității școlare s-a concretizat la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd cu dotarea unui laborator ultramodern de 35 de posturi, având conexiune la internet de mare viteză, procesoare Intel I 5, care permite instalarea unui sistem de operare Windows 10 și a pachetului de programe Office 2018 cu o rulare a programelor pe o memorie RAM de 8 GB.

Acesta a fost obiectivul de bază pentru anul școlar 2018-2019 stabilit de directorul Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd, doamna profesor Valeria Vasile.
,,Necesitatea unui asemenea laborator a fost o prioritate pentru unitatea noastră școlară, mult mai performant și mai multe calculatoare, care sunt la dispoziția unui număr de 980 de elevi, din învățământul primar, gimnazial, liceal și învățământul profesional.  Astfel că 30 de elevi/calculator se vor bucura de programe noi, toate echipamentele având licență, ceea ce pentru noi este un lucru benefic în a derula programe, proiecte europene, proiecte în parteneriat cu AJOFM Bihor,  programe de reconversie profesională cu Informatica Oradea și alte instituții partenere.
Pe lângă programele din sfera didactică, la noi se derulează și cursuri de formare profesională pentru adulți, vizând comunitatea aleșdeană, un program în parteneriat cu ECDL România, de obținere a certificatului de conducere europeană a calculatorului pentru elevii și angajații unității noastre școlare, dar și pentru alte unități școlare și instituții publice din comunitatea locală și nu numai.
Medalii de aur, de argint și mențiuni
Unitatea noastră școlară a obținut în domeniul Informaticii rezultate remarcabile: medalia de aur la etapa pe țară a concursului INFOMATRIX, iar la etapa internațională, o medalie de argint prin elevul Mnerea Darius, un elev de excepție care acum este student. De-a lungul anilor, elevii colegiului nostru au participat cu mult succes la concursuri naționale și județene, la concursul de Informatică Aplicată: Mnerea Darius - mențiune în 2013, Monenciu Lavinia - mențiune în 2012, Preluca Teodor - mențiune în 2011, Fildan Răzvan Adrian - mențiune  în 2011, Toșe Petru Alexandru - mențiune în 2011; la Olimpiada de Tehnologia Informațiilor, Chirodea Moise Marius  - mențiune  în 2017; la Concursul Bebras România - ECDL, Chirodea Moise Marius - mențiune în 2017. Sunt elevi de excepție care ne-au făcut cinste, sunt absolvenții noștri de brand! Cu noua investiție Holcim România de 130.000 lei, elevii noștri au asigurate toate condițiile pentru a performa", a mai spus doamna director Valeria Vasile.
,,Educația și digitalizarea sunt direcții care ne preocupă"
Pentru superba investiție de capital în digitalizare, doamna director mulțumește distinsului director Ignacyo Aroyo al companiei Holcim România, pentru colaborarea de excepție, care împlinește 15 ani, timp în care au beneficiat de programe și proiecte, an de an, pentru elevi, dar și pentru formarea cadrelor didactice. Acest nou proiect a prins contur în urma parteneriatului pe care Holcim România l-a încheiat în perioada 2017-2018, cu șapte școli și licee din zonele Câmpulung și Aleșd. În baza acestui parteneriat, în cadrul fiecărei școli partenere, a fost creat sau reamenajat și dotat cu echipamente performante, un laborator de informatică pentru a face față noilor cerințe tehnice din prezent. Astfel, peste 3.600 de elevi din cele șapte unități de învățământ au acces la laboratoare de informatică moderne în urma investițiilor în valoare de circa 145.000 de euro. Investiția a presupus achiziționarea a aproximativ 200 de calculatoare de ultimă generație, împreună cu mobilierul și echipamentele necesare, precum imprimante și proiectoare.
,,Educația și digitalizarea sunt direcții care ne preocupă și care fac parte din strategia noastră de dezvoltare durabilă pe termen lung. Este o realitate faptul că, îndeosebi în mediul rural, nevoia instituțiilor de învățământ de a avea echipamente performante s-a făcut simțită în ultimii ani. Credem că acestea necesită sprijin, dezvoltarea în domeniul informaticii devenind esențială pentru tinerii din ziua de azi, pentru ca aceștia să poată face performanță academică și ulterior să răspundă cerințelor pe piața muncii. Iar Ziua Internațională a Educației de pe 5 octombrie este o ocazie bună pentru a readuce în discuție aceste nevoi", a declarat Alina Cristea - manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Realizarea unui laborator de informatică nou/modern, cu 35 de posturi pentru era digitalizării.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:15:51 Ora de vară a Europei de Est