Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, partener în organizarea celei de-a IX-a ediții a „Întâlnirilor franco-române pentru turism”

Programul franco-român de cooperare în domeniul educației „Întâlnirile franco-române pentru turism – învățarea limbilor străine și formarea profesională în meseriile turismului: un sector în plină schimbare”

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, partener în organizarea celei de-a IX-a ediții a „Întâlnirilor franco-române pentru turism”

Vineri, 2 noiembrie 2018, la Oradea s-a desfășurat acțiunea „Întâlnirile franco-române pentru turism", cu tema „Turismul termal și formarea profesională".

Acțiunea a fost organizată de Ambasada Franței din România și Institutul Francez din România în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Primăria Municipiului Oradea, Asociația de promovare a turismului din Oradea și regiune (APTOR), cu sprijinul Ministerului Educației Naționale (MEN), Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), Inspectoratului Școlar Județean Bihor (ISJ BH), Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea și Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFR).
Evenimentul s-a axat pe prezentări și schimburi de idei ale reprezentanților români și francezi din întreprinderile din sectoarele economice turism și alimentație, din instituții de cultură, reprezentanți ai comunității locale și reprezentanți ai instituțiilor de învățământ care gestionează filiere de formare în domeniul turism și alimentație.  Au fost dezbătute temele: turismul în Franța, în România și în județul Bihor; nevoia de forță de muncă a operatorilor economici și formarea profesională în domeniile turism și alimentație, turism termal în județul Bihor, în România și în Franța; învățământul profesional dual.
În ce-a de a doua parte a activității a fost organizată reuniunea reprezentanților liceelor din rețeaua națională  „17 licee pilot din domeniul turism și alimentație", constituită în cadrul Programului „Întâlnirile franco-române pentru turism", din care face parte și Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, singura unitate de învățământ din județ inclusă în rețea.
Anterior, în 23-24 octombrie 2017, în cadrul reuniunii de la Sibiu, a fost constituită Asociația Liceelor Hoteliere și de Turism (ARLIHT). La Oradea, comitetul director și membrii fondatori au stabilit elementele de identitate ale asociației și condițiile de înscriere în asociație.
Prof. ec. Ardelean Simona
director adjunct, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
vicepreședinte, ARLIHT
Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, partener în organizarea celei de-a IX-a ediții a „Întâlnirilor franco-române pentru turism”.

Trimite email
luni, 29 decembrie 2025 la 01:17:33 Ora standard a Europei de Est