Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni

În săptămâna 29 octombrie - 2 noiembrie

La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni

Polițiștii bihoreni i-au învățat pe copii cum să prevină propria victimizare și le-au prezentat profesia de polițist, în cadrul activităților dedicate programului „Şcoala altfel".

În săptămâna 29 octombrie - 2 noiembrie 2018, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au continuat seria activităților preventive desfășurate împreună cu elevii din cadrul unităților de învățământ din județul Bihor, în cadrul programului și campaniei „Școala altfel - Educație pentru siguranță!"
Astfel, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, peste 100 de copii au fost implicaţi într-o serie de activități cu caracter educativ - preventiv, au avut posibilitatea de a vizita laboratorul pentru detectarea comportamentului simulat (Poligraf), laboratoarele criminalistice în cadrul cărora se efectuează activități de expertiză criminalistică și laboratorul de identificări judiciare din cadrul Serviciului Criminalistic.
De asemenea, copiii au interacționat cu polițiștii Serviciului pentru Acțiuni Speciale, fiind interesați de activitatea acestora și de profesia de polițist. Copiii care au vizitat sediul I.P.J. Bihor au vizitat și sala de sport în care se antrenează polițiștii bihoreni.
Sediul Poliției bihorene a fost vizitat și de liceeni din clasele a X-a și a XI-a, care doresc să îmbrățișeze profesia de polițist. În acest context, polițiștii de prevenire bihoreni le-au prezentat informații utile cu privire la selecția candidaților pentru școlile de poliție, condiții, modul de desfășurare a examenului. De asemenea, au fost discutate aspecte privind structura organizatorică a poliției, atribuțiile polițiștilor de prevenire și proximitate, iar apoi tinerii au avut ocazia să viziteze diverse departamente ale poliției și să interacționeze direct cu polițiștii din diverse domenii.
De asemenea, pe parcursul săptămâni trecute, poliţiştii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cei ai Biroului Poliției de Proximitate - Poliția Municipiului Oradea din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu reprezentanți ai Centrului Județean de Prevenire, Consiliere și Evaluare Antidrog Bihor și ai Serviciului Județean Anticorupție Bihor - Direcția Generală Anticorupție au fost prezenţi la sediile unităţilor şcolare, unde au avut loc sesiuni de informare, distribuire de materiale preventive, vizionări de filme educativ- preventive şi concursuri preventive.
Tematica prezentată de poliţişti în interacţiunea lor cu elevii a fost axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere, a violenţei în mediul şcolar, a consumului de droguri, răspunderea penală a minorilor etc. Au fost dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvenţial, cauzele, factorii favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile (anturajul, consumul de alcool etc.), la consecinţele legale şi sociale în cazul comiterii de infracţiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social). De asemenea, au fost prezentate principalele infracțiuni de corupție și consecințele acestora. Totodată, au fost prezentate diferite situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii şi măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situaţii de victimizare. 
În cursul aceleiași săptămâni, polițiștii de prevenire bihoreni au acționat în cadrul proiectului educativ „Adolescența altfel", inițiat de către Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea. În cadrul proiectului, al cărui scop este conștientizarea elevilor cu privire la problematica specifică vârstei și implicarea acestora activă în rezolvarea lor, polițiștii de prevenire au discutat cu elevii pe tema bullying și cyber bullying, prezentându-le copiilor formele de manifestare ale acestora, rolurile pe care le au agresorul, victima și spectatorii unor comportamente de tip bullying și metode de prevenire a victimizării. 
Au fost vizionate filme cu conținut educativ - preventiv pe aceste teme, pentru a conștientiza tinerii cu privire la consecințele pe care le pot avea astfel de acțiuni, pentru a stimula atitudinea civică a acestora și a-i determina să reacționeze prompt pentru stoparea unor astfel de situații conflictuale.
Comisar de poliție
Alina Dinu
Vedeți mai multe în Galeria foto: La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:36:12 Ora de vară a Europei de Est