Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

Reuniunea de proiect din Guadalajara, Spania

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

În perioada 16 - 20 aprilie 2018, a avut loc în Guadalajara - Spania, la Colegio Publico de Educacion Infantil y Primăria OCEJON, activitatea short-term exchange of groups of pupils în cadrul proiectului ERASMUS+, KA2 - "LIFE".

Proiectul, finanțat de UE într-un cuantum de 22. 310 euro și care se desfășoară în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, este coordonat de o instituție școlară din Budapesta - Ungaria, iar România, prin coordonatorul de proiect, prof. Erdeli Elena - Maria și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, este partener în proiect, alături de alte școli din Spania, Turcia și Italia.
La această întâlnire, România și CȘEI Nr. 1 Oradea au fost reprezentate de directorul adjunct al instituției, prof. Ficuț Silvia, alături de profesoarele Hava Laura-Mihaela, Duluș Gaboraș Anca, Niculescu Daniela Corina și de către două eleve din clasa a VI-a, Gabor Andrea și Bandi Georgiana.
Pe parcursul săptămânii, profesorii au participat la activități specifice de proiect: diseminarea activității primului an de proiect; workshop - ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing la o clasă integratoare, cu aplicarea metodei ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing - Filosofie pentru copii; vizitarea unei școli incluzive a Colegiului Ponce de Leon din Madrid, un centru specializat în limbajul semnelor și a unei grădinițe. Elevii din toate țările partenere, participanți la mobilitate, au fost implicați în activități de grup: jocuri în parcul Concordia, Guadalajara; workshop - ateliere de creație și dans; activități sportive, prilej cu care au legat prietenii, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat multe lucruri noi. Am remarcat astfel: preocuparea profesorilor, de la instituțiile vizitate, pentru copiii cu dizabilități, cu realizarea unei discriminări pozitive și respectarea drepturilor la educație pentru toți copiii; susținerea de cursuri de limbaj mimico - gestual pentru părinții copiilor cu dizabilități auditive, cu posibilitatea participării la curs a tuturor părinților care doresc îmbunătățirea comunicării cu acești copii; buna colaborare între școli;
organizarea de activități de grup pentru copii, destinate dezvoltării inteligențelor multiple, gândirii critice și raționamentului logic; existența unor relații armonioase între elevi, între elevi și profesori; promovarea, la nivel social, a unei atitudini de acceptare, susținere și integrare activă (conform potențialului individului) a persoanelor cu nevoi speciale; implicarea părinților în viața școlii.
Activitățile desfășurate în școli au fost urmate de vizite, prilej cu care am avut deosebita plăcere să admirăm locuri de o frumusețe și eleganță aparte: Jadraque, Siguenza, Alcalá de Henares, Toledo, Madrid.
Mulțumim gazdelor noastre pentru oportunitățile de a învăța lucruri noi, pentru emoțiile trăite împreună, pentru grija pe care ne- au purtat-o și  pentru frumoasele amintiri care ne vor însoți mereu!
Prof. Hava Laura-Mihaela & Ficuț Silvia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament
 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 15 noiembrie 2018