Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

Reuniunea de proiect din Guadalajara, Spania

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

În perioada 16 - 20 aprilie 2018, a avut loc în Guadalajara - Spania, la Colegio Publico de Educacion Infantil y Primăria OCEJON, activitatea short-term exchange of groups of pupils în cadrul proiectului ERASMUS+, KA2 - "LIFE".

Proiectul, finanțat de UE într-un cuantum de 22. 310 euro și care se desfășoară în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, este coordonat de o instituție școlară din Budapesta - Ungaria, iar România, prin coordonatorul de proiect, prof. Erdeli Elena - Maria și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, este partener în proiect, alături de alte școli din Spania, Turcia și Italia.
La această întâlnire, România și CȘEI Nr. 1 Oradea au fost reprezentate de directorul adjunct al instituției, prof. Ficuț Silvia, alături de profesoarele Hava Laura-Mihaela, Duluș Gaboraș Anca, Niculescu Daniela Corina și de către două eleve din clasa a VI-a, Gabor Andrea și Bandi Georgiana.
Pe parcursul săptămânii, profesorii au participat la activități specifice de proiect: diseminarea activității primului an de proiect; workshop - ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing la o clasă integratoare, cu aplicarea metodei ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing - Filosofie pentru copii; vizitarea unei școli incluzive a Colegiului Ponce de Leon din Madrid, un centru specializat în limbajul semnelor și a unei grădinițe. Elevii din toate țările partenere, participanți la mobilitate, au fost implicați în activități de grup: jocuri în parcul Concordia, Guadalajara; workshop - ateliere de creație și dans; activități sportive, prilej cu care au legat prietenii, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat multe lucruri noi. Am remarcat astfel: preocuparea profesorilor, de la instituțiile vizitate, pentru copiii cu dizabilități, cu realizarea unei discriminări pozitive și respectarea drepturilor la educație pentru toți copiii; susținerea de cursuri de limbaj mimico - gestual pentru părinții copiilor cu dizabilități auditive, cu posibilitatea participării la curs a tuturor părinților care doresc îmbunătățirea comunicării cu acești copii; buna colaborare între școli;
organizarea de activități de grup pentru copii, destinate dezvoltării inteligențelor multiple, gândirii critice și raționamentului logic; existența unor relații armonioase între elevi, între elevi și profesori; promovarea, la nivel social, a unei atitudini de acceptare, susținere și integrare activă (conform potențialului individului) a persoanelor cu nevoi speciale; implicarea părinților în viața școlii.
Activitățile desfășurate în școli au fost urmate de vizite, prilej cu care am avut deosebita plăcere să admirăm locuri de o frumusețe și eleganță aparte: Jadraque, Siguenza, Alcalá de Henares, Toledo, Madrid.
Mulțumim gazdelor noastre pentru oportunitățile de a învăța lucruri noi, pentru emoțiile trăite împreună, pentru grija pe care ne- au purtat-o și  pentru frumoasele amintiri care ne vor însoți mereu!
Prof. Hava Laura-Mihaela & Ficuț Silvia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament
 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:04:39 Ora de vară a Europei de Est