Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Votați Ioana Căbău!

Vom reuși doar împreună!

Votați Ioana Căbău!

Când spun omul Ioana Căbău spun... răbdare, dragoste, vise, eleganță, zâmbet și modestie.
Când spun dascălul Ioana Căbău spun... dăruire, responsabilitate , adaptabilitate, altruism, respect și performanță.

La 19 ani, plecând de pe meleagurile Țării Beiușului, am înțeles ce înseamnă să îți găsești vocația, să trăiești în elementul tău, alături de copii, la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea.
Împreună și alături de ei, am învățat ce înseamnă exuberanța, sinceritatea și inocența specifică vârstei. Asta m-a determinat să vreau mai mult, să-mi dezvolt competențele și abilitățile. Prin urmare, am ales direcția Managementul educațional și Pedagogia învățământului primar și preșcolar. Am creat un puzzle; fiecare piesă din formarea mea venea una în completarea celeilalte.
Am avut satisfacții, am avut împliniri, iar visele mele se materializau rapid pentru că am crezut în ele cu adevărat.
Ce poate fi mai frumos decât să intri într-o dimineață în sala de clasă și să auzi 32 de suflete strigând în cor: ,,Bunăăă dimineațaaa, doamna Ioana!"
Acestea au însemnat ... recunoștința copiilor pentru dedicația mea, pentru respectul pe care îl arăt zi de zi, pentru sentimentele pe care le pun în fiecare minut dedicat carierei mele de dascăl.
Prețuind corectitudinea, respectul față de lege și gestionarea rațională a resurselor,  am decis să studiez Administrația publică, apoi Dreptul, unde mi s-au conturat valorile după care îmi construiesc viața și cariera juridică.
O carieră care face parte din același puzzle și de ce?
Pentru că simțeam nevoia de a aduce valoare dezvoltării mele profesionale și am ales să fac și altceva cu aceeași pasiune. La îndemnul și stăruințele colegilor mei, am acceptat să fiu lider de sindicat și am fost onorată de acest lucru deoarece mi-am dat seama de simbioza perfectă dintre studiile juridice și noua poziție sindicală. Pe de altă parte pentru mine a fost o nouă provocare, deoarece am contribuit la susținerea și soluționarea unor dificultăți cu care colegii mei s-au confruntat în activitatea profesională.
Urmare a activităților derulate în calitate de lider de sindicat al Școlii Gimnaziale  ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, luând în considerare problemele semnalate de membrii de sindicat pe care îi reprezint (și nu numai) și la propunerea scrisă a acestora am decis înscrierea mea în cursa pentru un post de conducere în Sindicatul Liber din Învățământ Bihor.
Candidatura mea se bazează pe un proiect ambițios și îndrăzneț. Axat pe trei mari direcții, Transparență, Dezvoltare și Eficiență;  proiectul a fost gândit în scopul apărării interesului profesional și material al membrilor de sindicat, al dezvoltării  lor personale și profesionale. Proiectul este rodul viziunii mele asupra dezvoltării sindicatului și transmite abilitățile personale dezvoltate pe parcursul carierei mele de 20 de ani ca dascăl și apoi expert în management educațional: spirit organizatoric;
planificare, coordonare și previzionare; competențe în gestionarea resurselor umane, materiale și financiare; asumarea riscului decizional; operativitate în luarea deciziilor; dialog și mediere.
ȘTIU, VREAU și cu sprijinul dumneavoastră, VOI REUȘI!
Vom reuși doar împreună!
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Votați Ioana Căbău!

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:52:39 Ora standard a Europei de Est