Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

Diseminarea proiectului

Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

În data de 9 noiembrie 2018, a avut loc la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea, diseminarea proiectului ,,Educația incluzivă - șansa către integrarea socială".

Proiectul a fost implementat de Asociația Tineretului Voluntar și finanțat de DDIP - Consiliul Județean Bihor. Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor au fost instituțiile partenere ale proiectului. Scopul proiectului a fost integrarea copiilor cu CES și cu dificultăți de învățare în învățământul de masă și s-a desfășurat în perioada 30 iulie - 15 noiembrie.
De acest proiect au beneficiat atât elevi, cât și profesori de la cele șase școli partenere. Este vorba despre 64 de elevi cu CES și cu dificultăți de învățare de la următoarele școli: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" și Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir". Profesorii implicați au fost în număr de 32, profesori ce predau elevilor cu cerințe speciale.
Proiectul a cuprins trei activități derulate în perioada menționată mai sus: Curs de integrarea a elevilor cu CES, curs destinat profesorilor implicați și două activități destinate elevilor. Prima activitate a fost vizitarea obiectivelor din Piața Unirii și Piața Ferdinand, activitate care a trezit interesul elevilor, dar și al profesorilor, care, așa cum au spus chiar ei, treceau adeseori pe acolo, fără să știe câte ceva despre aceste clădiri atât de frumoase! A doua activitate a pus în valoare și chiar a dus la descoperirea de talente ale copiilor, la desen. Ei au desenat ceea ce au putut vedea în urma vizitei prin centrul orașului, iar desenele lor au fost jurizate și premiate, toate, pentru că toți au meritat să obțină un premiu. Aceste două activități au fost comune pentru toate cele șase școli, iar cea de-a treia a rămas la latitudinea profesorilor din fiecare școală.
Astfel au fost derulate activități de sport, nutriție, literatură, tehnici Braille, vizionare de filme, toate considerate foarte interesante pentru acești copii, care s-au simțit importanți și integrați în activități pe care nu credeau că le vor putea desfășura. Toate aceste activități au fost descrise apoi de către profesori și susținute în cadrul simpozionului județean ,,Bune practici în integrarea elevilor cu CES, integrați în învățământul de masă".
Alături, elevi și profesori, în poate una dintre cele mai grele încercări de integrare atât în învățământul de masă, cât și în societate, a unor copii deosebiți, dar pe care, dacă îi cunoști, vezi că sunt copii cu suflete sensibile, cu dureri și bucurii, mai mereu neexprimate. Sperăm că am reușit să aducem un strop de lumină și de bucurie în viețile lor, dar și în ale noastre!
Ramona Maghiar,
președinte al Asociației Tineretului Voluntar
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

Trimite email
luni, 29 decembrie 2025 la 01:16:14 Ora standard a Europei de Est