Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

Diseminarea proiectului

Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

În data de 9 noiembrie 2018, a avut loc la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea, diseminarea proiectului ,,Educația incluzivă - șansa către integrarea socială".

Proiectul a fost implementat de Asociația Tineretului Voluntar și finanțat de DDIP - Consiliul Județean Bihor. Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor au fost instituțiile partenere ale proiectului. Scopul proiectului a fost integrarea copiilor cu CES și cu dificultăți de învățare în învățământul de masă și s-a desfășurat în perioada 30 iulie - 15 noiembrie.
De acest proiect au beneficiat atât elevi, cât și profesori de la cele șase școli partenere. Este vorba despre 64 de elevi cu CES și cu dificultăți de învățare de la următoarele școli: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" și Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir". Profesorii implicați au fost în număr de 32, profesori ce predau elevilor cu cerințe speciale.
Proiectul a cuprins trei activități derulate în perioada menționată mai sus: Curs de integrarea a elevilor cu CES, curs destinat profesorilor implicați și două activități destinate elevilor. Prima activitate a fost vizitarea obiectivelor din Piața Unirii și Piața Ferdinand, activitate care a trezit interesul elevilor, dar și al profesorilor, care, așa cum au spus chiar ei, treceau adeseori pe acolo, fără să știe câte ceva despre aceste clădiri atât de frumoase! A doua activitate a pus în valoare și chiar a dus la descoperirea de talente ale copiilor, la desen. Ei au desenat ceea ce au putut vedea în urma vizitei prin centrul orașului, iar desenele lor au fost jurizate și premiate, toate, pentru că toți au meritat să obțină un premiu. Aceste două activități au fost comune pentru toate cele șase școli, iar cea de-a treia a rămas la latitudinea profesorilor din fiecare școală.
Astfel au fost derulate activități de sport, nutriție, literatură, tehnici Braille, vizionare de filme, toate considerate foarte interesante pentru acești copii, care s-au simțit importanți și integrați în activități pe care nu credeau că le vor putea desfășura. Toate aceste activități au fost descrise apoi de către profesori și susținute în cadrul simpozionului județean ,,Bune practici în integrarea elevilor cu CES, integrați în învățământul de masă".
Alături, elevi și profesori, în poate una dintre cele mai grele încercări de integrare atât în învățământul de masă, cât și în societate, a unor copii deosebiți, dar pe care, dacă îi cunoști, vezi că sunt copii cu suflete sensibile, cu dureri și bucurii, mai mereu neexprimate. Sperăm că am reușit să aducem un strop de lumină și de bucurie în viețile lor, dar și în ale noastre!
Ramona Maghiar,
președinte al Asociației Tineretului Voluntar
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Educația incluzivă - șansa către integrarea socială

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:41:49 Ora de vară a Europei de Est