Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

Doamna director Valeria Vasile:

,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

Elevii de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd au revenit din cea de-a doua mobilitate BARCELOS - PORTUGALIA în cadrul proiectului Erasmus +,,DRUM DESCHIS CĂTRE O FORMARE PROFESIONALĂ DE SUCCES'' OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!- 2017-1-RO01-KA102-036786.

Cea de-a doua mobilitate s-a desfășurat în orașul Barcelos - Portugalia, în perioada 19 octombrie - 2 noiembrie  2018.  La aceasta au participat 10 elevi de nivelul 3,învățământ profesional, specializarea mecanic-auto și 14 elevi de nivelul 4, specializarea tehnician mecanic întreținere și reparații clasa a XI-a.
Profesorii însoțitori au fost doamna prof. Valeria Vasile și doamna prof. Oros Irina, iar pentru procedura de monitorizare a fost  desemnată doamna profesor Laura Bradea.
Partenerul extern Neiva Luz, pentru modulul Circuite Electronice, a facilitat realizarea stagiului de instruire practică pentru cei 14 elevi de la specializarea tehnician mecanic întreținere și reparații nivel 4 de calificare. Elevii au învățat de la tutorele de practică  Júlio Silva  câteva soluții  pentru antreprenoriatul posibil la absolvirea liceului în domeniile: instalații electrice și electronice / reparații / restaurări ale aparaturii,  pavilioane, magazine comerciale, școli, clădiri. Experiența, profesionalismul, dorința de a preda și de a însoți, cunoașterea profesiei, postura personalului organizației sunt abilitățile care au fost transmise participanților. David Octávio Martins da Costa, condus de domnul David Octávio Costa din Portugalia, este un service multimarcă, de bază în orașul Barcelos, specializat în diagnosticarea, mentenanța și repararea automobilelor, care a găzduit formarea profesională pentru cei 10 elevi de la specializarea mecanic-auto. Compania  beneficiază de o echipă de profesioniști cu experiență în tutoriatul stagiarilor VET, în cadrul proiectelor de formare profesională ERASMUS+. Sunt cunoscute rezultatele bune obținute în parteneriatul dintre David Octávio Martins da Costa și Neiva Luz, cu unităti de învățământ din România, Polonia și Slovacia. Elevii au beneficiat de un tutore de stagiu, care a asigurat realizarea activităților practice, însușirea competențelor și abilităților, dar și supravegherea continuă a acestora.
Organizația intermediară care ne-a facilitat derularea întregului stagiu în Portugalia  s-a numit Associação Intercultural Amigos da Mobilidade, coordonată de domnul manager Nuno Varajão Barbosa, organizație specializată în managementul proiectelor europene.  Organizația a gestionat masa, cazarea, transportul către agenții economici, programele culturale excursii în orașul Braga, Porto, Valenca, Porto do Lima, Viana, îmbinând formarea profesională cu cea culturală.
 Validarea și recunoașterea stagiului s-au realizat pe baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learning Agreement cu unitățile de competență specificate de  Standardele de Pregătire Profesională pentru cele două calificări și obținerea Certificatului European de Recunoaștere eliberat de firma de stagiu. Toate aceste documente vor crea oportunități de angajare mult mai repede a viitorilor absolvenți atât la nivel național cât și european.
,,Dorim accentuarea învățării centrate pe competențe"
Doamna director Vasile Valeria, care este și coordonatorul proiectului, a declarat: ,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă, în acest sens, prin misiunea care ne-am propus-o, dorim accentuarea învățării centrate pe competențe, adaptăm parcursul formativ la nevoile fiecărui elev, să-l conectăm la viața reală și la cerințele societății europene. Se va schimba politica managerială a instituției prin orientarea către parteneri europeni, crescând nivelul de pregătire culturală al elevilor și profesorilor implicați. Toate aceste experiențe și competențe dobândite vor contribui la satisfacerea nevoilor cuprinse în Planul de Acțiune al Unității de Învățământ propus până în anul 2020. A fost o experiență unică și nimic nu poate fi mai înălțător pentru un dascăl decât mulțumirea și bucuria citită pe chipul elevilor săi". (C.M.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:14:41 Ora standard a Europei de Est