Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Competiţia Regională de Fotbal, Special Olympics, abilități individuale

Astăzi, va avea loc la Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe” din Oradea

Competiţia Regională de Fotbal, Special Olympics, abilități individuale

În cadrul proiectului educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, astăzi (joi, 15 noiembrie 2018, cu începere de la ora 10.00), va avea loc, la Sala Sporturilor ,,Antonio Alexe" din Oradea, Competiţia Regională de Baschet Special Olympics, abilităţi individuale.

La cea de-a doua competiție a proiectului (prima s-a desfășurat în 17 mai 2018 - Competiţia Regională de Fotbal, Special Olympics, abilităţi individuale) vor participa 20 de delegaţii formate din câte patru copii/tineri cu cerinţe educative speciale și doi-trei profesori antrenori/coordonatori din cele șase județele partenere: Bihor, Arad, Bistrița-Năsăud, Sălaj, Timiș și Hunedoara, în total 81 de copii/tineri și 40 de profesori/antrenori de la: Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Cristal Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont  Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Orizont, structura Tileagd, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Popești, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr.1 Oradea, structura Salonta, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Bonitas  Oradea, Liceul Greco Catolic Oradea, Liceul Teoretic Nicolae Jiga Tinca, Școala Gimnazială Oșorhei, Asociaţia Down Oradea, Asociația CES Oradea, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Maria" Arad, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Rudofl Steiner Hunedoara, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Bistrița, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Constantin Pufan Timișoara, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Speranța Zalău și Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Șimleul Silvaniei.

Scopul proiectului este dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la Competiţiile Sportive Regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Impactul educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai de la deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!", rostit în deschiderea competiției de elevul Hamza Sebastian, din clasa a VI-a A.
Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Director,
prof. Teodora Pantazi
coordonator de proiect,
prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ  

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:24:01 Ora standard a Europei de Est