Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„O sută de cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui stop violenței!”

O carte cu mesaj preventiv, scrisă de copii și polițiști, împreună

„O sută de cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui stop violenței!”

Eseuri cu mesaje antiviolență, scrise de elevi, dar și recomandări preventive valoroase au fost publicate de polițiștii bihoreni în noul Ghid de prevenire a criminalității „Cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui STOP violenței!", lansat miercuri, la Oradea.

Miercuri, 14 noiembrie 2018, în Cetatea Oradea a avut loc lansarea ghidului de prevenire a victimizării „Cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui STOP violenței!", editat de Fundația „Colonel Ioan Baciu", Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Cartea a fost realizată în cadrul proiectului „100 de cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui stop violenței!", inițiat de Fundația „Colonel Ioan Baciu" și Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, cu finanţare nerambursabilă din fondurile Direcţiei de Dezvoltare şi Implementare Proiecte Bihor, Consiliul Judeţean Bihor.
Proiectul, inițiat de Fundația „Colonel Ioan Baciu", și-a propus implicarea activă a tinerilor în viața comunității locale și a beneficiat de participarea unor elevi de liceu și gimnaziu, care au avut libertatea de a transmite un mesaj față de fenomenul violenței, astfel încât să crească nivelul de conștientizare a elevilor și cadrelor didactice cu privire la efectele negative ale acestui fenomen.
Educația juridică a tinerei generații este esențială, pentru a conștientiza efectele și consecințele propriilor acțiuni. O bună cunoaştere a legislaţiei şi a consecinţelor ce derivă din diverse situaţii îi ajută pe adolescenţi să sesizeze din timp anumite si­tuaţii de risc şi să acţioneze în cunoştinţă de cauză, astfel încât să prevină propria victimizare.
Polițiștii bihoreni își doresc ca lucrarea să fie utilă şi specialiştilor care lucrează în domeniul promovării drepturilor copilului, celor care interacţionează cu adolescenţii care manifestă un comportament predelincvent şi delincvent.
Cartea este alcătuită din două părți distincte, dar interconectate: prima parte, cea mai amplă, prezintă lucrările elevilor pe o temă dată, iar cea de a doua parte prezintă prevederile Codului Penal legate de infracționalitate, răspunderea penală a minorilor, dar și aspecte legate de prevenirea comportamentelor de tip bullying și cyberbullying.
Prima parte a cărţii cuprinde 43 de eseuri realizate de elevi de liceu și gimnaziu din cele 30 de instituţii de învăţământ implicate în proiectul preventiv. Inspirate din viața reală sau produs al imaginației, textele în sine transmit același mesaj, cel de stopare a violenței.
Prin acest proiect s-a încercat conștientizarea tinerilor cu privire la impactul pe care îl au cuvintele asupra celor din jurul nostru, tinerii au înțeles că modul în care ne folosim de cuvinte poate modifica trăirile unei persoane, emoțiile acesteia, cuvintele putând genera sau aplana conflicte.
Liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor. Eseurile scrise de elevi impresionează prin profunzimea cu care abordează tematica propusă de polițiștii bihoreni, punând în antiteză binele și răul, cuvintele care rănesc versus cuvintele care zidesc:
NOI, cei născuți după anul 2000, suntem numiți ,,Generația Z", deoarece iubim muzica și utilizăm cu ușurință dispozitivele digitale mobile. De ce iubim muzica? Ei bine, muzica ne e tratament împotriva atȃtor violențe verbale şi psihice; muzica ne acoperă rănile provocate de cuvintele grele din stradă. Generația Z? Ultima generație? Nu. „Z" e ultima literă a alfabetului românesc, dar eu n-o asociez cu finalul alfabetului, ci cu convingerea că şi ultimul agresor poate fi ȋndreptat, cu convingerea de a transforma răul în bine, iar violența, în toleranță față de semeni.
NOI, cei de două ori milenari ȋn timp, suntem speranța lumii noastre de a învinge manifestările răului, de a face lumea mai bună, de a da block unei agresiuni. De aceea, tu, om mare şi tu, om mic, lasă binele, binelui şi copilăria, copilului. Întoarce-te cu fața spre „soare" și permite luminii să te inunde, fiindcă orice rază contează.  Întoarce-te cu fața spre semeni şi emană lumină!
NOI, noi începem reciclarea actelor violente! Împreună facem lumea mai bună!"
Mone Melisa - Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
 ,,În sufletul meu mi-aş dori să pot lua în braţe fiecare copil care a trecut printr-o experienţă de acest gen, să le spun că viaţa poate fi frumoasă atunci când bunătatea şi iertarea îţi umplu inima şi că fiecare dintre noi are dreptul să fie ferit de toate formele de violenţă. Mi-aş dori să le pot şterge toate lacrimile care le scaldă obrajii şi să le umplu sufletele de dragoste şi pace".
Herman Mara -  Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea
,,A fost odată''... un clişeu care m-a făcut să sar peste prefaţă. Cu toate acestea, am reuşit să schimb, totuşi, sfârşitul. Povestea noastră nu s-a încheiat cu ,,Şi-au trăit fericiţi pân' la adânci  bătrâneţi'' deoarece, în povestea noastră, finalul reprezintă începutul: ,,Şi sufletele lor s-au găsit în sfârşit...".
Vlad Munteanu - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea
,,Violenţa nu reprezintă nicio soluţie pentru problemele noastre. E piatra de poticnire. Fiecare act de violenţă ne îndepărtează de frumosul vieţii. Suntem diferiţi în educaţie, în simţire, în fiecare formă de manifestare a noastră. Important este să empatizăm, să ne ajutăm unii pe alţii ridicând barierele neputinţelor, a frustrărilor şi comunicând mai mult. În viaţă, empatia este soluţia, nu violenţa! "
Popa Cezara - Școala Gimnazială „Nicolae Bogdan" Vașcău
,,Cuvintele nu sunt vorbe goale. Ele pot răni oameni, pot îmbolnăvi oameni, pot ucide oameni, dacă sunt spuse cu neatenție. Cred că orice om a fost jignit sau înjurat o dată în viață și, dacă stăm să ne gândim, acest lucru, pentru unii dintre noi, este perfect normal".
Cristina Cârpaciu - Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea
,,E dreptul nostru să alegem fără nicio presiune ceea ce dorim să facem! Totuşi, să nu uităm că fiecare alegere are consecinţele sale! Punând în balanţă cele două opţiuni, cu toată luciditatea şi responsabilitatea cumulată de-a lungul timpului, trebuie să alegem acceptarea, înţelegerea şi solidaritatea pentru a putea da o nouă faţă societăţii! Teoria paşilor mici... începem azi cu o vorbă bună, mâine cu o mângâiere duioasă, iar mai apoi un gest demn de respectat! Probabil vă întrebaţi de ce! Fiindcă tinerii de azi vor fi adulţii de mâine!"
Andrada Timar - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea
Partea a doua a broșurii cuprinde un ghid practic de prevenire a victimizării minorilor, prevederile Codului Penal cu privire la infracţionalitate, recomandări preventive ce trebuie însuşite şi aplicate de către copii, detalii cu privire la infracţiuni și răspunderea penală a minorilor. Unul dintre subiectele abordate în lucrare de polițiștii de prevenire este prevenirea comportamentelor de timp bullying și cyberbullying, alături de pierderile pe care le suferă fiecare din actorii participanți la astfel de comportamente, respectiv victimă, agresor și martor.
În cadrul acestui eveniment, elevii unor instituții de învățământ bihorene au prezentat scenete cu tematică de prevenire a violenței, imaginate și regizate chiar de copii. Cu multă creativitate, expresivitate și originalitate, liceenii participanţi au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, încântând, astfel, publicul prezent.
Comisar de poliție
Alina Dinu
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „O sută de cuvinte care dor și rănesc! Alege să spui stop violenței!”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:38:47 Ora standard a Europei de Est