Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Prima conferință comună a clusterelor româno-maghiară

În perioada 20-22 noiembrie

Prima conferință comună a clusterelor româno-maghiară

În perioada 20-22 noiembrie 2018 se va desfășura la Oradea și Debrecen prima conferință comună a clusterelor româno-maghiară, sub deviza Bridging countries. Reaching Europe.

Primul eveniment din seria ,,European Cluster Week" a Comisiei Europene, conferința va fi organizată de Ministerul Maghiar al Finanțelor și Asociația Clusterelor din România, cu sprijinul proiectului INTERREG Europe Clusterix 2.0 și va reuni pe durata a trei zile experți în politica de cluster și practicieni ce vor dezbate intens teme de interes precum modele de business sustenabile pentru clustere, instrumente în sprijinul managementului de cluster, rolul universităților, start-up-urile în cluster. 
Conferința de anul acesta își propune capitalizarea exemplelor de succes a celor două țări est-europene în contextul mai larg al politicii de cluster la nivel european.
Evenimentul se bucură de prezența unor eminenți reprezentanți ai organizațiilor europene, clustere naționale și internaționale, institute de cercetare, universități, companii, renumiți experți.
Brokerage Event B2B, C2C
Pe lângă înalta ținută științifică, conferința are un puternic caracter aplicativ, înlesnind întâlnirile de afaceri bilaterale între firmele și clusterele europene participante în cadrul sesiunii de brokeraj derulată cu sprijinul Enterprise Europe Network.
Perspective și oportunități europene prin clustere bihorene - secțiunea locală Afaceri.ro
În fiecare an, începând cu 2014, Afaceri.ro și Point Event organizează, câte un eveniment antreprenorial la Oradea. Anul acesta Afaceri.ro împreună cu Business Point Club, Universitatea Emanuel, Oradea Tech Hub, Transilvania Technology Transfer și alții organizează, în cadrul acestui eveniment, un workshop destinat cu precădere mediului de afaceri bihorean, unde vor exista prezentări ale unor specialiști în domeniul clusterelor, dar și practicieni naționali și internaționali. Dintre temele abordate vor fi: accesul firmelor bihorene la piețe internaționale și finanțare pentru aceasta, acces la dezvoltare de tehnologii în toate domeniile și internaționalizarea lor, organizarea de clustere locale de companii și entități asociate pe domenii de dezvoltare - prima inițiativă de cluster de tehnologie din Oradea.
Până în acest moment sunt înscriși peste 250 de participanți.
Detalii despre program, înscriere, brokerage, Oportunități de promovare se găsesc pe site-ul http://www.afaceri.ro/joint-romanian-hungarian-international-cluster-conference-2018-bridging-countries-reaching-europe/.
Dan Todea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:32:38 Ora standard a Europei de Est