Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,Emoții de toamnă”

Proiectul tematic

,,Emoții de toamnă”

Toamna este un anotimp plin de emoţie. Tablourile pe care toamna ni le ,,pictează" sunt nepreţuite. Cu sigurantă, am păşit fiecare dintre noi pe covorul ruginiu de frunze, aşternut peste tot pământul; cu siguranţă fiecare dintre noi am simţit mirosul puternic al crizantemelor ce stau falnic la fiecare adiere de vânt.

Toamna este un anotimp al bogăţiei, coşul plin de legume şi fructe parfumate pe care ea ni le oferă ne arată acest lucru.
Gândindu-ne la aceste aspecte, noi, doamnele educatoare (prof. Hardău Florina Cristina şi prof. Flore Gabriela Leona), alături de copiii din grupa ciupercuţelor, de la Grădinița Nr. 5 din Oradea, structură a  Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller" (director, prof. Ungur Nicolae Marcel), am ales să derulam proiectul tematic ,,Emoţii de toamnă".
Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de patru săptămâni, iar subtemele alese au fost: ,,Pe cărări de toamnă!", ,,Coşul toamnei plin de roade", ,,Miresme de toamnă" şi ,,Toamnă, să te duci cu bine"(evaluarea proiect).
Activităţile parcurse în cadrul acestui proiect au fost diverse, fiecare ajutându-ne să înţelegem aspectele specifice ale acestui anotimp minunat, plin de culoare. Câteva dintre aceste activităţi au fost: ,,Frunza ruginie" (observare), ,,Toamna harnică" (memorizare), ,,Salată de fructe" (activitate practică), ,,Fenomene ale naturii în anotimpul toamna" (experimente), ,,Coşul toamnei" (joc logico-matematic), ,,Povestea mărului buclucaş" (dramatizare), ,,Punem murături!" (activitate practică), ,,Silabe în borcan" (joc didactic), ,,Toamna, în cântece!" (audiţie), ,,La florărie" (joc de rol), ,,În livadă" (drumeţie), ,,Tablou de toamnă (desen) şi multe altele.
Ultima săptămână a fost destinată  evaluarii cunoştinţelor. În urma evaluării, am putut observa că ne-am însuşit atât de multe cunoştinte şi deprinderi încât ne declarăm mai mult decât mulţumiţi.
Având adunate mai multe fotografii din cadrul activităţilor, la final,  am realizat un tablou cu acestea, sub formă de copac. Atât copiii cât şi părinţii grupei s-au implicat activ în cadrul acestor activităţi desfăşurate în grădiniţa noastră.
Prof. Hardău Florina Cristina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Emoții de toamnă"

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 06:16:00 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...