Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi, 29.11.2018, L.T.,,O.Ghibu"Oradea a găzduit cercul pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică.

După cuvântul de bun venit al d-lui director, prof. Timar Iulius Radu, doamna profesor Ile Angela, în calitate de coordonator, a prezentat scopul şi obiectivele cercului precum şi tema acestuia: Metode moderne utilizate în demersul didactic.
Doamna profesor Diamant Cristina a prezentat în PowerPoint lecţia ,,Reţele de utilităţi",  la clasa a VI-a,  în cadrul căreia a folosit ca metodă de predare ,,metoda Mozaic"; totodată doamna profesor a prezentat şi o aplicaţie practică privind executarea unui ambalaj pentru produse alimentare.
În cadrul cercului pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică, pe ordinea de zi s-a derulat şi sceneta ,,Scurt istoric al aşezărilor umane", în interpretarea elevilor din clasa a VI-a A, B şi C de la L.T.,,O.Ghibu" Oradea, în regia și sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia.
Sintagma ,,Creşte prin teatru!" este valabilă chiar şi unor elevi de gimnaziu, ba chiar am îndrăzneala extinderii valabilităţii ei asupra tuturor categoriilor de vârstă; nu suntem niciodată prea maturi ca să nu mai putem învăţa ceva şi nu suntem niciodată prea bătrâni ca să nu ne mai putem juca. Dramatizarea, ca metodă didactică, este deosebit de eficientă deoarece incită elevul la acţiune, îi oferă un cadru favorabil de contextualizare a învăţării, îi dezvoltă vocabularul şi capacitatea de comunicare. Această metodă mizează pe acumularea de cunoştinţe prin joc, facilitând totodată înţelegerea conţinutului informaţional.
Unitatea de învăţare cu care debutează manualul de clasa a VI-a, este ,,Mediul construit". Evoluţia aşezărilor umane, parte a conţinuturilor aceste unităţi de învăţare, a constituit punctul de pornire pentru regizarea scenetei cu titlul sus-amintit.  Machetele şi colajele alcătuite de copii au fost nu doar mijloc didactic folosit la clasă ci în acest caz am realizat cu ele un decor scenic adecvat. Elevii au prezentat prin arta teatrală, evoluţia aşezărilor umane din epoca preistorică până în epoca contemporană, folosind o vestimentaţie adecvată epocii pe care o reprezintă.
În actul prezentării s-a reliefat tipul de locuinţă specific fiecărei epoci, materialele de construcţie folosite, modul de amplasare, siguranţa şi securitatea  construcţiei, activităţile şi ocupaţiile oamenilor din diferitele epoci istorice, contribuţia lor la dezvoltarea societăţii pe multiplele ei planuri, dar şi modul de procurare a hranei şi preferinţele alimentare ale oamenilor din diferitele epoci istorice; aşadar mesajul scenetei a înglobat conţinutul informaţional transmis şi însuşit pe parcursul unei întregi unităţi de învăţare - Mediul construit.
Această activitate a avut un dublu scop: deschiderea unui câmp vast de documentare, descoperire şi autocunoaştere, de cunoaştere şi interrelaţionare umană; sensibilizare pentru frumosul din natură şi cel creat de om, precum şi faţă de valorile cultural-istorice ale omenirii de-a lungul veacurilor.
S-a urmărit dezvoltarea următoarelor competenţe specifice: utilizarea achiziţiilor de bază din matematică şi ştiinţe pentru realizarea unui produs, în condiţii de eficienţă (machete, colaje), perceperea sensului global al scenetei prezentate.De asemenea pot fi prezentate câteva competenţe derivate: reproducerea unui rol cu intonaţia şi mimica adecvată, manifestarea preferinţelor pentru unul din personaje, susţinându-le prin argumente, participarea la confecţionarea decorurilor, a costumelor şi a altor materiale, colaborare intercolegială în realizarea reprezentaţiei.
Cercul pedagogic s-a încheiat într-o atmosferă de sărbătoare. Elevii au fost premiați într-un cadru festiv, iar solista vocală de muzică populară Jurcuț Casiana, elevă în clasa a VI-a A la L.T.,,O.Ghibu" a marcat sărbătoarea centenarului prin două piese vocale care au avut un profund mesaj patriotic sensibilizînd vădit, pînă la lacrimi inimile celor prezenți.
Trăiască România Mare!
Prof. Dascălu Lenuța Amalia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:58:10 Ora de vară a Europei de Est