Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi

Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Joi, 29.11.2018, L.T.,,O.Ghibu"Oradea a găzduit cercul pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică.

După cuvântul de bun venit al d-lui director, prof. Timar Iulius Radu, doamna profesor Ile Angela, în calitate de coordonator, a prezentat scopul şi obiectivele cercului precum şi tema acestuia: Metode moderne utilizate în demersul didactic.
Doamna profesor Diamant Cristina a prezentat în PowerPoint lecţia ,,Reţele de utilităţi",  la clasa a VI-a,  în cadrul căreia a folosit ca metodă de predare ,,metoda Mozaic"; totodată doamna profesor a prezentat şi o aplicaţie practică privind executarea unui ambalaj pentru produse alimentare.
În cadrul cercului pedagogic la disciplina Educaţie tehnologică, pe ordinea de zi s-a derulat şi sceneta ,,Scurt istoric al aşezărilor umane", în interpretarea elevilor din clasa a VI-a A, B şi C de la L.T.,,O.Ghibu" Oradea, în regia și sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia.
Sintagma ,,Creşte prin teatru!" este valabilă chiar şi unor elevi de gimnaziu, ba chiar am îndrăzneala extinderii valabilităţii ei asupra tuturor categoriilor de vârstă; nu suntem niciodată prea maturi ca să nu mai putem învăţa ceva şi nu suntem niciodată prea bătrâni ca să nu ne mai putem juca. Dramatizarea, ca metodă didactică, este deosebit de eficientă deoarece incită elevul la acţiune, îi oferă un cadru favorabil de contextualizare a învăţării, îi dezvoltă vocabularul şi capacitatea de comunicare. Această metodă mizează pe acumularea de cunoştinţe prin joc, facilitând totodată înţelegerea conţinutului informaţional.
Unitatea de învăţare cu care debutează manualul de clasa a VI-a, este ,,Mediul construit". Evoluţia aşezărilor umane, parte a conţinuturilor aceste unităţi de învăţare, a constituit punctul de pornire pentru regizarea scenetei cu titlul sus-amintit.  Machetele şi colajele alcătuite de copii au fost nu doar mijloc didactic folosit la clasă ci în acest caz am realizat cu ele un decor scenic adecvat. Elevii au prezentat prin arta teatrală, evoluţia aşezărilor umane din epoca preistorică până în epoca contemporană, folosind o vestimentaţie adecvată epocii pe care o reprezintă.
În actul prezentării s-a reliefat tipul de locuinţă specific fiecărei epoci, materialele de construcţie folosite, modul de amplasare, siguranţa şi securitatea  construcţiei, activităţile şi ocupaţiile oamenilor din diferitele epoci istorice, contribuţia lor la dezvoltarea societăţii pe multiplele ei planuri, dar şi modul de procurare a hranei şi preferinţele alimentare ale oamenilor din diferitele epoci istorice; aşadar mesajul scenetei a înglobat conţinutul informaţional transmis şi însuşit pe parcursul unei întregi unităţi de învăţare - Mediul construit.
Această activitate a avut un dublu scop: deschiderea unui câmp vast de documentare, descoperire şi autocunoaştere, de cunoaştere şi interrelaţionare umană; sensibilizare pentru frumosul din natură şi cel creat de om, precum şi faţă de valorile cultural-istorice ale omenirii de-a lungul veacurilor.
S-a urmărit dezvoltarea următoarelor competenţe specifice: utilizarea achiziţiilor de bază din matematică şi ştiinţe pentru realizarea unui produs, în condiţii de eficienţă (machete, colaje), perceperea sensului global al scenetei prezentate.De asemenea pot fi prezentate câteva competenţe derivate: reproducerea unui rol cu intonaţia şi mimica adecvată, manifestarea preferinţelor pentru unul din personaje, susţinându-le prin argumente, participarea la confecţionarea decorurilor, a costumelor şi a altor materiale, colaborare intercolegială în realizarea reprezentaţiei.
Cercul pedagogic s-a încheiat într-o atmosferă de sărbătoare. Elevii au fost premiați într-un cadru festiv, iar solista vocală de muzică populară Jurcuț Casiana, elevă în clasa a VI-a A la L.T.,,O.Ghibu" a marcat sărbătoarea centenarului prin două piese vocale care au avut un profund mesaj patriotic sensibilizînd vădit, pînă la lacrimi inimile celor prezenți.
Trăiască România Mare!
Prof. Dascălu Lenuța Amalia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” a găzduit cercul pedagogic la Educaţie tehnologică

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 11:20:07 Ora standard a Europei de Est