Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Setul de elemente grafice

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Muzeul Ora­șului Oradea anunța lansarea identității vizuale ­și setul de elemente grafice care vor fi utilizate în cadrul tuturor acțiunilor de promovare, informare ș­i prezentare.

Identitatea vizuală a fost creată pentru a da valoare, aspect ­și formă unitară Muzeului Oraș­ului Oradea, localizat în Cetatea Oradea, ș­i tuturor secțiilor care s-au lansat sau se vor lansa în anii care urmează.
Odată cu lansarea noii identități, Muzeul Oraș­ului Oradea se aliniază cu instituțiile similare din Europa nu numai ca imagine, ci ­și ca nume. Pentru o comunicare facilă atât în limba română, cât ­și în limba engleză, noua identitate a muzeului are în centrul său acronimul MoO, Museum of Oradea fiind numele sub care vor fi create elementele de comunicare de circulație internațională, la târgurile de turism sau la conferințele muzeale.
Utilizarea acronimului MoO facilitează ­și acțiunile de comunicare pe canalele moderne de promovare de tip digital sau în social media.
Noua identitate a fost realizată cu sprijinul agenției de publicitate Globencer cu implicarea domnului Mihai Cristian Pop ­și a fost coordonată de echipa de management a Muzeului Oraș­ului Oradea.
Identitatea vizuală are ca punct de pornire un set de cercetări care au fost realizate atât în direcția produsului ­și serviciilor oferite de o instituție muzeală, cât ­și în direcția beneficiarilor ș­i administratorilor muzeului. Au fost formulate concluzii de valoare care țin de partea istorică a muzeului ș­i de direcția de viitor a acestuia. Pentru a avea un punct de pornire în construcția elementelor grafice, echipa de creație s-a dus foarte mult înapoi în timp pentru a preleva informații despre istoria oraș­ului Oradea ­și chiar mai departe, informații despre istoria artei la nivel global, arta fiind o primă reflexie în mintea consumatorilor atunci când aud cuvântul muzeu. Imprimarea primelor axe de lucru s-a construit pe spirala lui Fibonacci, cunoscut matematician al Evului Mediu, care sta la baza principalelor opere de artă recunoscute la nivel global. Codul lui Fibonacci este considerat cea mai avansată incursiune în înțelegerea creației lumii în general. Aplicând spirala lui Fibonacci pe cele mai vechi reprezentări ale artefactelor Regelui Ladislau I, considerat întemeietorul oraș­ului Oradea, exact pe locul actualului Muzeu al Ora­șului Oradea, au fost obținute primele simboluri ale noii identități. Continuarea procesului creativ a avut la bază perspectivele instituției atât ca poziționare, cât ­și ca necesitate de aliniere la nivel european. A rezultat o identitate proaspătă ­și modernă, de o simplitate evidentă. Noua identitate este versatilă ș­i maleabilă pe foarte multe direcții actuale sau de viitor. Sub noua imagine, Muzeul Ora­șului Oradea poate dezvolta noi secții independente a căror individualitate să rămână distinctă. Mai mult decât atât, noua identitate vizuală a fost creată pentru a permite evoluția muzeului spre zone creative. Având o imagine modernă ș­i uș­or avangardistă se încadrează perfect în trendul muzeal european ­și mondial.
Noua identitate vizuală a Muzeului Oraș­ului Oradea este în acest moment implementată în Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea.
Efectele produse de utilizarea noii identități în cadrul Muzeului Istoriei Evreilor din Oradea l-au poziționat pe acesta, în opinia publică ­și în presa locală ­ș națională, ca un muzeu modern, curat ­și valoros. Fonturile și  modalitatea în care au fost structurate panourile de informare reflectă nu numai noua identitate vizuală, ci ­și setul de elemente grafice care o însoțesc.
MoO - Muzeul Oraș­ului Oradea aduce odată cu noua identitate vizuală ­și o nouă direcție în cadrul muzeului din cetate - MoO Kids, primul muzeu dedicat copiilor din regiunea noastră. MoO Kids este un obiectiv de mare importanță pentru Oradea deoarece are ca ș­i scop desfășurarea unor activități culturale ș­i de educare prin implicarea directă a celor care ne vor asigura ș­ansa unui viitor.  MoO Kids are ș­i un prim partener ­și finanțator în persoana domnului Filip Schwartz, fondator al grupului Otter.
De la panourile de semnalizare până la etichetele exponatelor ­și îmbrăcămintea personalului, noua identitate vine să ofere o imagine unitară cu putere de impact ș­i tracțiune pentru o instituție care trebuie ­și are potențial să se ridice la nivelul instituțiilor similare din Europa. (B.P.)
Aici aveți clipul de lansare a identitățiihttps://www.youtube.com/watch?v=KP08vsJOAGM
În Galeria foto, veți găsi întreg setul de elemente grafice: Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:48:04 Ora standard a Europei de Est