Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dar, din darurile tale...

În cadrul proiectului educațional SNAC „Acceptă-mă așa cum sunt!”

Dar, din darurile tale...

E încă decembrie.
E iarnă - anotimpul alb, curat și plin de poveste, când totul e magic.

În sufletul fiecăruia dintre noi e lumină și bunătate - adevărate comori, din care e bine să dăruim, să facem doar bine, să fim folositori! Să fim buni când avem ocazia! Și ocaziile apar. E Crăciunul! Lumina adusă în suflet o dată cu Nașterea Pruncului Iisus, o dăm și noi mai departe, făcând astfel viața mai frumoasă!
E magic să primești!
E magic și să dăruiești!
Dăruind iubire vom fi răsplătiți cu iubire, pentru că, succesul în viață presupune „A DĂRUI!"  Trăiește adevărul, bucuria și iubirea, DĂRUIND! Ele se află acolo unde EȘTI!
Astfel, în această perioadă când Crăciunul e la noi acasă și când visele devin realitate, copiii claselor a II-a A, a VIII-a C și elevii integrați ai Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, însoțiți de cadrele lor: prof. Rotar Sorina, Onița Claudia, profesorii itineranți și de sprijin Susa Gabriela și Balint Ingrid au organizat o vizită caritabilă la casele de bătrâni patronate de Fundația ,,Efrem Beniamin" din Velența și Căminul Vasiliada Nufărul. Ceea ce a amprentat și mai mult importanța acestei acțiuni, a fost prezența în mijlocul copiilor a doamnei director - prof. Șaitoș Alina.
Prin această acțiune de suflet, am dorit să dezvoltăm sentimente de dragoste, prețuire și respect pentru persoanele vârstnice. Am dorit să educăm trăsături pozitive față de sine și de cei din jur, să stimulăm implicarea voluntară a copiilor  în acțiuni de caritate. Este important să putem sădi în sufletele copiilor, indiferent de vârstă, fie că sunt mititei (clasa a II-a) fie că sunt în pragul adolescenței (clasa a VIII-a) afecțiunea, înțelegerea și dorința de a aduce o rază de soare în viețile acelor bunici,  parcă, uitați acolo. Este important ca măcar acum, în perioada sărbătorilor de iarnă să putem răspunde nevoii lor de comunicare, de socializare, de a petrece puțin timp altfel, dând dovadă de sentimente nobile: de omenie, de bunătate și de dragoste față de persoanele lipsite de afecțiunea familiilor lor.
Această activitate face parte din  graficul activităților programate în cadrul proiectului educațional SNAC - „Acceptă-mă așa cum sunt!", coordonat de profesorul itinerant și de sprijin Susa Gabriela Maria de la C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea. Este a cincea activitate din cadrul proiectului, organizat între școlile: Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea și C.Ș.E.I. „Orizont" Oradea.
În intervalul orar 9.30 -12, elevii integrați în Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, alături de colegii lor, elevii clasei a II-a A, împreună cu învățătoarea lor, prof. Rotar Sorina și elevii clasei  a VIII-a C, împreună cu doamna dirigintă, prof. Onița Claudia, s-au adunat în holul Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea pentru a porni spre cele două case de bătrâni.
Au avut o țintă precisă și un scop precis. Nu au mers doar pentru a-i colinda pe vârstnicii de acolo, ci au pregătit pentru a dărui pachete cu dulciuri, fructe și legume. Pentru că ne aflăm în cea mai frumoasă perioadă a anului,  Nașterea Pruncului Iisus, pentru că vrem să fim mai buni, pentru că este momentul să ne aducem aminte de cei mai necăjiți dintre noi, de bunicii uitați în căminele de bătrâni, ne-am hotărât să aducem și noi lumină în viața acestora. Tuturora, ne place să primim daruri, dar sentimentul trăit, când noi dăruim, e ceva înălțător și minunat. Minunea e cu atât mai mare cu cât bucuria celor cărora le dăruim ne încarcă inimile de iubire și lumină dumnezeiască.  Cadrele didactice au  reușit să cultive  în inimile acestor elevi, în decursul anilor petrecuți împreună, omenia, bunătatea, dragostea și respectul față de aproapele tău, valori atât de importante în viața adultului de mâine.
Ajunși la Căminul ,,Efrem Beniamin" am pus de un program compus din poezii și colinde. Dar nu orice colinde, ci pe acelea care să transmită emoțiile noastre, toată încărcătura emoțională trăită în acel moment. Bunicii ne sorbeau din priviri și parcă nu mai voiau să ne oprim. Au fost impresionați peste măsură, iar pe fețele multora dintre ei lacrimile curgeau fără oprire. Copiii au empatizat cu ei și cu emoțiile transmise de aceștia și au început să plângă și ei. Încărcătura emoțională era maximă. Plângeam cu toții. Copiii s-au pierdut printre bunici, impresionați de mângâierile acestora și de rugămințile lor de a-i mai vizita. Tot ce s-a întâmplat acolo și atunci, a fost ceva UNIC, DE LA SUFLET LA SUFLET, MAGIC, DE POVESTE.
Atât pentru noi ca oaspeți cât și pentru bunici ca și gazde, bucuria a fost imensă! Momentul întâlnirii: copii-bunici a fost de nedescris în cuvinte.
La finalul acestei zile am avut o satisfacție peste măsură, satisfacție care se citea pe chipurile noastre ale tuturor, fie copil, fie cadru didactic. Cu toții am trăit o frumoasă lecție de viață.
Reușita acestei activități ne-a dat imboldul de a mai avea astfel de inițiative. Am hotărât cu toții că nu vom mai aștepta un an pentru a ne întoarce acolo, ci o vom face mai curând.
Considerăm că această activitate a fost una dintre cele mai reușite din graficul activităților de până acum, în cadrul proiectului educațional SNAC „Acceptă-mă așa cum sunt!"
Gabriela Maria Susa
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Dar, din darurile tale…


Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:19:18 Ora de vară a Europei de Est