Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Acțiunea-cheie 229

Proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+

Acțiunea-cheie 229

Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea implementează proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+, Acțiunea-cheie 229 pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, cu titlul Checkmates Chessmates-Fostering student motivation through logic games-1-RO01-KA229-049437_1 (Șah-Mat, parteneri de șah - Stimularea motivației elevilor prin jocuri logice) începând cu data de 15 octombrie 2018.

Proiectul face parte din programul Erasmus Plus și este un parteneriat strategic între școlile a șase țări europene: România, țara coordonatoare, Bulgaria, Ungaria, Lituania, Spania și Polonia. Proiectul are o durată de 24 de luni. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 145.505 euro și are menirea de a asigura o educație de calitate prin implementarea jocurilor logice în cadrul orelor de curs, dar și în afara acestora. Printre obiectivele proiectului amintim: elaborarea unor metode de predare-învățare care implementează jocurile logice, creșterea utilizării mijloacelor digitale prin implementarea unor activități bazate pe jocurile logice, reducerea conflictelor între elevi, dar și între binomul elev-profesor, profesor-elev. Ne-am propus realizarea acestor obiective prin organizarea de diferite activități bazate pe joc în toate școlile partenere, dar și prin organizarea de sesiuni de formare și învățare pentru elevi și cadrele didactice.  
Prima sesiune de formare pentru cadrele didactice a avut loc în perioada 17-21 decembrie 2018 la Școala Gimnazială Eötvös József din localitatea Diósd, Ungaria. Un număr de trei  participanți din fiecare țară s-au întâlnit aici cu scopul de a-și îmbunătăți cunoștințele cu privire la metoda șahului, dar și a jocurilor logice. Școala gazdă ne-a făcut cunoștință cu multitudinea de jocuri logice pe care cadrele didactice le utilizează cu elevii în timpul și în afara orelor de curs. Toți participanții au luat parte în mod activ la aceste sesiuni de prezentare și formare, pentru ca apoi să le poată implementa în propria lor instituție. Am putut fi martorii disciplinei și perseverenței de care elevii au dat dovadă în timpul activităților de învățare și a concursului de șah,  dar și a impactului pozitiv pe care îl are predarea prin utilizarea metodei Palatul Șahului, metodă care a cucerit majoritatea școlilor din Ungaria și dezvoltată de Polgár Judit, cea mai bună jucătoare feminină de șah din lume în 1989, la doar 12 ani. Participanții la această sesiune de formare pentru profesori, au avut ocazia să experimenteze în direct metoda Palatul Șahului la Școala István Király din Székesfehérvár, unde în cadrul unei lecții deschise, elevilor li s-a predat limba maternă și matematica prin utilizarea acestei metode.
Tot în cadrul acestei întâlniri, participanții celor șase țări au votat Logo-ul câștigător al proiectului, realizat de un elev de clasa a șasea din Polonia.
La finalul sesiunii, participanții s-au întors acasă cu sacul arhiplin de informații, pe care urmează să le disemineze tuturor participanților la educație în școlile de unde provin, astfel că la finalul proiectului să ne putem mândri cu o diversitate de metode și materiale bazate pe jocurile logice, metode care vin în sprijinul elevilor noștri și prin care putem îmbunătăți calitatea actului de predare-învățare.
Sele Tunde
Găsiți mai multe poze (33 de poze) în Galeria foto: Acțiunea-cheie 229

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 18 ianuarie 2021