Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Acțiunea-cheie 229

Proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+

Acțiunea-cheie 229

Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea implementează proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+, Acțiunea-cheie 229 pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, cu titlul Checkmates Chessmates-Fostering student motivation through logic games-1-RO01-KA229-049437_1 (Șah-Mat, parteneri de șah - Stimularea motivației elevilor prin jocuri logice) începând cu data de 15 octombrie 2018.

Proiectul face parte din programul Erasmus Plus și este un parteneriat strategic între școlile a șase țări europene: România, țara coordonatoare, Bulgaria, Ungaria, Lituania, Spania și Polonia. Proiectul are o durată de 24 de luni. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 145.505 euro și are menirea de a asigura o educație de calitate prin implementarea jocurilor logice în cadrul orelor de curs, dar și în afara acestora. Printre obiectivele proiectului amintim: elaborarea unor metode de predare-învățare care implementează jocurile logice, creșterea utilizării mijloacelor digitale prin implementarea unor activități bazate pe jocurile logice, reducerea conflictelor între elevi, dar și între binomul elev-profesor, profesor-elev. Ne-am propus realizarea acestor obiective prin organizarea de diferite activități bazate pe joc în toate școlile partenere, dar și prin organizarea de sesiuni de formare și învățare pentru elevi și cadrele didactice.  
Prima sesiune de formare pentru cadrele didactice a avut loc în perioada 17-21 decembrie 2018 la Școala Gimnazială Eötvös József din localitatea Diósd, Ungaria. Un număr de trei  participanți din fiecare țară s-au întâlnit aici cu scopul de a-și îmbunătăți cunoștințele cu privire la metoda șahului, dar și a jocurilor logice. Școala gazdă ne-a făcut cunoștință cu multitudinea de jocuri logice pe care cadrele didactice le utilizează cu elevii în timpul și în afara orelor de curs. Toți participanții au luat parte în mod activ la aceste sesiuni de prezentare și formare, pentru ca apoi să le poată implementa în propria lor instituție. Am putut fi martorii disciplinei și perseverenței de care elevii au dat dovadă în timpul activităților de învățare și a concursului de șah,  dar și a impactului pozitiv pe care îl are predarea prin utilizarea metodei Palatul Șahului, metodă care a cucerit majoritatea școlilor din Ungaria și dezvoltată de Polgár Judit, cea mai bună jucătoare feminină de șah din lume în 1989, la doar 12 ani. Participanții la această sesiune de formare pentru profesori, au avut ocazia să experimenteze în direct metoda Palatul Șahului la Școala István Király din Székesfehérvár, unde în cadrul unei lecții deschise, elevilor li s-a predat limba maternă și matematica prin utilizarea acestei metode.
Tot în cadrul acestei întâlniri, participanții celor șase țări au votat Logo-ul câștigător al proiectului, realizat de un elev de clasa a șasea din Polonia.
La finalul sesiunii, participanții s-au întors acasă cu sacul arhiplin de informații, pe care urmează să le disemineze tuturor participanților la educație în școlile de unde provin, astfel că la finalul proiectului să ne putem mândri cu o diversitate de metode și materiale bazate pe jocurile logice, metode care vin în sprijinul elevilor noștri și prin care putem îmbunătăți calitatea actului de predare-învățare.
Sele Tunde
Găsiți mai multe poze (33 de poze) în Galeria foto: Acțiunea-cheie 229

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 23 ianuarie 2019