Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria Oradea pregătește noi proiecte de investiții pentru fluidizarea traficului

Executarea unui drum nou în lungime de 973 metri

Primăria Oradea pregătește noi proiecte de investiții pentru fluidizarea traficului

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 28 ianuarie 2019, o conferință de presă în care a prezentat câteva proiecte noi de investiții pe care municipalitatea urmează să le implementeze în perioada următoare, cu scopul de a fluidiza traficul din câteva zone aglomerate din oraș.

Lărgirea traversării pe sub calea ferată în zona intrării pe Strada Matei Corvin
Primul proiect vizează lărgirea traversării pe sub calea ferată în zona intrării pe Strada Matei Corvin de la două benzi, cât este astăzi, la patru benzi.
„Așa cum se știe centura municipiului Oradea care este o stradă cu patru benzi se intersectează cu Strada Ștefan cel Mare care este prevăzută tot cu patru benzi. Acest profil rutier cu patru benzi trece apoi în două benzi și se redeschide pe Strada Matei Corvin în patru benzi, rezultând o congestie a traficului în zona pasajului pe sub calea ferată, de la intersecția centurii cu Ștefan cel Mare. Prin urmare, Primăria Oradea a decis să reia acest proiect mai vechi, și să refacă toată documentația necesară în sensul lărgirii acestei subtraversări la patru benzi de circulație", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței de presă. În acest moment, înălțimea acestui pasaj este puțin peste 4 metri. Propunerea municipalității este ca acesta să fie înălțat la 5 metri, pentru a nu mai exista restricții pentru tiruri.
În momentul de față se lucrează la studiul de fezabilitate pentru lărgirea acestui pasaj. Documentațiile necesare și avizele de la CFR vor fi finalizate în primăvara acestui an.
Se estimează că valoarea întregii lucrări va fi de puțin peste 1 milion de euro.
„În urma discuțiilor pe care le-am avut  cu conducerea Companiei de Drumuri și Autostrăzi am convenit ca după obținerea tuturor avizelor necesare, a documentațiilor aferente și după realizarea eventualelor exproprieri, așa cum am lucrat și la proiectul de legătură a orașului Oradea cu viitoarea autostradă, să predăm acest proiect Companiei de Drumuri și Autostrăzi , în așa fel încât în cursul anului viitor, să fie realizată această lărgire a trecerii pe sub calea ferată", a completat primarul Ilie Bolojan.
Pe măsură ce se va realiza viitoarea autostradă Transilvania, intrarea principală în oraș nu va mai fi de exemplu, cea dinspre Cluj prin Oșorhei, ci va fi intrarea dinspre zona de nord, dinspre Strada Matei Corvin, iar pentru a evita viitoare ambuteiaje, realizarea proiectului de lărgire prezentat mai sus este unul foarte important pentru municipiul Oradea.
Prelungirea drumului care leagă Oradea de comuna Sântandrei - etapa a II-a și realizarea a două subtraversări pe sub șoseaua de centură și linia ferată
Al doilea proiect de investiții vizează prelungirea drumului care leagă orașul Oradea de comuna Sântandrei - etapa a II-a. Așa cum se știe, la intersecția dintre Centura Oradea și Strada Cazaban există o trecere peste calea ferată, la intrare pe drumul nou de legătură executat cu comuna Sântandrei. Primăria Oradea își propune astfel o a II-a etapă, care să facă ca acest drum de legătură să se lege cu orașul, fără  să mai traverseze calea ferată sau centura.
„În acest sens, din această girație, care este imediat după trecerea de cale ferată, se propune executarea unui drum nou în lungime de 973 metri, care să se apropie de zona malului Crișului Repede, să treacă pe sub cele două linii de cale ferată, cu un pasaj pe sub acel rambleu, să treacă apoi pe sub șoseaua de centură în zona Străzii Podului tot cu un pasaj pe sub rambleu și să iasă în Cazaban prin spatele benzinăriei OMV și pe lângă actuala Piață Ioșia, cu o bretea pentru cei care doresc să vireze dreapta pe centură, ca să nu aglomereze girația din zona Cazaban și cu altă bretea pentru cei care doresc să intre în oraș și să vireze stânga", a precizat primarul.
Cele două pasaje subterane vor avea o lungime de 32 de metri, respectiv 34 metri și o înălțime de 3,5 m fiind destinate doar traficului ușor, în așa fel încât această lucrare să completeze noua legătură cu Sântandrei, pentru ca traversarea dinspre Sântandrei spre Oradea să nu genereze congestie în acea girație foarte importantă de lângă Piața Ioșia.
Proiectul este momentan în lucru, urmând ca în primăvară, după obținerea tuturor avizelor, să fie finalizat studiul de fezabilitate.
Pentru realizarea acestui proiect, Primăria Oradea își propune să găsească o sursă de finanțare împreună cu comuna Sântandrei, iar dacă nu se va reuși, atunci lucrările se vor face din bugetele proprii.
Legătură Calea Aradului-Strada Ogorului
O a treia lucrare importantă prezentată în cadrul conferinței de presă este cea de realizare a unei legături suplimentare între DN79 Oradea - Arad, în zona aeroportului și șoselei de centură, Strada Ogorului, de la girația care este situată la ieșirea pe centură, lângă Cimitirul Rulikowski și Cartierul Europa. Conform proiectului, actualul drum care duce la piața de vechituri s-ar continua pe lângă piață, scopul fiind de a se lega cu drumul din spatele centrului comercial Era Shopping Park, care face legătura directă cu drumul Oradea-Arad.
Este vorba de o traversare, un drum acoperit în zona culoarului de aterizare a aeroportului, la o distanță de aproximativ 700 metri de capătul pistei de aterizare, într-o zonă care este mult mai joasă, situându-se la o diferență de aproximativ 5 metri față de nivelul pistei.
Acest drum ar urma să fie semi-îngropat, adică va fi un drum acoperit cu instalație de protecție pentru lumini, care să nu permită farurilor de la mașini să interfereze cu instalația de semnalizare a aeroportului.
„Avem un acord de principiu din partea Autorităților Aeronautice pentru realizarea acestui drum acoperit. El trebuie să respecte în principal două reguli: să nu depășească partea superioară a drumului, inclusiv nivelul camioanelor care ar trece acolo, nivelul pistei, și de asemenea să fie sub nivelul instalației de balizaj, instalației de iluminare-semnalizare a aeroportului, care este amplasată în această zonă. În momentul de față realizăm studiile geotehnice și topografice, în așa fel încât să vedem care este nivelul apei în subteran, pentru că de acest nivel va depinde și sistemul de construcție. Estimăm că, dacă totul va fi în regulă, în termen de aproximativ două luni de zile vom avea studiile de fezabilitate, inclusiv acordul de la Autoritatea Aeronautică și vom putea să promovăm acest proiect în perioada următoare, în așa fel încât, odată cu realizarea tuturor lucrărilor din această zonă, legătura dintre Leroy Merlin, Piața 100, această girație și legătura dintre intrarea în Parcul Industrial II și pasajul de pe Strada Thurzó Sándor, întreaga zonă să fie mult mai bine conectată traficului", a spus primarul Ilie Bolojan.
Acest proiect urmează să fie realizat din bugetele locale, fiind în gestiunea Zonei Metropolitane Oradea.
„Dacă toate lucrurile vor fi în bună regulă, în primăvara acestui an vom avea aceste trei proiecte gata de promovat și de aprobat în ședințele de Consiliu", a adăugat primarul Ilie Bolojan.
Situație de blocaj privind realizarea procedurilor de achiziție în vederea demarării investițiilor finanțate din fonduri europene
În a doua parte a conferinței de presă primarul Ilie Bolojan a prezentat o situație de blocaj în ceea ce privește realizarea procedurilor de achiziții pentru demararea lucrărilor finanțate din fonduri europene, ca urmare a apariției OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal bugetare, care schimbă modalitatea de verificare a licitațiilor la proiectele europene.
Prin modificarea care a fost adusă prin această ordonanță, verificarea licitațiilor pentru proiectele europene nu se mai face de către ANAP, autoritatea pentru achiziții publice, această procedură fiind trecută la autoritățile de management, respectiv la fiecare minister care gestionează aceste proiecte europene, fără ca acestea să aibă oameni pregătiți și infrastructură necesară. Astfel, aceste verificări nu vor putea fi efectuate în perioada imediat următoare, prin această măsură fiind practic blocată și întârziată achiziția proiectelor pe fonduri europene.
„În cea mai bună situație ar mai dura câteva săptămâni până când am putea da drumul la licitații. Dacă am face acest lucru acum, am avem un risc mare de corecție și nimeni nu dorește să plătească penalități pentru că Guvernul României, fără să se gândească la efectele pe care o astfel de ordonanță le are, a luat măsuri nepregătite în acest domeniu. Cert este că problemele nu vor fi rezolvate foarte ușor, pentru că autoritățile de management nu sunt acreditate să facă aceste verificări ex-ante, așa cum sunt numite, deci va trebui să obțină și această acreditare de la Comisia Europeană. Noi în Oradea ar trebui să forțăm, de exemplu, să dăm drumul la licitațiile pentru contractarea proiectelor tehnice la pasajele subterane din zona Centrului Civic, pentru că nu putem să mai așteptăm câteva luni de zile. Acestea sunt niște lucrări destul de complicate, deci riscăm, ne asumăm conștient unele corecții, acestea nefiind sume mari la partea de proiect tehnic. Celelalte licitații de lucrări propriu-zise le-am blocat pe toate și solicit pe această cale Guvernului să găsească modalități pentru a face aceste verificări operaționale, pentru că altfel pierderile și întârzierile vor fi foarte mari pentru toate autoritățile locale din România", a explicat primarul Ilie Bolojan. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Primăria Oradea pregătește noi proiecte de investiții pentru fluidizarea traficului.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:16:30 Ora de vară a Europei de Est