Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

29.01.2019 - Ziua Internațională a automobilului

Marți, la C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd

29.01.2019 - Ziua Internațională a automobilului

Marți 29.01.2019, elevii și profesorii C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd, structură a C.S.E.I. „Orizont", au desfășurării activitatea extracurriculară „Ziua Internaţională a Automobilului", cu ocazia împlinirii a 134 de ani de la construirea primului autovehicul.

Profesorul psihopedagog Alin Crețu coordonatorul activității, le-a detaliat elevilor în Prezi imagini cu primul automobil, construit de inginerul german Karl Benz în anul 1885, numit Motorwagen, produs în trei exemplare, singurul care mai există fiind expus la Muzeul Tehnicii din Munchen. Propulsia era asigurată de un motor alimentat cu benzină, în patru timpi. În zilele noastre, costurile ar fi echivalentul a 26.337 dolari. Benz solicitase patentul, care i-a fost acordat în 29 ianuarie 1886, cu numărul 37435. Motorul era încălzit înainte cu apă fierbinte apoi vehiculul trebuia împins. Mașina pornea greu, făcea zgomot mare şi scotea un nor de fum. Viteza era de 16 km pe oră. Pentru comparație, cea mai rapidă mașină din lume, Koenigsegg One:1, în valoare de 1.1 milioane de lire, are viteza maximă de 450 km/h. Apoi, elevii au realizat colaje și desene tematice pentru expoziția „Semaforul".
A urmat profesoara Simona Herlaș cu momentul artistic: Călătoria cu mașina, în trecut.
Concursul de întrebări și răspunsuri pe marginea temei, la Colțul Micului Pieton, a suscitat un viu interes, fiind ghidat de profesoara Marinela Buzle.
Activitatea a fost foarte apreciată de către elevi, aceștia solicitând reluarea cât mai curând.
Psiholog Alin Crețu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: 29.01.2019 - Ziua Internațională a automobilului.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:58 Ora standard a Europei de Est