Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua internațională pentru nonviolență în școală

30 Ianuarie

Ziua internațională pentru nonviolență în școală

Fiind permanent preocupați de bunul mers al lucrurilor, profesorii de la C.S.E..I. Nr. 1, Tileagd, structură a C.S.E.I. „Orizont", au organizat miercuri, 30.01.2019, activitatea extracurriculară „Ziua internaţională pentru nonviolenţă în şcoală".

Tema a fost aleasă deoarece evenimentul cu același nume este marcată în fiecare an la nivel global în data de 30 ianuarie pentru a atrage atenția asupra necesității dezvoltării și menținerii unui mediu educațional caracterizat de armonie, toleranță și solidaritate, în care copiii să fie protejaţi.
Bullying-ul este unul dintre flagelurile cele mai îngrijorătoare din zilele noastre cu care se confruntă copiii. O gravă problemă a societății este cea a violenței indiferent de formă: fizică, psihică, economică etc, frecvent victimele fiind cele mai puțin capabile de apărare: copiii și femeile.
România a făcut pași importanți în lupta împotriva violenței, țara noastră fiind unul dintre statele care interzic prin lege orice formă de agresivitate împotriva copiilor. De asemenea, ratificarea de către România a Convenției de la Istanbul, în septembrie 2016, pentru problema eliminării violenței împotriva femeilor, a reprezentat un moment foarte important în ceea ce privește conștientizarea acestei problematici referitoare la respectarea drepturilor omului. Din păcate este o diferență între aplicarea legilor și respectarea lor în practică.
Deoarece elevii sunt familiarizați cu psihodrama, aceasta a fost metoda prin intermediul căreia psihologul Alin Crețu coordonatorul activității, a reușit să le transmită elevilor informațiile necesare. I-a ajutat să conștientizeze diferitele roluri neplăcute  în care oamenii ajung, uneori fără dorința lor.
Profesoara Simona Herlaș le-a prezentat elevilor un filmuleț cu diferite fapte, oferindu-le elevilor posibilitatea de a decela între cele conforme și cele antisociale.
Profesoara Marinela Buzle le-a explicat copiilor, cu ajutorul unei prezentări în ppt cauzele ajungerii în situații conflictuale respectiv urmările acestora.
Activitatea a fost foarte apreciată de către elevii care au solicitat reluarea acesteia cât mai curând.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:44 Ora standard a Europei de Est