Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clubul de robotică și IT al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr”

Din 12 februarie, lăzăriștii au RoboCode

Clubul de robotică și IT al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr”

În 12 februarie 2019, de Ziua școlii, a luat ființă RoboCode - Clubul de robotică și IT al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr", sub coordonarea domnului profesor Viorel Muscaș.

Chiar dacă Clubul și-a început activitatea ceva mai devreme, în luna noiembrie 2018, când domnul profesor a organizat în școală două evenimente: ,,AstroCamp" și „Play, Code and Enjoy" în cadrul inițiativei ,,Meet and Code", activitate coordonată de Asociația Techsoup România, ocazii cu care elevii au arătat că își doresc un astfel de club, o permanentizare a acestor activități.
Așa încât, în preajma sărbătorilor de Crăciun, domnul profesor, împreună cu câțiva elevi inimoși din clasa a XII-a A, a organizat un mini târg caritabil, prilej cu care au fost distribuite mici cadouri copiilor de la Centrul de zi din Oradea, în cadrul proiectului educațional ,,Elevii colindă dăruind lumină", proiect înscris în cadrul programului ECDL România - ,,Şcoala care dăruieşte".
,,Actualmente Clubul își desfășoară activitatea bilunar și înglobează două direcții: implementarea unor mini proiecte de robotică și realizarea de jocuri (video și fizice), precizează domnul profesor. În cadrul atelierelor, elevii descoperă practic etapele de dezvoltare ale unui produs software, respectiv  modalitățile de realizare a unui joc pe calculator. De asemenea, ei înțeleg noțiuni primare de robotică și realizează proiecte simple de robotică (de exemplu un joc de lumini cu LED-uri, un termometru digital sau o ruleta electronică), iar prin scrierea de cod în Arduino pot spune că aceștia aplică algoritmi elementari. Nu în ultimul rând, lucrând la jocurile clasice, membrii clubului învață să identifice componentele calculatorului și rolul lor. Prin modalitatea de lucru în echipă, constat că elevii pot să relaționeze și să coopereze mai bine, iar câțiva dintre ei se manifestă ca adevărați mentori, împărtășind din cunoștințele lor. Cea mai mare bucurie însă este când văd entuziasmul copiilor, când văd că își doresc întâlniri tot mai dese", mai spune V.M.
Ce spun beneficiarii (patru dintre membrii clubului)?
Am ales să activez în cadrul clubului pentru că  mi-am dorit de mult timp să pot acumula  cunoștințe în acest domeniu  și pentru că mi s-a părut atractiv felul în care se desfășoară activitățile - Larisa C.
Consider că este un domeniu care m-ar putea ajuta în viitor pentru job" - Rafael B.
Pe mine mă încântă faptul că sunt împreună într-un mediu cu mai mulți oameni pasionați de același lucru - David H.
Pe mine mă ajută să-mi dezvolt gândirea și să mă lansez în domeniul IT -  Rebeca C.
Dintru început, domnul profesor Viorel Muscaș dorește să mulțumească sponsorilor Clubului, precizând că a beneficiat de sponsorizare pentru achiziția de echipamente și buna desfășurare a activităților printr-un proiect finanțat prin Fondul Predau Viitor powered by Societè Generale European Business Services. Predau Viitor este primul accelerator pentru profesorii de informatică, creat de Asociația Techsoup cu sprijinul Romanian-American Foundation. www.predauviitor.ro
Felicitări, domnule profesor!
Mult succes, lăzăriștilor!
Ovidiu Dan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Clubul de robotică și IT al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr”.

Trimite email
sâmbătă, 13 aprilie 2024, 21:59:49 Ora de vară a Europei de Est