Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Specialiștii în marketing și branding își prezintă oferta de cursuri și workshopuri

Seri de marketing

Specialiștii în marketing și branding își prezintă oferta de cursuri și workshopuri

Asociația de Marketing Marketex a organizat luni, 18 februarie 2019, prima ediție a evenimentului „Seri de marketing".

În fața a peste 30 de reprezentanți ai mediului de business, oameni de marketing și vânzări, din mediul ONG și instituțional din Oradea. reprezentanții Asociației de Marketing Marketex au prezentat portofoliul de activități, servicii și proiecte pentru anul 2019.
În luna martie 2019, Asociația de Marketing Marketex va organiza cursul ,,Out of The Box Marketing" care se adresează antreprenorilor, managerilor și angajaților din departamentele de marketing ale companiilor, precum și tuturor celor care vor să înțeleagă mai bine marketingul. Lector la acest curs este Remus Roșca. În aprilie 2019 se va desfășura cursul „Brand și branding" care se adresează companiilor și organizațiilor care doresc să își construiască branduri cu suflet. Lectori la acest curs sunt specialiștii în branding de la firma Blackboard, Florin Capotă și Răzvan Comănici.
Asociația de Marketing Marketex are, de asemenea, o ofertă de workshopuri. În 2 martie 2019 va avea loc workshopul „Marketingul pentru organizațiile nonprofit", susținut de Dorin Cristian Coita iar în următoarele două luni vor fi organizate workshopurile „Piața imobiliară - trăsături și tendințe", susținut de Sebastian Șipoș Gug și „Marketingul cauzelor sociale", susținut de Sefora Nemțeanu.
Serile de marketing reprezintă o serie de întâlniri ale membrilor asociației, precum și a tuturor persoanelor interesate de domeniul marketingului care vor să se specializeze și să își împărtășească experiența, filosofia și de bunele practici în marketing.
Despre AMM - Asociația de Marketing Marketex
AMM - Asociația de Marketing Marketex este o organizație profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este de a contribui la modernizarea economică și socială prin dezvoltarea marketingului ca domeniu al cunoașterii și practicii și utilizarea sa eficientă, etică și responsabilă. Asociația promovează utilizarea marketingului în afaceri, în instituții, în organizații și în societate, dezvoltarea și promovarea unor standarde de profesionalism în domeniul marketing, colaborarea profesioniștilor din domeniul marketingului, dezvoltarea de parteneriate, realizarea unei baze de resurse de informații și cunoaștere de marketing, organizarea de forme de instruire și modalități de formare profesională. Mai multe despre Asociația de Marketing Marketex și proiectele sale puteți afla pe site-ul www.marketex.ro și pagina https://www.facebook.com/asociatiamarketex/
Remus Roșca, președinte executiv al IMM
Paula Ioana Lele
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Specialiștii în marketing și branding își prezintă oferta de cursuri și workshopuri.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:45 Ora standard a Europei de Est