Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Aspecte ale relaţiei cadru didactic - părinte în contextul dizabilităţii copilului

În 12 martie, un nou eveniment marca TopFormalis

Aspecte ale relaţiei cadru didactic - părinte în contextul dizabilităţii copilului

Colocviul va fi susținut marți, 12 martie 2019, între orele 16-19.00, la Clubul Cuibul democrației din cadrul Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Bihor (etaj II, sala 8) de către doamnele Mihaela Adriana Moldovan și Gyongyike Lakatos, specisaliști în cadrul Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Cristal" Oradea.

Scopul și obiectivele
Scop: Cunoașterea specificului relaţiei cadru didactic - părinte în contextul dizabilităţii copilului
Obiective:  să cunoască impactul nașterii unui copil cu dizabilităţi asupra familiei și implicaţiile prezenţei dizabilităţii în viaţa de familie; să cunoască câteva aspecte generale legate de particularităţile de dezvoltare ale copilului cu dizabilităţi; să cunoască particularităţi ale adaptării copiilor cu dizabilităţi și ale familiilor acestora la perioada școlară.
Motivaţia
Relaţia părinte - cadru didactic în contextul dizabilităţii este una complexă, care ridică adesea probleme cadrului didactic. Cunoașterea unor particularităţi  ale copiilor cu dizabilităţi și ale familiilor acestora poate duce la o mai bună înţelegere a situaţiei, la o atitudine mai empatică și poate îmbunătăţi relaţia dintre dascăl și părinte.
Cui ne adresăm
Tuturor cadrelor didactice din învăţământul de masă care au copii cu cerinţe educative speciale integraţi în clasele lor și nu numai.
Cum se va desfăşura
Prezentarea unui material teoretic în PowerPoint. Desfășurarea unor activităţi interactive pentru o mai bună înţelegere și consolidare a informaţiilor transmise. Discuţii dezbatere.
Rezultate anticipate
Familiarizarea participanţilor și / sau aprofundarea cunoștinţelor acestora cu informaţii legate de impactul dizabilităţii asupra dezvoltării copilului și asupra vieţii de familie a acestuia. Familiarizarea participanţilor și / sau aprofundarea cunoștinţelor acestora cu informaţii care să le ușureze comunicarea cu părinţii și construirea unei relaţii adecvate cu aceștia și, implicit adaptarea copilului la viaţa școlară.
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:16 Ora standard a Europei de Est